Design thinking – metoda za pristup inovacijama
Design thinking – metoda za pristup inovacijama
Sadržaj
Design thinking učinkovita je metoda u poslovanju koja otvara vrata inovacijama.
Design thinking podrazumijeva način razmišljanja i pristup rješavanju problema i inovacijama utemeljen na dizajnu usmjerenom na čovjeka.
Takva metodologija počiva na spajanju racionalnog, kreativnog i intuitivnog načina razmišljanja. Dizajnersko razmišljanje odbacuje konvencionalno rješavanje problema i okreće se čovjeku i njegovim sposobnostima.
Takav iterativni pristup omogućuje:
- Usredotočavanje na probleme
- Poduzimanje mjera za prevladavanje problema
- Izradu proizvoda radeći na prototipovima.
Naglasivši pojavu prototipa, bitno je naglasiti da se design thinking sastoji od nekoliko koraka.
- Filozofija dizajnerskog razmišljanja
- Ljudi / korisnici
- Proces rješavanja problema.
Design thinking – Empatiziranje
Važnost koraka empatiziranja u dizajnerskom razmišljanju zasniva se na razumijevanju problema koji se pokušava riješiti.
Samom pretpostavkom da razumijemo izvor i prirodu zagonetke koju rješavamo zaključujemo da u naše rješavanje problema moraju biti uključeni osjećaji.
Ova metoda temelji se na prikupljanju empirijskih informacija, konzultiranju i drugim aktivnostima koje doprinose razumijevanju problematike.
Kako razumijeti problematiku koju istražujemo?
- Postavljanjem pitanja poput “što”, “kako” i “zašto”
- Provođenjem studija fotografija i videozapisa
- Prikupljanjem informacija i iskustava korisnika kroz osobne dnevnike
- Intervjuiranjem korisnika
- Dijeljenjem inspirativnih priča.
Tim koji empatizira s problemom radi na razumijevanju istog do kojeg dolazi različitim pitanjima, kontaktom s korisnicima i pričanjem priča. Takve priče iznose dojmove o problemu te shvaćanje značenja i bilježenje detalja kako bi se pronašlo rješenje. Ovakve akcije zahtijevaju visoku razinu suradnje i solidarnosti.
Razina definiranja problema
Definiranje problema u dizajnerskom razmišljanju označava donošenje zaključaka na temelju prikupljenih informacija.
Važno je naglasiti da je, kroz čitav proces rješavanja problema, fokus na čovjeku prije negoli na organizaciji i njezinim potrebama.
Ovaj stupanj kombinira filozofiju dizajnerskog razmišljanja i korisnike te zalazi u treći stupanj – sam proces rješavanja.
Razina definiranja problema sada je kristaliziraniji stupanj koji ne gubi osjećaj za stvarne potrebe korisnika.
Design thinking – Razvoj ideja
Kada tim donese zaključke na temelju prikupljenih informacija, počinje generirati različita idejna rješenja.
Razmišljanje outside of the box na ovom stupnju stupa na snagu i zaposlenici pristupaju različitim kreativnim procesima.
- Brainstorm strategije
- Brainwriting
- Stvaranje divergentnih timova.
Različitim kreativnim procesima zaposleni sada proizvode prototipove – jeftinije i lakše dostupnije verzije proizvoda.
Prototipovi kao skromniji proizvodi
Prototipovi predstavljaju verzije proizvoda koje se mogu testirati na tri načina:
- Unutar timova drugih odjela
- Unutar posebno odabranih skupina
- Eksternim dionicima organizacije.
Dizajnerski tim mora biti u mogućnosti promatrati prototip, testirati ga i biti upoznati s njegovim ograničenjima.
Načela dizajnerskog razmišljanja
Christoph Meinel s Instituta Hasso-Plattner i Larry Leifer predložili su četiri univerzalna načela dizajnerskog razmišljanja:
- Ljudsko pravilo – “Svaki dizajn je društvene prirode.”
- Pravilo dvosmislenosti: “Dvosmislenost je neizbježna.”
- Pravilo redizajna: “Svaki dizajn je redizajn.”
- Pravilo opipljivosti: “Učiniti ideje opipljivima olakšava komunikaciju.”
Timovi koji imaju razvijeno dizajnersko razmišljanje skloni su rješavanju problema svjesni da se radi o zadovoljavanju ljudskih potreba i prepoznaju ljudske elemente u različitim tehnologijama.
Takvi timovi razumiju da na stvari gledamo iz drugačijih perspektiva, kao i potrebu analiziranja i istraživanja u digitalnom svijetu koji je u neprestanom rastu. Taj tren kada učinimo prototipove opipljivima, olakšavamo komunikaciju s korisnicima i ulazimo u pravi interpersonalni odnos.
Smatrate se sjajnim kandidatom za tim dizajnera koji spretno i inovativno rješava probleme?
Registrirajte se na Zaposlise.hr, pronađite posao po Vašem ukusu i dopustite kreativnosti da cvate i doprinosi growth mindsetu radnog mjesta!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->