Poslovna komunikacija na obostrano zadovoljstvo
Poslovna komunikacija na obostrano zadovoljstvo

Poslovna komunikacija je proces u kojem dijelimo informacije, bilo da je to verbalno, neverbalno ili u pisanom obliku.
Neophodno je stalno raditi na svojoj komunikaciji. Učinak na posao je odličan, pa tako i napredak u karijeri.
Saznajte kako držati karijeru u svojim rukama!
Poslovna komunikacija je krvotok svake tvrtke jer je bez kolanja informacija nemoguće odvijanje poslovanja.
Znamo kako možete poboljšati svoje poslovne komunikacijske vještine. Pročitajte više u nastavku članka.
Sadržaj
Vrste poslovne komunikacije

Poslovna komunikacija, kolege na poslu; Izvor: Unsplash.com
Više je vrsta i oblika poslovne komunikacije. Definitivno nije ograničena samo na govor. Komuniciramo s mnogim stručnjacima, kolegama, predstavnicima tvrtki.
Nemoguće je imati istu vrstu komunikacije prema svima. Moramo se prilagoditi, komunicirati učinkovito, voditi računa o tonu, jasnoći poruke i, naravno, samom sadržaju.
Vrste komunikacije su:
Koje su vrste komunikacije?
- Verbalna – može biti usmena i pismena,
- Neverbalna – komunikacija bez riječi, služi za izražavanje emocija i pokazivanje stavova, odražavanje osobnosti, poticanje ili mijenjanje verbalne komunikacije.
Odaju nas izrazi lica (oči, čelo, pogled, obrve), ton glasa, način govora, mimika, gestikulacija, pokreti, položaj tijela, rukovanje, način odijevanja, izgled…
- Vizualna komunikacija (gledanje, kontakt očima, viđenje, izrazi lica, govor tijela itd.) je neverbalna vrsta komunikacije koja služi za priopćavanje ideja i informacija.

Neverbalna komunikacija; Izvor: Unsplash.com
One mogu biti pročitane, pregledane, pogledane.
- Pisana komunikacija – Vještine pisanja važan su dio komunikacije. Dobre vještine pisanja omogućuju vam da jasno i lako prenesete svoju poruku daleko većoj publici nego putem razgovora licem u lice ili telefonskim razgovorom. Pisanje se u svakodnevnoj komunikaciji mijenja i pretjerano sažima pod utjecajem mobilnih aplikacija za dopisivanja.
No, vještine pisanja u poslovnom okruženju i dalje su jako bitne.
Možda ćete biti pozvani da napišete izvješće, plan ili strategiju na poslu; napisati prijavu za bespovratna sredstva ili priopćenje za javnost unutar volonterske uloge.
Ili biste voljeli komunicirati svoje ideje na internetu putem bloga. I, naravno, dobro napisan životopis ili životopis bez pravopisnih ili gramatičkih grešaka neophodan je ako želite novi posao.
Pročitajte kako pravilno napisati životopis.
Zašto je poslovna komunikacija važna?

Komunikacija, strategija, brend tvrtke; Izvor: Unsplash.com
Komunikacija u poslovanju važna je za prenošenje jasnih, snažnih poruka o strategiji i brendiranju.
Pročitajte kako se možete brendirati i doći do željenog posla.
Posao koji gradi brend odražava dosljednu poruku prilagođenu svojoj publici.
Interna komunikacija gradi odnos među zaposlenicima i voditeljima poslovanja te potiče timski rad i suradnju.
Pročitajte članak i saznajte može li postojati kvalitetan timski rad kod međugeneracijskih kolega i zaposlenika.
Dobri komunikatori ključni su za profitnu maržu i ugled tvrtke. Zaposlenici koji dobro komuniciraju i razumiju viziju tvrtke čine tvrtku uspješnom.
Korištenje učinkovitih komunikacijskih vještina može koristiti tvrtki i zaposlenicima na različite načine, uključujući:
Stvara snažnije timove

Snažan tim, ured, posao; Izvor>: Unsplash.com
Učinkovita komunikacija gradi pozitivnu atmosferu u kojoj timovi mogu napredovati. Kada je komunikacija pozitivna i ohrabrujuća, članovi tima postaju jači i bolje surađuju.
Lakše je i ugodnije raditi s kolegama koji znaju dobro komunicirati. Tada se napetosti na poslu odmah rješavaju budući da učinkoviti komunikatori rade na pronalaženju rješenja.
U ovom članku možete saznati više o poveznici između komunikacijskih vještina i uspjeha na poslu i u privatnom životu.
Sprječavanje nesporazuma i sukoba
Slušanje je dio komunikacije koja se koristi za potpuno razumijevanje situacije.
Dobri komunikatori dobro slušaju i reagiraju na odgovarajući način te je vjerojatnije da će pronaći rješenja bez obrambenog stava.
Kada dođe do sukoba, dobri komunikatori odmah rješavaju problem i saslušaju drugu stranu.
Kako bismo nekoga ne samo slušali, nego zaista i čuli, trebali bismo se truditi staviti u tuđe cipele i sagledati situaciju iz njihove perspektive.
Pri tome svoje pretpostavke, interese i vjerovanja trebamo nastojati ostaviti po strani.

Sprečavanje sukoba i svađa; Izvor: Unsplash.com
Kvalitetna komunikacija s klijentima
Tvrtke moraju znati što njihovi klijenti žele. To tih informacija je najlakše doći pouzdanom i pozitivnom komunikacijom. Ona podrazumijeva odgovaranje na sva pitanja.
Pružanje rješenja i aktivno slušanje. Dobra komunikacija putem telefona ili društvenih mreža ili e-pošte povećava povjerenje i lojalnost kupaca.
Pisana komunikacija koja je u skladu s može pomoći u promicanju zajednice između kupaca i organizacija.
Preporuke za poboljšanje pisane komunikacije su:
Poslovnu komunikaciju treba prije svega sastavljati u prijateljskom tonu, smatrajući drugu stranu ravnopravnim partnerom u poslu. Čitatelja se ne smije podcjenjivati.
Takva komunikacija se uvijek negativno odražava na buduće poslovne veze. Važno je održavati pristojan ton čak i kada je netko drugi napravio pogrešku.
Naime, prijateljski ton omogućuje dijalog u radnom okruženju.
Ostvarivanje ciljeva i postizanje uspjeha
Da bi posao bio uspješan, kratkoročni i dugoročni ciljevi moraju biti jasni i sažeti.

Kratkoročni i dugoročni poslovni ciljevi; Izvor: Unsplash.com
Pročitajte članak o 10 ciljeva u karijeri i kako su oni povezani s natječajem za posao.
Kada zaposlenici znaju koji su ciljevi i vizije njihove tvrtke, lakše se mogu usredotočiti na njihovo postizanje.
Poslodavci trebaju jasno komunicirati ciljeve i redovito podsjećati zaposlenike na timske ili pojedinačne ciljeve.
Zaposlenici trebaju shvatiti važnost svojih uloga u stvaranju uspješne tvrtke. Time se povećava lojalnost unutar tvrtke i smanjuje fluktuacija zaposlenika.
Pročitajte više o poslovnom uvjetovanom otkazu.
Promicanje kreativnosti i inovativnosti
Ljudi koji su dobri komunikatori obično su otvoreni za dijeljenje ideja bez osuđivanja.
Kada se povjerenje gradi na temelju učinkovite komunikacije, članovi tima skloniji su međusobnom dijeljenju kako bi potaknuli kreativnost.
Učinkoviti komunikatori također su skloniji suradnji u pronalaženju kreativnih rješenja.

Kreativno rješenje, komunikacija; Izvor: Unsplash.com
Kada zaposlenici žele dijeliti ideje, tvrtke mogu transformirati svoje pristupe i pronaći jedinstvene načine da služe kupcima i klijentima.
Kreativni pojedinci imaju unutarnju (intrinzičnu) motivaciju da se bave onime u čemu uživaju.
Oni uživaju u procesu traženja rješenja i u pokušajima realizacije, ne zanima ih pohvala ili nagrada koju bi mogli dobiti.
Unapređenje individualnih izgleda za karijeru
Dobre komunikacijske vještine, poput otvorene i iskrene komunikacije, eliminiraju iznenađenja i jačaju vašu predanost rješavanju problema i podržavanju poslovanja.
Tako se lakše dolazi do promaknuća na poslu. Donosimo savjete za poslodavce o stvarnim potrebama i potrebnim benefitima za zaposlenike.
Kako do bolje poslovne komunikacije?
Za poboljšanje komunikacijskih vještina potrebno je malo vježbe i promišljenosti. Isprobajte jednu ili više tehnika u nastavku!
Vježbajte slušanje
Primijenite tehnike aktivnog slušanja i isključite unutarnji dijalog kako biste se potpuno usredotočili na poruku sugovornika.

Aktivno slušanje; Izvor: Unsplash.com
Postavljajte pitanja i/ili preformulirajte poruku kako biste drugoj osobi dali do znanja da razumijete što poručuje.
Također možete razmisliti o korištenju neverbalne komunikacije, kao što su izrazi lica i geste, kako biste pokazali svoj angažman.
Da smo trebali pričati više nego slušati, imali bismo dva jezika i jedno uho.
Pamtite lica i imena osoba
Sposobnost pamćenja imena druge osobe može vam pomoći da se bolje povežete sa suradnicima, nadređenima i klijentima na radnom mjestu.
Odvojite vrijeme da spojite imena s licima i pronađite načine da poboljšate svoje pamćenje. Otkrijte činjenicu o svakoj osobi, kao što je njihov rodni grad ili omiljena hrana.
Napravite mentalne bilješke ili ih zapišite.
Postoje mnogi alati kako popraviti komunikaciju u poslovne svrhe. Jedan od načina kojim možete utjecati na svoju smirenost u komunikaciji je meditacija.
Pročitajte intervju s trenericom Vedranom Bečić.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->