Snaga povratnih informacija: Otvorena kultura feedbacka

Povratne informacije katalizator su rasta, razvoja i produktivnosti na radnom mjestu. Povratne informacije sjajan su način pružavanja uvida koji pomaže […]

Povratne informacije katalizator su rasta, razvoja i produktivnosti na radnom mjestu.

Povratne informacije sjajan su način pružavanja uvida koji pomaže timovima i pojedincima pri unaprjeđenju biznisa. Čak 60% zaposlenika u provedenom istraživanju potvrdilo je da njihova tvrtka ima program povratnih informacija. Istraživanje je također zaključilo da je 41% zaposlenika napustilo radno mjesto jer su smatrali da je njihov glas u tvrtki nebitan jer od tvrtke nisu dobili nikakav feedback.

Osim činjenice da povratne informacije potpomažu razumijevanju zaposlenika, također potiču i rast inovacija i angažmana.

Što su povratne informacije zaposlenika?

Povratne informacije način su evaluiranja zaposlenika i njihovog rada komentarima, mišljenjima i prijedlozima o njihovoj izvedbi posla.

Feedback podrazumijeva pozitivne i negativne informacije kako bi zaposlenici unaprijedili svoje vještine, razumijeli svoje snage i poradili na svojim slabostima.

Ovakav vrijedan alat za poboljšanje komunikacije i razvoja podrazumijeva i vrste fedbacka koje nisu bazirane isključivo na tonu poput pozitivnih i negativnih informacija. Neke od vrsta su sljedeće:

  • Formalni feedback
  • Neformalni feedback
  • Peer-to-peer feedback
  • Self-feedback.

Formalne povratne informacije

Formalni feedback predstavlja feedback koje se promatraju kao sveukupni godišnji učinak.

Ovakav se feedback unaprijed planira i dogovara. Formalni sastanak omogućava poslodavcu i timu da sagledaju potencijalno problematične dijelove poslovanja, kao i statistiku i korisne uvide. Zaposlenik mora biti upoznat s temama sastanka i biti spreman o njima razgovarati.

Neki od primjera formalnog feedbacka su sljedeći:

  • Razgovori o učinku zaposlenika
  • Formalni zakazani ili visoko strukturirani sastanci
  • Redoviti razgovori jedan na jedan između zaposlenika i poslodavca.

Neformalni povratne informacije

Neformalni feedback najčešći je tip informacije i može se dogoditi između bilo koga, bilo kada na radnom mjestu. Ovakav je feedback obično nepotaknut i spontan te može biti štetan jednako koliko i učinkovit.

Ipak, neformalne informacije mogu pomoći u izgradnji poticajnog radnog okruženja i razvijanju novih načina poslovanja.

Što se tiče osobe koja vodi razgovor o povratnim informacijama, uvijek bi trebala biti svjesna vremena, cilja i isporuke obje vrste povratnih informacija.” – naglašava Leah de Suaza, stručnjakinja za upravljanje talentima i glavna konzultantica u Trainmar Consultingu.

Peer-to-peer feedback

 

Peer-to-peer feedback vrsta je feedbacka kojeg razmjenjuju suradnici između sebe. Često je ovakav feedback nesvjestan jer dolazi u obliku neformalnih povratnih informacija.

Ovakav feedback pretpostavlja dijeljenje informacija između mlađih i starijih kolega, kao i prijenos znanja kojim početnici popunjavaju rupe i uče nove vještine.

Otvorenost prema suradnicima razlog je napredovanja različitih timova u različitim poljima posla. Šireći i dijeleći svoju izvrsnost, kolege potpomažu razvitak drugih kolega – i posla u cijelosti.

Self-feedback

 

Self-feedback oblik je autonomne informacije koju zaposlenici daju samima sebi. Ona pretpostavlja pronalazak svojih slabih područja i pokušaj rada na istima. Vrijeme koje je potrebno za samorefleksiju i stabilnost tvrtke koja podržava pojedinčev rast od krucijalnih su važnosti kod self-feebacka.

Pojedinac sklon self-feedbacku pronaći će rupu u svom znanju, pohađati tečaj u svrhu napredovanja i time, uz podršku svog poslodavca i tima, napredovati na svačije zadovoljstvo.

Ne želite čekati kako biste dali feedback kad ga smatrate potrebnim? Registrirajte se na Zaposlise.hr, iskoristite priliku i pronađite poslodavca koji želi čuti o Vašim postignućima! 

Preuzmi aplikaciju