Brainstorming strategije u poslovanju

Brainstorming jedan je od osnovnih načina dolaska do novih poslovnih ideja. Brainstorming predstavlja metodu koja se sastoji od generiranja i […]

Brainstorming jedan je od osnovnih načina dolaska do novih poslovnih ideja.

Brainstorming predstavlja metodu koja se sastoji od generiranja i dijeljenja ideja ili razvijanja novih koncepata. Služeći kao efektan tool pri kreiranju novih projekata, ova metoda nije uvijek bila podložna pohvalama.

U prošlosti, ona je često bila kritizirana po nekoliko točaka:

  • Sumnja da svaki član tima može izraziti svoju ideju bez straha od mišljenja okoline
  • Pojedinci se ne osjećaju odgovornima za produciranje novih ideja
  • Ideje mogu biti ‘zaustavljene’ ili zaboravljene dok pojedinac čeka na svoj red.

Ipak, ovakve sumnje odbacuju Sutton i Hargadon, dva Stanford znanstvenika koji otkrivaju velik broj benefita brainstorminga.

  • Mentalne mape
  • 5 analiza ‘zašto’
  • Brainwriting

Mentalne mape

Kao i kod svakog učenja, mentalne su mape od krucijalne važnosti kao strategija poslovanja.

Mentalne su mape odličan način vizualizacije ključnih riječi, slika i ideja.

Snaga ove strategije jest u činjenici da ona pokazuje cjelokupnu strukturu projekta ili teme koja se obrađuje. Promovira kreativnost, povezanost između ideja i razvija bolje pamćenje.

Brainstorming strategija 5 analiza ‘zašto’

5 analiza ‘zašto’ sjajna je strategija koja se temelji na postavljanju pitanja ‘zašto’. Ovakve analize koriste protuprimjere umjesto rješenja.

Protuprimjer je radnja ili skup radnji koja pokušava spriječiti ponovno pojavljivanje problema.

Rješenje, s druge strane, teži rješavanju simptoma.

Kako rabiti strategiju 5 analiza ‘zašto’?

  • Potreba za okupljanjem tima
  • Definiranje problema
  • Postavljanje prvog ‘zašto’
  • Postavljanje preostalih četiri ‘zašto’

 

Snaga ove strategije leži u razumijevanju korijena problema i pronalasku efikasnih solucija. Promovira poboljšanje kvalitete poslovanja.

Brainstorming – Brainwriting strategija

Brainwriting strategija je koja predstavlja alternativni pristup brainstormingu.

Definirana kao tehnika za rapidni razvoj ideja, njezin se postupak sastoji od nekoliko koraka:

  • Pojedinci zapisuju vlastita rješenja oko postavljene problematike
  • Takva rješenja predaju svojim kolegama na uvid i ovi ih nadopunjuju
  • Kada je papir vraćen prvoj osobi, razmatraju se dobivene ideje.

 

Poznata strategija kod brainwritinga je 6-3-5. Ideja iza takve strategije jest podijeliti ljude u nekoliko skupina.

U svakoj rundi šest ljudi zapiše svoje ideje unutar pet minuta koje potom predaju drugima koji ih nadopunjuju s tri svoje.

Snaga ove strategije leži u suradnji i slušanju tuđih prijedloga. Ona promovira prijateljstvo u mjestu razlika, dogovor umjesto sukoba i proširivanje perspektive tamo gdje ju isprva ne pronalazimo.

 

U potrazi ste za timom koji brainstorma, razvija suradnju i cijeni Vaš glas? Registrirajte se na Zaposlise.hr i s nama pronađite posao svojih snova! 

Preuzmi aplikaciju