Cvijeće je u uvijek u modi: intervju s vlasnicom cvjećarne AK Flowers

Cvijeće je u uvijek u modi: intervju s vlasnicom cvjećarne AK Flowers

Reading Time: 4 minute

Cvijeće je mnogo više od ukrasa. Jezik je emocija i način komunikacije koji govori onda kada riječi nisu dovoljne. Upravo iz tog uvjerenja nastao je obrt AK Flowers.

Njihovi cvjetni aranžmani nisu samo proizvodi. Mala su umjetnička djela. Imaju svoju priču, ton i energiju. No, posao u cvjećarstvu zahtijeva osjetljivost, strpljenje i oko za estetiku.

Potrebne su i vještine koje pomaži da se boje, teksture i oblici povežu u skladnu kompoziciju.

Cvjećar mora razumjeti emociju naručitelja, prigodu zbog koje se cvijeće poklanja i atmosferu koju aranžman treba prenijeti.

Gospođa Ana Marija Videc pokrenula je posao još u svojim studentskim danima. Ovaj primjer još jednom pokazuje koliko je studentski posao važan za razvoj poslovnog života.

Pogledajte video INTERVJU! 

Gdje cvjećari pronalaze ideje?

Ideje dolaze sa raznih strana.

Na primjer, iz prirode!

Adventski kalendar, AK Flowers

Adventski kalendar, AK Flowers; Izvor: Instagram

Cvjećari najčešće kažu da ih inspirira priroda. Priroda određuje boje, oblike, sezone, mirise, kontraste i teksture.

Cvjećari često promatraju:

  • kako se boje pojavljuju u različitim godišnjim dobima
  • kako se raznolikost oblika može iskoristiti u kompoziciji
  • kako svjetlost mijenja doživljaj cvijeta
  • koje biljke prirodno pripadaju jedna drugoj

Mnogi fotografiraju zanimljive biljke, lišće, kore, teksture ili čak kamenje, jer sve to kasnije služi kao polazište za vizualni ritam buketa.

Na Pinterestu i Instagramu!

Kreativni obrti poput AK Flowers prate:

  • fotografije buketa iz korejskog, japanskog, skandinavskog i editorial stila
  • styling vjenčanja i event aranžmana
Aranžmani, buketi, AK Flowers

Aranžmani, buketi, AK Flowers; Izvor: Instagram

  • nove kombinacije boja
  • načine pakiranja, vrpce, ambalažu
  • vizualni identitet i brending drugih cvjetnih studija

U trendovima vjenčanja i event industriji!

Trendovi koji dolaze sa:

  • modnih pisti
  • dizajna interijera
  • wedding editorial fotografija
  • luxury event dekoracija

Kod dobavljača

Mnoge ideje rađaju se tek kada cvjećar fizički vidi cvijeće. Cvjetne burze i dobavljači nude sezonske novitete, posebne vrste, nove boje ruža ili najnovije hibridne tulipane. Cvjećari tada spontano uoče:

  • neobičnu boju koja otvara sasvim novu estetiku
  • posebnu teksturu (suhi elementi, grančice, bobice)
Aranžman, suhe grančice. bobice, AK Flowers

Aranžman, suhe grančice. bobice, AK Flowers; Izvor: Instagram

  • neočekivanu kombinaciju cvijeća koja izgleda savršeno.
  • U umjetnosti i modi

Ana Marija, gdje pronalazite svoje ideje?

A posvuda. Najviše ideja pronađem na Pinterestu. Također, kada vidim neke biljke, odmah dobijem nove ideje. Tada odemo u nabavu i složimo rad.

Cvjećari su ranoranioci

Cvjećarski dan počinje puno prije nego što se grad probudi. Dok većina ljudi još spava, cvjećari ustaju u ranim jutarnjim satima kako bi stigli na nabavu svježeg cvijeća.

Najbolji izbor uvijek stiže najranije.  Rani odlazak na tržnice i veleprodaje zahtijeva disciplinu, strpljenje i dobro oko.

Cvjećar u kratkom vremenu mora prepoznati najkvalitetnije primjerke i zamisliti kako će izgledati u budućem buketu.

Kada vi odlazite u nabavku materijala?

Vjenčanje, cvijeće, AK Flowers

Vjenčanje, cvijeće, AK Flowers; Izvor: Instagram

Ne idemo baš sad oko 5. Većinom krećemo oko 7 ujutro. U prednosti smo jer nas svi već znaju. Čeka nas spreman dio cvijeća.

Svaki tjedan već godinama odlazimo kod odabranih dobavljača, tako da nemamo problema s ranim dizanjem.

O čemu se rijetko govori…

Iako svijet cvjećarstva izgleda poput kombinacije boja, mirisa i estetike, iza svakog savršenog događaja krije se i onaj dio posla o kojem se rijetko govori.

Za AK Flowers malo teži trenuci dolaze tek kada svadba završi, glazba utihne, gosti odu, a dekoracije odrade svoju ulogu. Tada počinje druga smjena.

Skupljaju se aranžmani, pakira mokri i teški materijal.

Imaš li neki manje ugodan dio u poslovanju?

Najgori dio posla je prikup inventara nakon vjenčanja. Kad sve odradimo, najmrskije nam je ići po materijal. Zatim pospremati i prati vaze.

Sav ostali rad povezan s cvijećem je super. Čišćenje cvijeća, slaganje buketa, ma sve nam to dođe kao hobi, a ne pravi posao.

Prelijepi buket, AK Flowers

Prelijepi buket, AK Flowers; Izvor: Instagram

Konkurencija u cvjećarstvu

Konkurencija u cvjećarstvu danas je veća nego ikad, ali i raznolikija nego što se na prvi pogled čini. Više nije riječ samo o klasičnim cvjećarnicama.

Tržište su preuzeli kreativni studiji, online narudžbe, dostavne platforme, specijalizirane decor agencije i mali obrtnički brendovi.

U takvom okruženju konkurencija nije samo broj cvjećarnica oko tebe, nego i vizualna kvaliteta koju nudiš, komunikacija na društvenim mrežama, razina usluge, kvaliteta nabave i inovativnost u aranžiranju.

Kako AK Flowers stoji s konkurencijom?

Dosta često, skoro svakodnevno vidimo neke nove stranice, neke nove Instagram profile tvrtki koje su se počele baviti cvjećarstvom.

Ne smatramo ih konkurencijom. Mi imamo svoje ideje i uvijek se trudimo napredovati. Trudimo se raditi bolje. Ljudi danas vole i žele jednostavnost.

AK cvijeće, AK Flowers, Instagram

AK cvijeće, AK Flowers, Izvor: Instagram

Cilj nam je raditi što jednostavnije. I takav stil odlično prolazi. Nemamo potrebu nešto previše izmišljati.

Planovi za dalje

Jedna od najvećih prilika je širenje personaliziranih cvjetnih proizvoda. Radi se o aranžmanima  izrađenih prema osobnosti, navikama ili interijeru kupca.

Pitali smo Anu Mariju što imaju u planu za dalje!

Nastavljamo i dalje ovako kao i do sada. Nadamo se da ćemo otvoriti i treću cvjećarnicu. Imamo svašta u planu, vidjet ćete! 🙂

Hvala Ana Mariji Videc i obitelji na ugodnom razgovoru i mnogo sreće u daljnjem poslovanju!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju