Korporativna kultura: o čemu se tu zapravo radi?
Korporativna kultura: o čemu se tu zapravo radi?

Korporativna kultura ima značajan utjecaj na poslovne ciljeve i moral zaposlenika.
Može rasti organski unutar organizacije ili možete poduzeti određene radnje za stvaranje pozitivnog okruženja u svojoj tvrtki.
U ovom članku objašnjavamo o kakvoj je kulturi riječ, kako se razvija i kako može koristiti vašoj tvrtki.
Sadržaj
Što je korporativna kultura?
Korporativnom kulturom smatramo uvjerenja, vrijednosti i sveukupno ponašanje zaposlenika i način na koji oni međusobno komuniciraju.
Također uključuje način na koji menadžment i zaposlenici komuniciraju sa suradnicima izvan tvrtke, kao što su dobavljači ili kupci.

Korporativna kultura, dobri odnosi, kolegijalnost, pomaganje; Izvor: Unsplash.com
Radi se o često nejasnom konceptu. Obično se navodi što on podrazumijeva, ali nije izričito definiran. No, ono što je jasno, najveći je pokazatelj uspješnosti tvrtke.
I zato je vrijeme da počnemo više i glasnije pričati o tom važnom tipu kulture. Naime, zaposlenici žele da se njihova uvjerenja poklapaju s onima koje ima tvrtka.
Na taj način dobivaju osjećaj svrhe u svom radu. Ipak provodimo jako puno vremena na poslu. Ako ne osjećamo svrhu u svom radu, normalno da nismo zadovoljni i ispunjeni.
Podudaranje vrijednosti dokazano povećava angažiranost i uspješnost zaposlenika.
Neka provedena istraživanja pokazuju kako zaposlenici radije biraju nižu plaću i manju titulu, ali žele bolje radno okruženje i kvalitetne međuljudske odnose.
Pročitajte više o team buildingu. Radi se o uistinu dobrom načinu povezivanja zaposlenika i dizanja sveukupne učinkovitosti tvrtke.

Team building, benefiti za zaposlenike, nogomet, dres, sport; Izvor: Unsplash.com
Zašto je sve to važno?
Korporativna kultura važna je zbog načina na koji opslužuje pojedince i njihova uvjerenja i ponašanja.
Zaposlenici radije rade za tvrtke čija je korporativna kultura u skladu s njihovim vlastitim uvjerenjima. Također čini sretnije i učinkovitije zaposlenike.
Tradicionalne korporativne kulture stvaraju okruženja s pravilima i strogim pravilima odijevanja koja promoviraju visoku učinkovitost.
Alternativno, ležerne korporativne kulture pružaju opušteniju i ugodniju atmosferu s manje pravila i često su pogodnije za kreativne ideje.
Ti pokazatelji jasno daju do znanja da lider tvrtki utječu na kulturu i smjer ponašanja u radnom okruženju.
I zašto je onda sve to važno? Jer je zdrava kultura na poslu rezultat učinkovitog vodstva i upravljanja.
Naime, voditelji mogu danonoćno pričati o kulturi koju žele vidjeti, ali u konačnici će se zaposlenici voditi ponašanjima koja vide u organizaciji.

Vodstvo, ljudski resursi, šef, zaposlenici; Izvor: Unsplash.com
Posebice ponašanjima koja su prethodno cijenjena, priznata i nagrađena.
Krizna vremena za tvrtke
Kada nastanu krizna vremena, vodstvo tvrtke mora dobro odigrati karte.
Pročitajte zašto su toliko važne voditeljske vještine za poslovni svijet.
Loši potezi i neprikladna ulaganja sigurno ne vode do rješavanja problema. Tada posebno dolazi do izražaja nepridržavanje vrijednosti i smanjena odgovornost zaposlenika.
Nerijetko je uzrok krize i nedostatak raznolikosti, jednakosti i uključivosti koji se javlja uz nejasne etičke standarde.
Drugi nepotrebni stres izazivaju evaluacije rezultata. Voditelji tvrtki žele dobre rezultate, ali se ne pitaju kako su došli do tih rezultata.
K tome, dodatni problem stvara sve što ostaje neizgovoreno. U takvoj atmosferi se ni voditelji tvrtke niti zaposlenici ne ponašaju u skladu s vrijednostima tvrtke.

Sretan radnik, građevina, zadovoljstvo, dobri uvjeti rada; Izvor: Unsplash.com
Većina kulture nalazi u neizgovorenim ponašanjima, načinima razmišljanja i društvenim obrascima.
I tada svi neizgovoreni problemi padaju na leđa odjela za upravljanje ljudskim potencijalima.
Zato je važno da vodstvo svih tvrtki shvate da razvijanje kulture nije samo bacanje vremena i energije, nego pravo ulaganje u rast i razvoj tvrtke.
Pročitajte članak u kojem objašnjavano važnost povratnih informacija, odnosno feedbacka.
Rast i razvoj
Korporativna kultura može se razvijati organski ili kroz svjesnu strategiju. Organski se razvija tijekom vremena s pravom količinom istomišljenika unutar istog radnog prostora.
Na primjer, zaposlenici često oponašaju svoje voditelje u odijevanju i ponašanju. Alternativno, unaprijed planirane kulture se izvode kako bi se uskladile s korporativnim ciljevima.

Voditelj poslovanja, odijelo, šef, kultura; Izvor: Unsplash.com
Na primjer, tvrtka za modernu tehnologiju ili igre može ponuditi ležeran kodeks odijevanja i uključiti pogodnosti u uredu kao što su soba za video igre i teretana.
Koje su dobrobiti?
Pročitajte neke od mnogih dobrobiti korporativne kulture:
1) Ostanak zaposlenika na radnom mjestu
Tvrtke koje cijene svoje zaposlenike i pridaju veliku važnost razvoju korporativne kulture imaju bolje razvijen moral, ne samo u uredu, nego i općenito.
Zaposlenici koji pozitivno razmišljaju o svom radnom okruženju vjerojatnije će ostati lojalni organizaciji, što uvelike smanjuje fluktuaciju zaposlenika.
Time si tvrtka smanjuje troškove ljudskih resursa s manje potrebnog zapošljavanja i obuke.
Pročitajte više o benefitima koje bi svaki zaposlenik želio imati.

Godišnji odmor, benefiti, more, sunčanje, knjige; Izvor: Unsplash.com
2) Ugled tvrtke
Tvrtke sa zdravom korporativnom kulturom stvaraju pozitivnu reputaciju među klijentima, zaposlenicima i široj javnosti.
Svatko želi raditi u takvim radnim odnosima. Privlače se istomišljenici i talentirani profesionalci.
Visoka kvaliteta reputacije omogućuje tvrtkama da naplaćuju više cijene proizvoda i usluga, što povećava ukupnu vrijednost tvrtke.
Čak i uz više cijene, kupci bi radije radili s uglednijom tvrtkom.
3) Složnost zaposlenika
Poznato je da zaposlenici više ili manje oponašaju voditelje, dok novi zaposlenici uzimaju u obzir trenutne kod stvaranja mišljenja o korporativnoj kulturi radnog mjesta.
Nakon što sve strane prihvate takva ponašanja, stvara se kultura i jačaju veze između zaposlenika i uprave. Ujedinjenje čini da se zaposlenici osjećaju kao cijenjeni članovi tima.

Ured, posao, korporativna kultura; Izvor: Unsplash.com
Korporativna kultura često potiče zaposlenike da se više ulažu u uspjeh tvrtke kao cjeline, umjesto da se fokusiraju samo na vlastita postignuća.
4) Lakše donošenje odluka
Definirana kultura tvrtke sa zajedničkom misijom, vizijom i vrijednostima potiče zaposlenike na donošenje boljih odluka.
U konačnici, oni imaju jasan dojam o tome što je tvrtka i za što se zalaže, a to im može biti vodeća snaga u donošenju odluka.
Za sam kraj o korporativnoj kulturi
Može se zaključiti da korporativna kultura pokazuje kakva je osobnost tvrtke. A osobnost kolektiva se može promijeniti ako je osoba svjesna svojih obrazaca ponašanja.
A kako to već ide s obrascima – neki su lako uočljivi, drugi nisu. Zato, kada sve zbrojimo, ova kultura je zbir ponašanja zaposlenika, s uključenim ciljevima tvrtke.
U to se ubrajaju strukture i procesi koji se odvijaju u tvrtki. Baš kao i sve pretpostavke koje su u bazi osjećaja, misli i uvjerenja svakog pojedinog zaposlenika.
Pročitajte više o ciljevima u kulturi u našem članku.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->