Premošćivanje generacijskog jaza: višegeneracijska radna snaga

Generacijski jaz sve je češća pojava u današnjem poslovanju.  Generacijski jaz koji se pojavljuje u tvrtkama sve je češći izazov […]

Generacijski jaz sve je češća pojava u današnjem poslovanju. 

Generacijski jaz koji se pojavljuje u tvrtkama sve je češći izazov s kojima se susreću različiti poslodavci i različiti timovi. Takve generacije stupnjuju se od baby boomera preko milenijalaca pa sve do generacije Z i predstavljaju pravi zbir perspektiva.

Naizgled izazovno, premošćivanje takvog generacijskog jaza može rezultirati uravnoteženjem razlika i odličnim razumijevanjem drugačijih razmišljanja i konteksta vremena.

Koje generacije na radnim mjestima postoje i što ih karakterizira?

Tradicionalisti na radnom mjestu

Tradicionalisti su rođeni između 1925–1945 i karakterizira ih nekoliko osobina:

  • Pouzdanost
  • Taktičnost
  • Odanost
  • Direktnost

 

Zaposlenici ove generacije oblikovani su događanjima poput Velike Depresije, Drugog svjetskog rata, izumom radija i filmova. Motivirani su pružanjem dugoročnih vrijednosti firmi, poštovanjem i priznanjem kvalitete svog rada. Kod stila komunikacije naviknuti su na osobni dodir i rukom pisane bilješke umjesto e-pošte.

Pozitivan doprinos današnjem poslovanju kod tradicionalista leži u poštivanju hijerarhije i poslušnosti umjesto individualizma. Takvim načinom razmišljanja mladu radnu snagu mogu podučiti disciplini.

Generacijski jaz – Baby Boomers na radnom mjestu

Baby Boomers rođeni su između 1946–1964 i mogu se okarakterizirati kao:

  • Optimistični
  • Natjecateljski nastrojeni
  • Timski orijentirani
  • Radoholičari

 

Ova generacija oblikovana je Vijetnamskim ratom, Watergateom i pokretom za građanska prava koji u njima bude timsku orijentiranost i potrebu za osjećajem dužnosti. Glavni su im motivatori timski duh kojem streme, uz lojalnost tvrtki, dok za stil komunikacije biraju onaj najučinkovitiji. Baby Boomers generacija preferira i kontakt licem u lice, kao i telefonske pozive.

Ovakav duh timskih igrača zasigurno pospješuje poslovni rast i razvitak i podučava nove generacije pravom duhu suradnje.

Generacijski jaz – Generacija X na radnom mjestu

Pripadnici generacije X rođeni su između 1965–1980 i karakterizira ih:

  • Neformalnost
  • Skeptičnost
  • Fleksibilnost
  • Neovisnost

 

Generacija X oblikovana je pojavom epidemije AIDS-a, padom Berlinskom zida i dot com boom-om. Generacija postaje motivirana ravnotežom poslovnog i privatnog života, kao i osobnim interesima – a ne isključivo interesima tvrtke.

Nastavljaju stil komunikacije baby boomera i postaju pravi primjer početaka današnjih izazova – dana kada je profesionalno i privatno u središtu mnogih rasprava.

Milenijalci na radnom mjestu 

 

Milenijalci su rođeni između 1981–2000 i za njih je karakteristična:

  • Orijentiranost na postignuća
  • Otvorenost uma
  • Natjecateljsko nadmetanje

 

Milenijalce oblikuje Columbine, pojava interneta i 9/11. S izraženim kvalitetama voditelja, odgovornošću i jedinstvenim radnim iskustvima, milenijalci komuniciraju e-poštom i IM porukama. Za razliku od prethodnih generacija, milenijalci nisu u strahu napustiti posao i krenuti u potragu za novim ukoliko trenutni ne odgovara njihovim interesima.

Slobodnog duha i u traženju izazova, milenijalci doprinose timu svojim elanom i željom za rastom.

Generacija Z na radnom mjestu

 

Generacija Z rođena je između 2001–2020 i okarakterizirana:

  • Poduzetništvom
  • Manjom fokusiranošću
  • Progresivnošću

 

Generacije Z oblikovana je načinom života nakon 9/11, velikom recesijom i pristupom tehnologiji od malih nogu. Pojedinci ove generacije motivirani su individualnošću, kreativnošću i raznovrnošću od kojih veliki dio čine društveni mediji, tekstovi i aplikacije.

Zaposlenici generacije Z preferiraju suradnju s milenijalcima koji su im bliži po poznavanju tehnologije s obzirom da ona čini većinu njihovih interesa i centrira se u središte poslovnih inovacija.

 

Inovativnost i kvalitetna organizacija zahtijevaju poslodavce i vođe koji mogu upravljati svim generacijama, uspostavljajući među njima stručnost, duh suradnje i mudrost poslovanja. Svaki uspješan posao ima za zadatak izdići se iznad razlika i premostiti sukob perspektiva i godina te iz njih stvoriti visoko funkcionalnu cjelinu u kojoj će zaposlenik svake generacije pronaći svoje mjesto i svoj glas.

 

Zanima Vas rad u višenegenracijskom okruženju? Želite napredovati i učiti iz drugačijih iskustava?

Registrirajte se na Zaposlise.hr i pronađite poslodavce koji Vam to osiguravaju!

 

Preuzmi aplikaciju