Zeleni marketing: definicija, prednosti i strategije

Zeleni marketing: definicija, prednosti i strategije

Reading Time: 6 minute

Zeleni marketing je rezultat zabrinutosti zbog klimatskih promjena. Kako je došlo do toga? Potrošači su postali svjesniji svojih kupovina.

Tvrtke koje žele smanjiti svoj ugljični otisak i privući više kupaca primjenjuju zeleni marketing, što je strategija oglašavanja održivosti.

Razumijevanje ove strategije može pomoći organizacijama da svoje poslovanje učine ekološki prihvatljivijim, čime povećavaju profit i poboljšavaju svoju reputaciju.

Marketing kao disciplina uvijek prati društveno-ekonomski razvitak i odraz je postojećih društveno-ekonomskih odnosa.

Sukladno tome u uvjetima rastuće ekološke svijesti dolazi do pojave novoga segmenta potrošača takozvanih zelenih potrošača, a time se javlja i zeleni marketing.

Ključni zaključci:

  • Radi se o praksi oglašavanja proizvoda ili usluga kao ekološki sigurnih.
  • Prednosti ovog tipa marketinga uključuju povećanje profita i privlačenje ekološki osviještenih potrošača.
Potrošači, ekologija

Potrošači, ekologija, Izvor teksta: doba.hr

  • Tvrtke mogu koristiti zeleni marketing korištenjem održivih proizvoda, provedbom prikladnih postupaka zbrinjavanja otpada i korištenjem digitalnih medija za oglašavanje umjesto tiskanih materijala.

Svaki koncept rada treba dobro, detaljno planiranje. Pročitajte više kako napisati uspješan poslovni plan

Što je zeleni marketing?

Također se naziva eko-marketing ili ekološki marketing. Radi se o praksi promoviranja proizvoda tvrtke kako bi se pokazala njihova održivost.

Tvrtke bi mogle dizajnirati održivu ambalažu, stvarati proizvode koji smanjuju ugljični otisak potrošača ili koristiti ekološke postupke tijekom procesa distribucije.

Održiva ambalaža, ekologija, zeleni marketing

Održiva ambalaža, ekologija, zeleni marketing, Izvor teksta: doba.hr

Neke tvrtke također koriste ovakav marketing kada daju javne donacije neprofitnim subjektima koji imaju inicijative za održivost.

Takav osviješteni marketing dio je većeg društvenog pokreta prema održivijim i etičnijim poslovnim praksama kao odgovor na brzi razvoj klimatskih promjena.

Povezano s ekološko prihvatljivim poslovanjem, pročitajte više o natječaju za posao u poljoprivredi. 

Dobrobiti ovakvog poslovanja

Donosimo nekoliko prednosti korištenja zelenog marketinga kao poslovne strategije:

1) Otvaranje novog tržišta

Korištenjem zelenih marketinških strategija, tvrtke mogu privući različite demografske skupine. Sve veći broj potrošača brine kako velike korporacije utječu na okoliš.

Potrošači žele znati kako se proizvodi proizvode i kako korištenje tih proizvoda može utjecati na svijet u kojem žive, a sa zelenim marketingom organizacija može privući te pojedince.

Ovakve inicijative također potiču tvrtke u fair poslovnom natjecanju. Na taj način tvrtke koje inače ne primjenjuju ekološki prihvatljive prakse, polako kreću u tom smjeru.

Pročitajte više o pisanju životopisa za voditelja društvenih mreža. 

Digitalizacija, odluka o kupnji, digitalni marketing

Digitalizacija, odluka o kupnji, digitalni marketing, Izvor teksta: dobra.hr

2) Povećava profitabilnost i lojalnost brendu

Tvrtke koje prve u svom sektoru ponude zeleni proizvod ili uslugu imaju ogromne koristi od zelenog marketinga.

Ova strategija može pomoći tvrtkama da se istaknu od svojih konkurenata, budući da ekološki osviješteni potrošači namjerno traže ekološki održive tvrtke.

Stoga zeleni marketing može pomoći tvrtkama da učinkovito rebrandiraju svoje proizvode kako bi povećale profitabilnost i lojalnost marki.

3) Niže režije i manji troškovi

Prebacivanje na ekološki osviještene proizvodne procese ili korištenje održivih materijala ponekad može smanjiti režijske troškove tvrtke.

Operativni troškovi tvrtke se mogu znatno smanjiti, prvenstveno radi štednje vode i energije.

Korištenje održivih materijala također može smanjiti troškove zbrinjavanja otpada.

Čak i korištenje ekološki prihvatljivih građevinskih materijala pri izgradnji ureda, skladišta ili proizvodnih pogona može tvrtkama dugoročno uštedjeti novac.

4) Dobro je za okoliš

Ne samo da pravi zeleni marketing omogućuje tvrtkama da prikupe više profita i steknu više lojalnih potrošača, on pomaže planetu.

Manipulativni marketing, lažni marketing

Manipulativni marketing, lažni marketing, Izvor: www.europarl.europa.eu

Tvrtke koje ispunjavaju svoja obećanja mogu značajno usporiti klimatske promjene i očuvati okoliš. Prakticiranje odgovornosti potrošači odmah zamijete.

Uglavnom, to je i sama poanta tehnika zelenog marketinga.

Negativne strane zelenog marketinga

Neki potrošači kritiziraju tvrtke koje koriste zelene marketinške strategije samo radi privlačenja trendova.

Organizacije mogu zaobići optužbe za “greenwashing” ispunjavanjem svojih obećanja i davanjem prioriteta održivosti nad profitom.

Još jedan potencijalni nedostatak zelenog marketinga je početno povećanje troškova. Potrebno je mnogo resursa za razvoj i implementaciju novih strategija oglašavanja.

Također, tvrtke ulažu u nove tehnologije i sirovine koje bi mogle biti skuplje.

Za tvrtku je važno prepoznati da se ta početna ulaganja obično pretvaraju u dugoročne uštede koje proizlaze iz povećane prodaje i održivijeg poslovanja.

Za procjene ulaganja važno je znanje o financijama. Pročitajte i druge benefite financijske pismenosti

Osam strategija za zeleni marketing

Pročitajte osam tehnika zelenog marketinga kojima možete razviti održivu strategiju za vašu tvrtku:

1) Proizvodnja održivih proizvoda

Jedna od najpopularnijih tehnika zelenog marketinga je proizvodnja održivih proizvoda. Njih potrošači mogu koristiti kao alternativu neodrživim proizvodima.

Zeleni proizvodi

Zeleni proizvodi

Ovi proizvodi se kreću od šampona s manje štetnim sastojcima koji se lakše otapaju u vodi do višekratnih slamki i boca za vodu.

Potrošači se bolje osjećaju koristeći takve proizvode, jer ne štete okolišu. Tvrtke mogu pridobiti potrošače na zelenom tržištu pružanjem alternativnih proizvoda potrošačima.

2) Korištenje održivih materijala za izradu proizvoda

Tvrtke mogu prakticirati zeleni marketing korištenjem održivih materijala za proizvodnju svojih proizvoda.

Neki primjeri su korištenje recikliranih ili drugih ekološki prihvatljivih materijala, poput pakiranja proizvoda koje je lakše biorazgradivo.

3) Odgovorno zbrinjavanje otpada

Prakticiranje odgovornog zbrinjavanja otpada je način da se neutralizira utjecaj tvrtke na okoliš.

Proizvodnja proizvoda može rezultirati stvaranjem opasnih otpadnih materijala, koji često štete okolišu ako se nepropisno odlažu.

Tvrtke koje prakticiraju zeleni marketing, reklamiraju svoje programe odgovornog zbrinjavanja otpada kao održivi doprinos.

Ovo je posebno učinkovita strategija koja pomaže tvrtkama da se istaknu u odnosu na konkurenciju koja ne primjenjuje odgovorne prakse odlaganja otpada.

Ekološko zbrinjavanje otpada

Ekološko zbrinjavanje otpada, Izvor teksta: odvajamo.eu

4) Prelazak na digitalni marketing

Jednostavan način na koji tvrtke mogu prakticirati zeleni marketing jest prebacivanje cjelokupne marketinške strategije na digitalne platforme.

Materijali za ispis poput letaka, brošura, časopisa i kataloga skupi su i neprimjereni za okoliš, osobito ako ih potrošači ne recikliraju na odgovarajući način.

Tvrtke koje žele prijeći na potpuno digitalnu strategiju mogu koristiti mehanizme poput marketinga na društvenim mrežama, marketinških e-mail kampanja.

Time smanjuju svoj ekološki otisak.

5) Provedba ekološki prihvatljivih praksi

Kada se tvrtke prebace na korištenje obnovljivih izvora energije, poput solarne, vjetroelektrane, hidroenergije ili geotermalne energije, mogu smanjiti proizvodne troškove i učiniti razliku u pogledu okoliša.

Posljednjih godina pristup obnovljivim izvorima energije se povećao, a očekuje se da će se tržište za prikupljanje obnovljive energije proširiti u sljedećih nekoliko desetljeća kako sve više nacija bude ulagalo u njega.

Primjena ekološki prihvatljivih energetskih praksi može uzrokovati smanjenje cijena roba i usluga koje tvrtka nudi potrošačima.

Zelena energija, obnovljivi izvori energije

Zelena energija, obnovljivi izvori energije

Ako tvrtka potroši manje novca na stvaranje proizvoda, može smanjiti trošak kupnje tog proizvoda za potrošača.

6) Prihvatljivi načini dostave i prijevoza

Slanje robe na velike udaljenosti može ostaviti veliki ugljični otisak. Kamioni i zrakoplovi, među ostalim načinima prijevoza, jedni su od najvećih doprinositelja emisijama stakleničkih plinova.

Kako bi smanjile svoj otisak, tvrtke mogu odlučiti slati artikle u paketima, umjesto pojedinačno. Dostavljači imaju opcije zelene dostave. Tvrtke bi i taj sistem trebale uzeti u obzir.

7) Zelena udruženja

Tvrtke koje prakticiraju ekološku solidarnost s potrošačima također su dio pokreta zelenog marketinga.

Obećavanjem donacija određenim neprofitnim ili aktivističkim organizacijama usmjerenim prema očuvanju okoliša na neki način, tvrtke mogu postati dio zelenog saveza.

Tvrtke koje žele poboljšati percepciju potrošača o ekološkim praksama svoje robne marke često odabiru ovu strategiju zelenog marketinga kao početnu točku za buduća nastojanja u pogledu održivosti.

8) Ulažite u svoju zajednicu

Neke tvrtke vode zelene marketinške kampanje kojima pokazuju koliko ulažu u svoje lokalne zajednice.

Postoje različiti načini za to, kao što je sponzoriranje lokalnog programa recikliranja ili doniranje održive infrastrukture, poput solarnih panela ili kanti za kompost, lokalnim građanima.

Ovakve inicijative uglavnom su uspješne, jer imidž tvrtke često koristi jednako kao i lokalni građani.

Brendiranje

Zelenim marketingom se tvrtke mogu jasno usmjeriti i uspješno brendirati. Saznajte kako se i vi možete brendirati pisanje kvalitetnog životopisa!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju