Design thinking – metoda za pristup inovacijama

Design thinking učinkovita je metoda u poslovanju koja otvara vrata inovacijama. Design thinking podrazumijeva način razmišljanja i pristup rješavanju problema […]

Design thinking učinkovita je metoda u poslovanju koja otvara vrata inovacijama.

Design thinking podrazumijeva način razmišljanja i pristup rješavanju problema i inovacijama utemeljen na dizajnu usmjerenom na čovjeka.

Takva metodologija počiva na spajanju racionalnog, kreativnog i intuitivnog načina razmišljanja. Dizajnersko razmišljanje odbacuje konvencionalno rješavanje problema i okreće se čovjeku i njegovim sposobnostima.

Takav iterativni pristup omogućuje:

  • Usredotočavanje na probleme
  • Poduzimanje mjera za prevladavanje problema
  • Izradu proizvoda radeći na prototipovima.

 

Naglasivši pojavu prototipa, bitno je naglasiti da se design thinking sastoji od nekoliko koraka.

  • Filozofija dizajnerskog razmišljanja
  • Ljudi / korisnici
  • Proces rješavanja problema.

 

Design thinking – Empatiziranje

Važnost koraka empatiziranja u dizajnerskom razmišljanju zasniva se na razumijevanju problema koji se pokušava riješiti.

Samom pretpostavkom da razumijemo izvor i prirodu zagonetke koju rješavamo zaključujemo da u naše rješavanje problema moraju biti uključeni osjećaji.

Ova metoda temelji se na prikupljanju empirijskih informacija, konzultiranju i drugim aktivnostima koje doprinose razumijevanju problematike.

Kako razumijeti problematiku koju istražujemo?

  • Postavljanjem pitanja poput “što”, “kako” i “zašto”
  • Provođenjem studija fotografija i videozapisa
  • Prikupljanjem informacija i iskustava korisnika kroz osobne dnevnike
  • Intervjuiranjem korisnika
  • Dijeljenjem inspirativnih priča.

 

Tim koji empatizira s problemom radi na razumijevanju istog do kojeg dolazi različitim pitanjima, kontaktom s korisnicima i pričanjem priča. Takve priče iznose dojmove o problemu te shvaćanje značenja i bilježenje detalja kako bi se pronašlo rješenje. Ovakve akcije zahtijevaju visoku razinu suradnje i solidarnosti.

Razina definiranja problema

Definiranje problema u dizajnerskom razmišljanju označava donošenje zaključaka na temelju prikupljenih informacija.

Važno je naglasiti da je, kroz čitav proces rješavanja problema, fokus na čovjeku prije negoli na organizaciji i njezinim potrebama.

Ovaj stupanj kombinira filozofiju dizajnerskog razmišljanja i korisnike te zalazi u treći stupanj – sam proces rješavanja.

Razina definiranja problema sada je kristaliziraniji stupanj koji ne gubi osjećaj za stvarne potrebe korisnika.

Design thinking – Razvoj ideja

Kada tim donese zaključke na temelju prikupljenih informacija, počinje generirati različita idejna rješenja.

Razmišljanje outside of the box na ovom stupnju stupa na snagu i zaposlenici pristupaju različitim kreativnim procesima.

  • Brainstorm strategije
  • Brainwriting
  • Stvaranje divergentnih timova.

Različitim kreativnim procesima zaposleni sada proizvode prototipove – jeftinije i lakše dostupnije verzije proizvoda.

Prototipovi kao skromniji proizvodi

 

Prototipovi predstavljaju verzije proizvoda koje se mogu testirati na tri načina:

  • Unutar timova drugih odjela
  • Unutar posebno odabranih skupina
  • Eksternim dionicima organizacije.

 

Dizajnerski tim mora biti u mogućnosti promatrati prototip, testirati ga i biti upoznati s njegovim ograničenjima. 

Načela dizajnerskog razmišljanja

 

Christoph Meinel s Instituta Hasso-Plattner i Larry Leifer predložili su četiri univerzalna načela dizajnerskog razmišljanja:

  • Ljudsko pravilo – “Svaki dizajn je društvene prirode.”
  • Pravilo dvosmislenosti: “Dvosmislenost je neizbježna.”
  • Pravilo redizajna: “Svaki dizajn je redizajn.”
  • Pravilo opipljivosti: “Učiniti ideje opipljivima olakšava komunikaciju.”

 

Timovi koji imaju razvijeno dizajnersko razmišljanje skloni su rješavanju problema svjesni da se radi o zadovoljavanju ljudskih potreba i prepoznaju ljudske elemente u različitim tehnologijama.

Takvi timovi razumiju da na stvari gledamo iz drugačijih perspektiva, kao i potrebu analiziranja i istraživanja u digitalnom svijetu koji je u neprestanom rastu. Taj tren kada učinimo prototipove opipljivima, olakšavamo komunikaciju s korisnicima i ulazimo u pravi interpersonalni odnos.

Smatrate se sjajnim kandidatom za tim dizajnera koji spretno i inovativno rješava probleme?

Registrirajte se na Zaposlise.hr, pronađite posao po Vašem ukusu i dopustite kreativnosti da cvate i doprinosi growth mindsetu radnog mjesta!

Preuzmi aplikaciju