Employer branding i privlačenje novih kandidata
Employer branding i privlačenje novih kandidata

Employer branding je strategija kojom tvrtke privlače kvalitetne kadrove, a time i kupce. Naime, unatoč velikom broju nezaposlenih, nije lako doći do kvalitetnih kandidata za određene pozicije.
IT sektor je godinama primjer za takvu diskrepanciju. Vode se ratovi za talente i potrebne su mnoge metode kojim se privlače kvalitetni kandidati.
Kroz employer branding promovirate kulturu i prednosti rada u vašoj tvrtki, čime se pozicionirate kao jedno od poželjnih mjesta za rad.
Ovaj engleski izraz nema hrvatsku inačicu, no zapravo označava brand samog poslodavca. Brand obuhvaća sve vrijednosti iza kojih stoji poslodavac. U to se ubraja odnos poslodavca prema zaposlenicima.
Brand tvrtke koriste odjeli ljudskih potencijala s ciljem da lakše dođu do kvalitetnih kandidata, no i da zadrže kvalitetne zaposlenike.
Pročitajte intervju s konzultantom Dinom Oreškim i saznajte kako zapravo za svaki problem postoji i rješenje.

Zaposlenik, poslodavac, rukovanje, izvor: Unsplash.com
Sadržaj
Što je employer branding?
Brend vašeg poslodavca daje potencijalnim zaposlenicima ideju o tome kako je raditi za vašu tvrtku.
Sam brend uključuje način na koji komunicirate sa svojim zaposlenicima i kandidatima, zajedno s beneficijama i pogodnostima za zaposlenike koje nudite.
Tu ulaze prijedlozi vrijednosti za zaposlenike, kultura tvrtke i cjelokupno radno okruženje.
Pravi brend poslodavca pomaže tvrtkama da privuku, angažiraju i zaposle kvalitetne zaposlenike, koji će uistinu dodati vrijednost tvrtki. Definitivno izdvaja tvrtku od konkurencije.

Kultura tvrtke, brendiranje tvrtke, imidž, Izvor: Unsplash.com
Dakle, koja je razlika između brendiranja poslodavca i brendiranja organizacije?
Employer branding način je na koji tvrtka prikazuje svoje iskustvo zaposlenika kandidatima koji se prijavljuju za posao.
Potencijalni i postojeći zaposlenici se puno lakše identificiraju s poslodavcem koji ima izgrađen imidž i ugodnu radnu atmosferu.
Odjel za ljudske potencijale koristi tu informaciju kod privlačenja kandidata, ali i kroz sami proces zapošljavanja. Danas je mlađim generacijama visina prihoda manje važna.
Prednjače ostali uvjeti rada, a ponajviše atmosfera na poslu. Nikako se ne smije zaboraviti ravnoteža između poslovnog i privatnog života.
Važan je i imidž poslodavca. Važno je da je svaka poruka koju tvrtka šalje employer brandingom istinita.
Ciljevi ove strategije poslodavca mogu biti povećanje broja visokokvalitetnih kandidata, smanjenje vremena/troška zapošljavanja, isticanje među konkurentskim oglasima za posao i poboljšanje stope zadržavanja.
Brendiranje tvrtke govori o načinu na koji tvrtka promovira svoje proizvode i/ili usluge klijentima i kupcima. Fokus odlazi na identitet robne marke tvrtke, svrhu, uvjerenja i misiju.
Cilj je uglavnom poboljšati prodaju, povećati svijest o marki kod kupaca, razlikovati se od konkurencije ili uspostaviti lojalnost robnoj marki.

Brendiranje tvrtke, Izvor: Unsplash.com
Proces brendiranja poslodavca: korak po korak
Employer branding je više od logotipa, palete boja, fontova i privlačnog slogana. Vaš ugled kao poslodavca i sveobuhvatan pogled na sve čini vašu tvrtku izvrsnim mjestom za rad.
Može se sa sigurnošću ustvrditi da kupci više vjeruju zaposlenicima koji vjeruju u brand svog poduzeća nego bilo kojoj drugoj vrsti promocije ili reklame.
Pročitajte kako korak po korak izgraditi, implementirati i upravljati employer branding strategijom:
1) Kako zaposlenik percipira tvrtku?
Gledajte na svoju tvrtku očima svojih trenutnih zaposlenika. Na taj način ćete lakše primijetiti probleme i izazove na kojima trebate raditi.
Na primjer, možete otkriti da se zaposlenici osjećaju kao da nemaju dovoljno prilika za razvoj karijere.
U ovom slučaju, nuđenje više prilika za rast na poslu moglo bi vam pomoći da poboljšate svoj employer branding.
Pročitajte još nekoliko načina revizije tvrtke:
Web stranice s recenzijama poslodavaca: Pročitajte online recenzije i ocjene svoje tvrtke – pozitivna iskustva i područja poboljšanja.

Recenzije zaposlenika, Izvor: Unsplash.com
Povratne informacije zaposlenika: Provedite internu anketu o zadovoljstvu zaposlenika kako biste saznali kako se vaši trenutačni zaposlenici osjećaju o radu u vašoj tvrtki.
Postavljajte pitanja poput “Zašto ste se pridružili našoj tvrtki?”, “U čemu najviše uživate radeći ovdje?” i “U čemu najmanje uživate radeći ovdje?”
Društvene mreže: Pratite društvene mreže svoje tvrtke. Mnogo možete saznati iz nefiltriranih mišljenja.
Pročitajte savjete kako izgraditi čvrsti LinkedIn profil za svoju tvrtku.
Sam branding se može provoditi na razne načine ali oni osnovni uključuju stvaranje dobrih radnih uvjeta i odnosa prema zaposlenicima.
Zatim, korištenje korporativnih web stranica i društvenih mreža (Facebook, LinkedIn,…), organizaciju i sudjelovanje na raznim vrstama HR evenata i sajmova, itd.
2) Jedinstvena vrijednosna ponuda tvrtke
Ovakva ponuda pokazuje za što se tvrtka zalaže. Radi se o temeljnim vrijednostima, misiji, viziji i kulturi tvrtke.
Kandidat koji dijeli slične ciljeve kao one koje tvrtka komunicira bi mogao preferirati upravo tu tvrtku.
Mnogi tražitelji posla žele raditi za tvrtke koje su u skladu s njihovim interesima i vrijednostima.
Pročitajte kako traženje posla može završiti potpunim poslovnim uspjehom!

Poslovni uspjeh, Izvor: Unsplash.com
3) Razvijanje strategije employer brandinga
Nakon što uspostavite brand tvrtke, morate odlučiti kako ćete njima upravljati i kako ćete ga promovirati. Razmislite zašto bi osobe koje traže posao došle upravo kod vas.
Zapravo, 81% poslodavaca koji donose odluke vjeruje da ih njihov brend poslodavca izdvaja od konkurencije.
Ideje za promociju benda tvrtke:
- Napravite dobru, atraktivnu i funkcionalnu web stranicu tvrtke. Dodajte izjave zaposlenika.
- Pratite recenzije tvrtke i razmislite i odgovarajte na pozitivne i negativne komentare zaposlenika.
- Pokrenite blog tvrtke kako biste podijelili pozitivne, interne aspekte svoje tvrtke, kao što su iskustva zaposlenika, vijesti o tvrtki, pogodnosti. Blog čitaju potencijalni kandidati.
- Zamolite zaposlenike da podijele svoja iskustva rada za vašu tvrtku na društvenim mrežama.
Vaši zaposlenici također oblikuju vrijednosti vaše tvrtke, postižu vaše ciljeve i manifestiraju misiju i viziju vaše tvrtke. Bez njihovog sudjelovanja, vaš employer branding ne bi postojao.

Promocija tvrtke, zapošljavanje, tražitelji posla, Izvor: Unsplash.com
Pročitajte kako možete ostvariti svoje ciljeve u karijeri.
4) Pratite uspjeh svog employer brandinga
Pratite recenzije i interne ankete zaposlenika. Gledajte ina li poboljšanja kod ocjena zaposlenika.
Zatim promatrajte promjene u svojoj ocjeni dobrobiti na poslu. Vaš rezultat odražava zadovoljstvo i angažman zaposlenika.
Povećanje može ukazivati na to kako su vaši napori employer brandinga poboljšali opću dobrobit vaših zaposlenika.
Tvrtke s visokom ocjenom blagostanja mogu imati manju fluktuaciju zaposlenika i bolje stope zadržavanja zaposlenika.
Podignite svijest o tvrtki
Snažan employer branding može pozitivno utjecati na izvedbu organizacije, zadovoljstvo klijenata, zadovoljstvo zaposlenika i ukupni prihod tvrtke.
Povećanje vidljivosti brenda vašeg poslodavca, poboljšanje načina na koji se brend percipira i usklađivanje brenda s onim što tražitelji posla traže dio su snažne strategije brenda poslodavca.
Da biste razvili učinkovitu strategiju za povećanje svijesti o svojoj robnoj marki, razmotrite sljedeće prijedloge:
Dajte prednost raznolikosti, jednakosti, uključivanju i pripadnosti u svojim praksama zapošljavanja.

Poštovanje različitosti, Izvor: Unsplash.com
Analizirajte dobro ocijenjene tvrtke i konkurente. Pronađite nedostatke u vašem brendiranju.
Analizirajte recenzije zaposlenika iz konkurentskih tvrtki i upotrijebite te uvide za poboljšanje svijesti o brendu.
Javno promovirajte uspješne priče. Podijelite priče o uspjehu zaposlenika, inicijative za podršku razvoju karijere i svjedočanstva zaposlenika na stranici vaše tvrtke, web stranici ili na društvenim mrežama.
Ostanite dosljedni. Pobrinite se da vaša priča o brendu odgovara stvarnom iskustvu vaših zaposlenika.
Na primjer, ako želite da potencijalni kandidati znaju da cijenite ravnotežu poslovnog i privatnog života, uključite programe i inicijative koje prikazuju predanost vaše organizacije dobrobiti zaposlenika.
Surađujte među odjelima. Suradnja između timova za brendiranje, marketinga i drugih odjela pomaže u osiguravanju jedinstvenog pristupa vašim naporima u brendiranju.
Životopis
Zaposlenici se također mogu brendirati radom u kvalitetnoj tvrtki. Pročitajte kako možete brendirati svoj životopis za potrebe traženja novog posla.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->