Karijera: sobarice i spremačice u turizmu

Karijera: sobarice i spremačice u turizmu

Reading Time: 4 minute

Karijera sobarice i hotelske spremačice važna je karika hotelskog tima. Igra ključnu ulogu u pružanju izuzetnog iskustva svakom gostu.

Ova profesija zahtijeva visok nivo predanosti, profesionalizma i ljubaznosti, a njen doprinos hotelskoj industriji je nemjerljiv.

No, turistička sezona samo što nije počela, a ovih stručnjaka i stručnjakinja sve je manje.

Značaj ove uloge

Hotelske spremačice zadužene su za održavanje visokog standarda čistoće i urednosti u hotelskim sobama i prostorima. Sobarice uređuju krevete, ali i cijeli prostor hotelske sobe.

Karijera, sobarica, spremačica, hotel

Karijera, sobarica, spremačica, hotel; Izvor: Unsplash.com

Čistoća i urednost direktno utječe na udobnost i zadovoljstvo gostiju. Dnevni zadaci sobarica i hotelskih spremačica su detaljno čišćenje i spremanje soba i kupaona.

Također, trebaju osigurati da gosti imaju sve što im bude potrebno. Uz sav fizički rad, spremačice i sobarice utječu na pozitivno okruženje i osjećaj dobrodošlice.

Uz zaposlenike na recepciji, spremačice i sobarice stvaraju pozitivnu vibraciju u hotelu. Gostima daju vrlo važan osjećaj da su paženi i dobro zbrinuti.

Pročitajte kako izgleda natječaj za posao za zanimanje recepcionar. 

Karijera i potrebne vještine

Za razvoj svake karijere potrebne su specifične vještine. Na njima moramo raditi, stjecanje vještina je dio cjeloživotnog obrazovanja.

Da bi hotelske spremačice i sobarice bile uspješne u svom poslu, trebaju imati neke karakteristične osobine i vještine.

Više o važnosti vještina za rad pročitajte u našem članku. 

Hotel, vještine, spremanje sobe

Hotel, vještine, spremanje sobe; Izvor: Unsplash.com

Ovi stručnjaci i stručnjakinje moraju imati pozitivan i vedar duh. Te su vještine neophodne za sve zaposlenike u hotelskom turizmu.

Poželjno je da osoba bude u dobroj formi. Naime, priroda posla zahtijeva brzinu u radu, okretnost, sposobnost brze prilagodbe.

Ostale vještine povezane su s rješavanjem problema. Osoba mora imati sposobnosti brzog rješavanja potencijalnih situacija. Prije nego što se pretvore u veći problem.

Reakcije često moraju biti brze i učinkovite. Hotelske spremačice i sobarice moraju biti upućene u rad cijelog (ili većeg dijela) hotela.

Često gosti pitaju upravo njih za savjete i upute. Uvijek su tu negdje i gostima je praktično pitati te stručnjakinje. Iz tog razloga trebaju znanja kako bi formirali prikladne odgovore.

Uz to, važno je da zaposlene osobe nikako ne dovedu u pitanje privatnost gostiju. Dio hotelske kulture je očuvanje privatnosti i poštovanje osobnog prostora gostiju.

Privatnost, gosti, kvaliteta, osoblje

Privatnost, gosti, kvaliteta, osoblje; Izvor: Unsplash.com

Zadaci spremačice i sobarice

Donosimo okvirni popis dužnosti spremačica i sobarica na svom radnom mjestu:

  • Spremačice i sobarice ulaze u hotelske sobe. Pripremaju ih za detaljno čišćenje i pospremanje.
  • Uređivanje kreveta, promjena posteljine, uređivanje kreveta.
  • Spremačice čiste namještaj, peru podove. Brišu prašinu sa zidova, stropova i namještaja.
  • Ove stručnjakinje ove računa o zalihama šampona i ostalih potrepština u kupaoni i sobama.
  • Čiste kupaone i ostale sanitarije.
  • Sobarice vode računa o mini baru.
  • Sigurnost sobe je važna. Pregledavaju status sobe i paze da je sve ispravno i na svom mjestu.
  • Neki gosti imaju specifične potrebe ili trebaju neke dodatne usluge. Spremačice i sobarice im pomažu u tome.
Hotelska soba

Hotelska soba; Izvor: Unsplash.com

Važnost za turizam

Svakom gostu je prvi dojam najvažniji. Uz profesionalno ponašanje recepcionara, gosti prvo primjećuju higijenu objekta.

Ne postoje dodatni sadržaji koji mogu zamijeniti higijenu ili prikriti prljavi prostor.

Kroz svoj neposredni kontakt s gostima, one također igraju ulogu ambasadora hotela, promovirajući njegove vrijednosti i standard kvalitete.

Ovo važno zanimanje je daleko više od samog održavanja objekta i čišćenja prostora i soba. Spremačice i sobarice predstavljaju hotel i cijelu turističku industriju zemlje.

Taj aspekt je jasno vidljiv u recenzijama objekata i to je jedan od razloga zašto karijera sobarica i spremačica predstavlja važnost za turizam cijele zemlje.

Poslodavci ova zanimanja moraju cijene i odnositi se s poštovanjem, te benefitima u skladu s mogućnostima.

Pročitajte zašto su benefiti važni za zaposlenike i dobrobit cijele tvrtke. 

Čistač u hotelu, radnik, benefiti za zaposlenike

Čistač u hotelu, radnik, benefiti za zaposlenike; Izvor: Unsplash.com

Sobarice i spremačice su profesionalne u svom radu. Srdačne su i posvećene svom poslu. Turizam je industrija gostoprimstva i značaj ljubaznosti prema gostima je posve neupitan.

Spremačice su temelj uspjeha svakog hotela, čineći ga mjestom gdje se gosti osjećaju cijenjenim, poštovanim i prije svega, dobrodošlim.

Velika potražnja za stručnjacima

Glavni dio turističke sezone je pred vratima. Pisali smo o dva velika problema.

Nezaposlenost u Hrvatskoj je velika, poslodavci (posebno oni u turizmu) trebaju radnike, a radno neaktivni stanovnici ne žele raditi.

Pročitajte članak na tu temu: Poslodavci ne nalaze radnike, a nezaposleni ne žele raditi.

Drugi problem predstavlja trenutna nemogućnost zapošljavanja stranaca. Poduzetnici u turizmu su revoltirani novim Zakonom o radu, koji ne omogućuje zapošljavanje stranih radnika.

Pročitajte na koje sve prepreke nailaze poduzetnici u turizmu pri zapošljavanju stranaca u svojim tvrtkama. 

Strani radnici, pravo na rad, turizam

Strani radnici, pravo na rad, turizam; Izvor: Unsplash.com

Potražnja za sobaricama i čistačicama je velika, a to u ovakvoj situaciji podiže cijene njihova rada.

Spremačica i sobarica nema dovoljno, a preostalima raste cijena rada, sukladno potražnji.

Tportal donosi izjavu Ruže Hrge, pomoćnice ravnatelja za Sektor za tržište rada i politike zapošljavanja:

Prijavljeno je 2550 radnih mjesta za posao čistača, a trenutačno je u evidenciji 2680 nezaposlenih osoba koje su se izjasnile da žele raditi kao čistači. 

Još je teže pronaći spremačice za privatne smještaje. Dogovoreni poslovi često propadnu, potražnja se uglavnom odvija preko društvenih mreža.

Sve to doprinosi porastu cijena ovim stručnjakinjama.

U takvoj situaciji sve više umirovljenika traži posao spremačica, a izmjene u Zakonu o radu dozvoljavaju dodatni posao umirovljenicima.

Pročitajte više o zapošljavanju umirovljenika

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju