Zabava na poslu: uredske smicalice na 1. april
Zabava na poslu: uredske smicalice na 1. april

Zabava na poslu je apsolutno moguća svima onima koji vole svoj posao. Zaposlenici kojima je posao pomalo zamoran ili manje radostan, trebaju imati posebne dane koji ih vesele.
Tako će i radni dan brže proći. Međunarodni dan zabave, odnosno 1. april jedan je od takvih dana kada se spajaju zabava i posao.
Sadržaj
Dobronamjerne smicalice
Anketa portala Careerbuilder pokazala je kako oko 33 posto zaposlenika 1. travnja ne propušta priliku smjestiti kolegi ili suradniku.
Često šalju šaljive e-mailove ili dobronamjerne smicalice.
Zafrkancija na poslu zbližava zaposlenike, potiče timski rad, a time i povećava produktivnost.

1. april, zabava u uredu; Izvor: Unsplash.com
Pročitajte više o produktivnosti kod rada od kuće.
Dobra atmosfera na radnom mjestu
Pozitivna klima i dobra atmosfera na poslu potiče veselje i opuštenost. Radi se o iznimno važnim alatima za uspješno poslovanje.
Takva atmosfera štiti zaposlenike od burnouta. Pročitajte više o burnoutu (izgaranju) radi posla i na radnom mjestu.
Zabava na poslu je jednostavno važan faktor organizacije poslovanja. Osigurava bolji i kvalitetniji rad i povećava kreativnost.
Tradicionalni koncept rada
Nekada je bilo uobičajeno raditi u sterilnom okruženju, bez opuštanja i smijeha. No, došlo je do promjena na radni mjestima.
U današnje doba se neformalna odjeća više ne smatra kao neprofesionalna. Uz to, tvrtke se trudi pronaći kreativne načine da unapređenje radnog okruženja.
Tvrtke sve više prepoznaju važnost zabave, ne kao neozbiljnu distrakciju svojih radnika, već kao moćan alat za jačanje njihovog morala, produktivnosti i angažmana.

Zabava na poslu, dobra atmosfera; Izvor: Unsplash.com
Dobar primjer za takav trud su team buildinzi.
Team building se odnosi na provođenje timskih aktivnosti kako bi osobe unutar tima naučile što efikasnije i bolje surađivati i obavljati sve buduće zadatke.
Dodatno, pročitajte više o važnosti timskih sastanaka i kolegija.
Neke su tvrtke napravile sobe za igru za svoje zaposlenike. Svrha tih soba za zabavu je poticanje prijateljskog natjecateljskog duha. Dobro promišljene zajedničke aktivnosti potiču suradnju.
U središtu ove transformacije leži ključna spoznaja: sretni i opušteni zaposlenici dokazano su produktivniji i posvećeniji ciljevima tvrtke.
Pročitajte kako možete metodom SMART ostvariti svoje ciljeve u karijeri.
Naravno, potrebno je naći ravnotežu između rada, obavljanja posla i opuštanja i zabave. Zabavljanje ne smije smanjiti kvalitetu rada i profesionalno ponašanje na poslu.
Obim zadataka koji se moraju napraviti se ne smije smanjiti ispod zadanog cilja. Potrebno je da zaposlenici prepoznaju granicu između zdrave i opuštene atmosfere i kaosa.

Vrtuljak, opuštanje na poslu, radnik; Izvor: Unsplash.com
Tanka je granica i nije neobično da se ponekad počnu izbjegavati zadaci i da zabava postane drugo ime za neprofesionalni kaos. Ta odgovornost ipak leži na rukovoditeljima tvrtke.
Više o ravnoteži
Svatko želi savršeno radno mjesto. No, ta takvo radno mjesto nije potrebna samo visoka plaća. Važno je kako se ljudi osjećaju na toj poziciji.
Zaposlenik mora biti zadovoljan, osjećati se cijenjeno i aktivno. Mora biti motiviran za rad. Benefiti za zaposlenike su važna stavka.
Pročitajte više o bonusima, božićnicama i ostalim benefitima u našem članku.
Nije lako pronaći ravnotežu između sigurnosti i stabilnosti i izazova, zanimljivosti i motivacijskih zadataka. Radi se o izazovu koji se mora prihvatiti i provesti.
Zaposlenici ne mogu sami sebi napraviti takvu ravnotežu, osobe na rukovodećim položajima su zaduženi za takav angažman.
Jedan od važnih elementa u ovoj jednadžbi je fleksibilnost u planiranju rada i tu je uloga menadžera nezamjenjiva.
Pročitajte više o planiranju rada, poslovnoj strategiji i CRM sustavu.

Planiranje rada, kolege; Izvor: Unsplash.com
Zabava i produktivnost
Kako bi tvrtka imala dobar omjer između zabave i produktivnosti, potrebno je ipak više od samog postavljanja igara i zabavnog sadržava u prostorije tvrtke.
Najvažnija stavka je da se raspoloženje u tvrtki temelji na otvorenoj i zdravoj komunikaciji, međusobnom poštovanju i povjerenju.
Pročitajte kako poslovna komunikacija može biti blagotvorna na voditelje i zaposlenike.
I opet, voditelji u tvrtki su ovdje ključni. Moraju svojim ponašanjem, primjerom, radnim zadacima i samim zahtjevima stvarati podržavajuću radnu atmosferu.
U takvim okolnostima zaposlenici mogu biti opušteni i svoji. Tada nije problem zbijati šale, veseliti i svima bude zabavno na poslu.
Kada osoba osjeća da ima slobodu napraviti grešku ili izraziti svoje mišljenje, ali uz to biti i usredotočeni na rokove i zadatke, tada imate odličnu atmosferu.
U takvoj tvrtki ne dolazi do izgaranja zaposlenika niti je visoka stopa odlazaka i otkaza.
Pročitajte sve što trebate znati o poslovno uvjetovanom otkazu.
Zabava na radnom mjestu potiče wellbeing, zdraviju ravnotežu između posla i privatnog života.

Wellbeing, Izvor: Unsplash.com
U takvom poslovnom okruženju zaposlenici se mogu opustiti i napuniti baterije tijekom radnog dana. Što je inače neobično er se punjenje baterija obično povezuje s odmorom.
Zabavne aktivnosti su važne radi očuvanja mentalnog zdravlja i odmora. Omogućuju zaposlenicima da se vrate svojim obavezama i zadacima osvježeni i fokusirani.
Što je najvažnije, sretni zaposlenici ne trebaju psihološku podršku.
Osjećaj ispunjenja
Taj osjećaj je vrlo tražen u današnjem radnom svijetu. Zaposlenici traže iskustvo, a ne samo plaću. Poslodavci koji omogućuju takvo okruženje, imaju prednost pred konkurencijom.
Tako da zabava na radnom mjestu potiče isticanje ideja svojih zaposlenika. A kada osobe uživaju u svom poslu, stvara se plodno tlo za kvalitetnu suradnju i inovacije.
Zaposlenici su povezaniji i kohezivniji. Bolje surađuju i komuniciraju. Ne vide svoje kolege isključivo kao suradnike, već kao prijatelje. Komunikacija između njih postaje iskrenija.
I opet dolazimo do istog rezultata – povećava se produktivnost i učinkovitost na radnom mjestu. Svemu tome je “krivo” zadovoljstvo zaposlenika.

Sretna i zadovoljna zaposlenica; Izvor: Unsplash.com
Ovakva filozofija stvara zdrav timski “imunitet”.
Zadržavanje profesionalnosti
Svaka tvrtka je specifična i ima svoju jedinstvenu kulturu. Iz tog razloga je važno pronaći aktivnosti koje se podudaraju s tim konkretnim potrebama.
Interesi zaposlenika i cijele tvrtke se moraju poklapati s konceptom zabave. Vrlo vjerojatno je neka vrsta zabave u jednoj tvrtki neprimjerena, a u nekoj drugoj odlična.
Aktivnosti se prilagođavaju timu i trebaju pridonositi poslovnim ciljevima. Pročitajte 10 ciljeva u karijeri koji pridonose uspješnije poslovnom životu.
Ako jeu tvrtki poznat smjer unutar kojeg se možete kretati, tad zaposlenici znaju koje su im vrijednosti, organizacijska kultura i klima općenito.
Tvrtka Ipsos provela je istraživanje nad 1.000 zaposlenika. Istraživanje je pokazalo da oni kojima je na poslu zabavno ostaju duže raditi za istog poslodavca.
Zaposlenici koji smatraju da voditelj poslovanja ili nadređeni ima jaki smisao za humor, u 90% slučajeva će ostati raditi na istom radnom mjestu duže od godinu dana.
No, ako voditelj poslovanja ima prosječan smisao za humor, zaposlenici će u 77% slučajeva ostati u tvrtki dulje od godinu dana.
Pročitajte članak o jednom zabavnom poslu – poslu Djeda Božićnjaka!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->