Intervju s vizažisticom Anom Ude
Intervju s vizažisticom Anom Ude
Intervju s vizažisticom Anom Ude pružio nam je nova saznanja o ovom zanimanju.
Pročitajte naš članak o zanimanju vizažist, kako biste saznali još više detalja o tom poslu.
Vizažistica Ana Ude uživa u svom poslu. Ima iza sebe različite projekte s glazbenicima, filmašima.
Pridonijela je važnim danima mnogih ljudi. Ana nam je objasnila što je potrebno da bi postali dobri u tom poslu.
Također, objasnila nam je postoje li pravila u poslovanju. Pročitajte i vrijedne savjete koji vam mogu pomoći u karijeri vizažista. Pročitajte više!
Sadržaj
Posao vizažista
Vizažisti su umjetnici koji koriste šminku umjesto boje, te lica modela kao platno na kojem crtaju. Klijente šminkaju za posebne prilike. Neke od njih su vjenčanja, razna snimanja, gala večeri.
Svaka je osoba posebna, ne postoje dva ista lica. Zato se svako lice mora gledati posebno i naglašavati one dijelove koje klijent želi.
Osim samog rada, vizažist konzultira svoje klijente. Te vrijedne savjete zatim mogu koristiti sami, kod kuće. Vizažisti pretvaraju glumce u njihove uloge. Posao je uistinu svestran.
Pročitajte intervju kako bi saznali više!
Ana, što radi vizažist?
Vizažist je osoba koja svojim znanjem o estetici lica izvlači najbolje iz njega svojim vještinama nanošenja korektivnih i dekorativnih kozmetičkih proizvoda.
Važne su vještine
Iako je za svaki posao potrebno 98% napornog rada, a samo 2% talenta, vizažist mora imati određene vještine.
Također, potrebno je imati smisla za estetiku i primjećivati detalje.
Samo talent nije dovoljan da bi vizažist bio umjetnik. Obrazovanje, proučavanje, vježba i kontinuiran rad otvara put talentu.
Kako si se ti odlučila za ovo zanimanje?
Zapravo se nikad nisam “odlučila” jer sam taj posao počela raditi skroz spontano tako da sam šminkala sebe pa svoje prijateljice pa njihove prijateljice i s vremenom odlučila to pretvoriti u karijeru.
Kako postati vizažist?
Osoba koja želi postati vizažist mora završiti najmanje trogodišnju srednju školu bilo kojeg smjera. Daljnje obrazovanje se postiže programima ili u višim školama.
Nastava je uglavnom praktična, jer je potrebna stalna provjera vlastitog napredovanja. Današnje potrebe za vizažistima su velike, a obrazovanje mora biti usklađeno s tim rastućim potrebama.
Polaznici škola za vizažiste uglavnom uče različite tehnike šminkanja. Zatim korektivno, filmsko i kazališno šminkanje.
Kao i svaki drugi posao, ovaj posao ima svoje lijepe i manje lijepe trenutke. Intervju s Anom smo iskoristili da bismo je pitali za one najdraže.
Možeš li s nama podijeliti tvoje najdraže poslovne trenutke!
Svaki put kad čujem od klijentice rečenicu u kontekstu toga da se nikad nije osjećala ovako lijepo ili da nije znala da može ovako lijepo izgledati, srce mi zaigra.
Ima li ovaj posao i neke negativne ili teške strane?
Kao i svaki, naravno da ima. Fizički može biti prilično zahtjevno kad u jednom dani trebaš odraditi 10+ klijentica.
Sve moraju biti gotove do tipa 14h kad počinje svadba ili osjećaj odgovornosti kad je netko rezervirao svoj termin za svadbu dvije godine unaprijed, a ti si taj dan bolesna ili imaš krizu u obitelji.
Organizacija posla kod privatnika
Organizacija posla je vrlo važna. Posebno je korisno imati složen učinkovit raspored rada. Također, poslovno planiranje je neizbježan dio organizacije kada vodite vlastitu tvrtku.
Moguće je da dugoročni poslovni plan zahtijeva pomoć pri radu.
Radiš li sama ili imaš asistenta/asistenticu?
Probala sam rad s asistenticama u prošlosti ali mi se nije pokazalo isplativim jer sam preveliki control freak, a i klijentice su nekako uvijek preferirale da ja odradim svaki segment šminkanja.
Poslovni trendovi
Poslovni trendovi 2024 su se uglavnom okretali prema umjetnoj inteligenciji. Zanimanje vizažista je dobar primjer kako nas umjetna inteligencije ne može zamijeniti.
Kvaliteta, talent i fizički rad je nešto što će uvijek ostati u domeni čovjeka, a nikako stroja.
Također, važno je pozitivno korisničko iskustvo, dok budućnost poslovanja uključuje rad od kuće, raznolikost i inkluziju.
Trendovi vizažista u 2024. okretali su se ljepoti kože. Blistavom tenu, čišćenju i njezi kože. Od šminke se preferirala lagana podloga i hidratantna krema.
Rumenilo je bilo u središtu pažnje, kao i retro crveni ruž. Anu smo pitali za njeno mišljenje.
Molim te reci nam više o aktualnim trendovima šminkanja danas.
Mislim da se sve više pažnje posvećuje preparativi, tj. njezi lica što mi je posebno drago jer godinama “trubim” svojim klijenticama da je priprema pola posla.
Isto tako, u zadnje vrijeme prevladavaju prirodniji stilovi šminkanja, što također izuzetno podržavam.
Važno je biti autentičan
Autentičnost je izbor i potrebna je hrabrost živjeti po njoj.
Svatko je jedinstven i ta osobina se treba vidjeti i u poslu. Kada razumijemo sebe, imamo snage biti proaktivni i sami stvaramo svoje okolnosti.
U suprotnosti smo reaktivni i dopuštamo da nas nose razne struje.
Samosvijest poboljšava samopouzdanje, otpornost, utjecaj i mentalno zdravlje.
Po čemu se ti izdvajaš od ostalih kolega u poslu?
Teško mi je to reći jer zaista ne gledam što rade drugi.
Ali ono što se kod mene zasigurno nikad neće promijeniti jest da svakom licu i karakteru osobe pristupam potpuno individualno i da bez ikakve šablone i motorike.
Pokušavam dati njihovom licu ultimativni izgled, koliko god mi to znanje i vještine dopuštaju.
Imaš li svoj zaštitni znak poput nekih svjetski poznatih vizažista?
Nisam nikad razmišljala o tome i mislim da ne.
Ako bih voljela biti po nečemu poznata, to bi bio moj pristup klijenticama jer se zaista od samih početaka svoje karijere trudim da se u mojoj blizini svaka od njih ugodno osjeća.
Uzori u poslovanju
Većina tvrtki i obiteljskih poduzeća imaju svoje uzore. Što je razumljivo i važno je da se u svom radu ne zaboravlja na etiku, moralne vrijednosti i na norme u poslovanju.
Kad smo već kod svjetski poznatih, tko su ti uzori?
Nemam nekih konkretnih uzora jer sam davno prestala pratiti što rade drugi.
No, definitivno nikad neću zaboraviti Carli Bybel, vizažisticu i beauty influencericu zbog koje sam ušla u virtualni svijet beauty tutoriala i naučila velik dio onog što mi je bilo potrebno da počnem raditi ovaj posao.
Koliko su društvene mreže važne za uspjeh u poslu?
Izuzetno su važne.
Postoje li razlike između Makeup artista/vizažista i beauty influencera?
Definitivno. Makeup artist šminka druge osobe za svakodnevne životne potrebe.
No, beauty influencer snima savjete, tehnike i recenzije proizvoda u toj sferi i to najčešće radi sam sa sobom uz snimanje i plasiranje na društvene mreže.
Ana, hvala ti puno što si podijelila svoje radno iskustvo s nama.
Što bi poručila onima koji naginju ovom poslu i poduzetništvu, ali im treba malo ohrabrenja da se i upuste u tu poslovnu avanturu?
Mislim da je svaki interes u životu, o kojem god području se radilo najbolje sjeme sa početak uspjeha.
Vjerujem da će osoba najlakše dati svoj maksimum kad ju nešto zaista zanima i veseli i zato ne mogu dovoljno naglasiti da taj dio sebe treba njegovati.
Pogotovo zato što se danas iz svega može napraviti karijera i načini da se uspije su sve dostupniji.😉
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->