Ciljevi u karijeri: Napišite svoje SMART ciljeve

Ciljevi u karijeri: Napišite svoje SMART ciljeve

Reading Time: 5 minute

Ciljevi u karijeri se mogu postići samo kvalitetnim, pedantnim i promišljenim planiranjem. SMART metoda može dovesti do realizacije tih ciljeva.

Ona se koristi kod osobnog planiranja, ali i profesionalnog razvoja, upravljanja projektima, te kod marketinških kampanja. SMART metodom se ciljevi u karijeri definiraju na pravi način.

Zatim se usmjeravaju na konkretne rezultate.

Pročitajte i članak o važnosti poslovnog planiranja.

Cilj ove metode je pretvoriti nejasne ideje ili široke ciljeve u djelotvorne planove koji se mogu sustavno pratiti.

Što je SMART metoda

Radi se o akronimu za specifične, mjerljive, ostvarive, realne i pravovremene ciljeve.

S – simple, specific, significant- određen, jednostavan, značajan

M – measurable, meaningful, motivational- mjerljiv, smislen, motivacijski

A – agreed upon, achievable, acceptable, action oriented -dogovoren, ostvariv, prihvatljiv, orijentiran na djelovanje

SMART metoda

SMART metoda

R – realistic, relevant, reasonable, results oriented- realan, relevantna, razuman, orijentiran na rezultate

T – time-bound, tangible- vremenski određen, opipljiv

U tom akronimu svako slovo označava kriterij koji cilj mora zadovoljiti. Taj način planiranja pomaže fokusu i značajno povećava šanse za postizanje cilja.

Pročitajte koje ciljeve u karijeri možete iskoristiti kod natječaja za posao.

Pojednostavljeno, svi principi postavljanja ciljeva u SMART metodi mogu se svesti na jednu riječ — konkretnost.

Jednostavno rečeno, SMART ciljevi su specifični, mjerljivi i djelotvorni.

Korištenjem niza od pet mjerila koja čine SMART metodu, moći ćete stvoriti sažete ciljeve i korake djelovanja koji će vas držati na pravom putu.

Kako specifični ciljevi mogu učiniti razliku? Razmotrite ovaj primjer nejasnog cilja i kako bi isti cilj mogao biti izražen nakon korištenja SMART metode:

Nejasan cilj: Želim pomoći svom odjelu da ne probije proračun ove godine.

SMART cilj: Svaki mjesec ću distribuirati izvješće o proračunu koje prikazuje trenutne troškove našeg odjela u usporedbi s našim dodijeljenim godišnjim proračunom.

Ciljevi u karijeri, godina dana

Ciljevi u karijeri, godina dana

Istaknut ću područja u kojima trošimo prekomjerno. Na temelju naše trenutne potrošnje, dat ću prijedloge kako smanjiti troškove tako da se vratimo unutar proračuna.

Vaš SMART cilj sada je nešto mjerljivo i djelotvorno s dovoljno specifičnosti da vam pomogne u postizanju pravih rezultata. Nastavite čitati da vidite kako smo točno prešli s nejasnog cilja na PAMETNI cilj.

Ciljevi u karijeri i SMART metoda

Pogledajmo pobliže pet komponenti stvaranja SMART cilja.

1) Neka vaš cilj bude SPECIFIČAN

Prvi korak u stvaranju SMART cilja je učiniti ga specifičnim. Razmotrite svoj cilj u mjerljivim terminima postavljajući si sljedeća pitanja:

Što želim postići?

Hoće li postizanje ovog cilja imati važan učinak?

Koje radnje trebam poduzeti?

Primjena SMART “specifičnih” kriterija: “Distribuirat ću izvješće o proračunu.”

2) Neka vaš cilj bude MJERLJIV

Ovaj korak u SMART procesu potiče vas da primijenite metode mjerenja vašeg napretka prema postizanju vašeg cilja.

Ako nema kriterija, neće se moći odrediti napredak i provjeriti jesmo li na pravom putu. Mjerljivost cilja odgovara na ova pitanja:

Mjerljiv cilj, plan

Mjerljiv cilj, plan

  • Što će biti pokazatelj napretka?
  • Kako ćemo znati jesmo li postigli cilj?
  • Postizanje cilja mora biti vidljivo, a idealno je ako je izraženo brojevima.

Biti mjerljiv također uzima u obzir sve radnje koje biste proveli kako biste napredovali prema svom cilju.

Na primjer, može biti u obliku praćenja vremena koje vam je potrebno da dovršite radnju ili ispunite prekretnicu.

Primjena SMART “mjerljivih” kriterija: “Distribuirat ću izvješće o proračunu koje pokazuje trenutne troškove našeg odjela u usporedbi s našim dodijeljenim godišnjim proračunom.”

3) Učinite svoj cilj OSTVARIVIM

Ovaj aspekt SMART strategije odnosi se na to da je vaš cilj dostižan.

Imate li resurse i vrijeme potrebno za postizanje cilja? Može uključivati ​​prikupljanje potrebnih podataka, traženje pomoći od članova tima i učenje novih vještina.

Planiranje poslovanja

Planiranje poslovanja

Veća je vjerojatnost da ćete uspjeti u svom cilju ako je on specifičan, mjerljiv i smatran ostvarivim.

Primjena SMART “ostvarivih” kriterija: “Distribuirat ću izvješće o proračunu koje prikazuje trenutne troškove našeg odjela u usporedbi s našim dodijeljenim godišnjim proračunom.

Istaknut ću područja u kojima trošimo prekomjerno.”

4) Učinite svoj cilj RELEVANTNIM

Relevantan cilj izravno će pridonijeti uspješnim rezultatima. Imajte na umu da bi vas svaka akcija koju poduzmete trebala približiti vašem cilju.

U našem primjeru, relevantan cilj će izravno smanjiti troškove.

Primjena SMART “relevantnih” kriterija: “Distribuirati ću izvješće o proračunu koje prikazuje trenutne troškove našeg odjela u usporedbi s našim dodijeljenim godišnjim proračunom.

Istaknut ću područja u kojima trošimo prekomjerno. Na temelju naše trenutne potrošnje ponudit ću prijedloge kako smanjiti troškove kako bismo se vratili unutar proračuna.”

5) Postavite svoj cilj U VREMENU

Cilj koji se temelji na vremenu ima određeni vremenski rok. Htjet ćete odrediti je li vaš cilj kratkoročni ili dugoročni (ili kombinacija oba).

Vremenski ograničen cilj općenito će odgovoriti na sljedeća pitanja:

Planiranje vremena, posao

Planiranje vremena, posao

  • Do kada želite postići svoj cilj? Ima li moj cilj rok?
  • Što mogu učiniti za šest mjeseci?
  • Što mogu učiniti za šest tjedana?
  • Što mogu učiniti danas?

Odatle možete odrediti vremenski okvir i postaviti raspored za ispunjavanje rokova i postizanje vašeg cilja.

Vaš vremenski okvir bi također trebao biti realan i omogućiti vam mnogo prilika za prilagodbe vašeg cilja u pogledu njegove relevantnosti, specifičnosti i ostvarivosti.

Razmotrite posljednji korak u SMART procesu u sljedećem primjeru.

Primjena SMART kriterija “temeljenih na vremenu”: “Svakog mjeseca ove godine, distribuirat ću izvješće o proračunu.

Izvješće prikazuje trenutne troškove našeg odjela u usporedbi s našim dodijeljenim godišnjim proračunom i istaknut ću područja u kojima trošimo prekomjerno.

Na temelju naše trenutne potrošnje, Dat ću prijedloge kako smanjiti troškove tako da se vratimo unutar proračuna.”

Ovaj cilj sada odgovara svim kriterijima SMART cilja jer pokazuje koliko je cilj specifičan, ocrtava način mjerenja napretka, ostvariv je i relevantan za željeni ishod te postavlja vremenski okvir za svaku prekretnicu.

SMART metoda

SMART metoda

SMART ciljevi mogu biti učinkovit i važan alat za timove prilikom suradnje na projektima. Za stručne savjete o tome kako vam komunikacijske vještine mogu pomoći na poslu, pogledajte moj videozapis u nastavku.

Zašto je SMART metoda važna?

Primjenom SMART metode lakše dolazite do svojih poslovnih ciljeva.

Postavljanje ciljeva, ali i rasporeda rada je vrlo efikasan način za organizaciju rada od kuće.

Bilo da se radi o osobnim ili profesionalnim ciljevima, SMART metoda je moćan alat za postizanje ambicija.

Godišnje ciljeve koje postavljate sebi ili drugima trebate postavljati prema ovoj metodi. Principi su vezani za organizacijske ciljeve (ukoliko se govori o poslovnim ciljevima).

No, za poslovne ciljeve koje postavljaju šefovi ili menadžeri za svoje zaposlenike, moraju biti usuglašeni između obje strane. Ne smiju biti nametnuti nikome.

Poanta je da se redovito prate i na kraju vremenskog perioda se zajedno analiziraju  ocjenjuju. Ako nešto nije kako treba nakon analize, rade se korektivne mjere.

Ista metoda vrijedi i za osobne ciljeve koje sebi postavljamo.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju