Posao i empatija: važan spoj

Posao i empatija: važan spoj

Reading Time: 6 minute

Posao je poput drugog doma, obzirom koliko vremena provedemo radeći. A jedna od najvrjednijih vještina koje treba imati na radnom mjestu je empatija.

Pročitajte zašto su za posao i rad važne tehničke vještine.

Empatično ponašanje vam pomaže da se povežete sa svojim suradnicima i klijentima.

Znati kako biti empatičan može vam pomoći poboljšati komunikaciju s drugima i stvoriti kvalitetne odnose, stvarajući pozitivno radno mjesto.

Ako lider pokaže empatiju i brigu o ljudima koje vodi, velika je šansa da će i članovi tima biti spremniji raditi napornije i uložiti veći trud te pomoći lideru kada to bude potrebno.

O empatiji

Dugo se vremena smatralo da se emocije i posao ne bi smjele miješati. No, unatoč tome, emocije su postale neizostavan dio poslovnog okruženja.

Posao i empatija

Izvor: Unsplash; Tema: Posao i empatija

Pandemija koronavirusa je dosta promijenila pogled na taj spoj. Mnogi su šefovi uvidjeli da njihovi timovi nisu brojevi, nego ih sačinjavaju ljudi sa svojim emocijama, individualnosti i sa svojim mislima.

Empatija je sposobnost razumijevanja tuđih osjećaja i iskustava. Biti empatičan može vam omogućiti da razumijete tuđu perspektivu, ojačati svoju sposobnost povezivanja s drugima i razviti bolji svjetonazor.

Možda ćete bolje razumjeti da vaši postupci utječu na druge ljude, što može dovesti do produktivnijih razgovora, posebno u interakciji s ljudima s različitim pozadinama i perspektivama.

Svi smo prošli kroz velike promjene i danas zaposlenici od svojih poslodavaca očekuju više nego ikad prije.

I prirodno je da se želimo dublje povezati sa šefovima i kolegama dijeleći s njima svoje ranjivosti i strahove.

Mi smo racionalna bića, ali jednako tako smo i emotivna bića. Ne možemo jedan dio sebe isključiti samo zato što se nalazimo na poslu.

Posao i empatija – zašto je važan spoj

Svaka osoba ima vlastite vrijednosti, kulturološka shvaćanja, pozadinu i perspektive koje je čine jedinstvenom.

Vještine, posao

Izvor: Unsplash; Tema: Vještine, posao

Možete upotrijebiti svoju sposobnost suosjećanja i razumijevanja drugih kada radite u ovakvim timovima. Evo drugih prednosti empatije na poslu:

1) Poboljšava komunikaciju

Kada prakticirate empatiju, lakše prilagođavate stil komunikacije drugim ljudima. Također možete prilagoditi svoj ton glasa ili govor tijela kako bi najbolje odgovarao razgovoru.

Ne razgovarate istim tonom  sa svojim šefom kao kad predajete na konferenciji.

2) Jača odnose na poslu

Empatični suradnici su bolji suradnici i lakše rade u timu. Pokušajte razumjeti pozadinu i perspektive svojih suradnika kako biste izgradili odnos i promicali povjerenje.

Razmislite o aktivnom slušanju i riječima ohrabrenja kada suradnici iznose svoje ideje.

3) Potiče kreativno razmišljanje

Empatija na radnom mjestu pomaže razviti kreativna rješenja. Kao tim, vaš poslodavac može od vas tražiti da uzmete u obzir perspektivu svoje publike ili najvažnije potrebe svojih ciljanih kupaca.

Empatija može pomoći vama i članovima vašeg tima da mislite i identificirate potrebe klijenata, ali i ostalih povezanih s vašim poslom.

Slično tome, razumijevanje proizvoda ili usluge sa stajališta primatelja može vam pomoći da prepoznate izazove ili prilike o kojima prije niste razmišljali i da budete spremniji eksperimentirati s novim rješenjima.

Kreativno razmišljanje, sastanak

Izvor: Unsplash; Tema: Kreativno razmišljanje, sastanak

Globalno istraživanje organizacije Catalyst provedeno među 12.000 zaposlenika diljem svijeta je pokazalo da:

Vođe koji pokazuju ranjivost i empatiju su jači, a ne slabiji. Njihovi su timovi kreativniji, posvećeniji i motiviraniji da postignu više.

Obično se osjećaju psihički sigurnijima i slobodnije se izražavaju, bez straha da će pogriješiti.

4) Povećava prodaju i mogućnosti ulaganja

Empatija na radnom mjestu može vam pomoći da bolje razumijete motivaciju vaših sadašnjih i budućih dionika. Svejedno radi li se o klijentima, kupcima ili investitorima.

Na primjer, ulagači mogu imati različite motive za odabir tvrtki, tako da možete vježbati empatiju istražujući svoje potencijalne ulagače.

Otkrijte njihovu pozadinu kako biste identificirali sličnosti koje možda dijelite. Tijekom razgovora pozovite se na njihovo znanje i iskustvo koje vjerojatno utječe na njihove odluke.

Možete primijeniti iste istraživačke taktike i metode rasprave kada osiguravate ugovore s novim klijentima ili ažurirate stare ugovore sa sadašnjim klijentima.

Identificirajte potencijalne izazove s kojima se njihova tvrtka može susresti, a koje možete riješiti.

Empatija nam omogućava da se osjećamo sigurnije i mirnije.

U takvom okruženju lakše donosimo odluke i skloniji smo izlaziti izvan vlastite zone komfora, što je preduvjet ostvarenja napretka, ali i postizanja vrhunskih rezultata.

Lider, poslovni rezultati

Izvor: Unsplash; Tema: Lider, poslovni rezultati

5) Poboljšava korisničku uslugu

Empatija može poboljšati vaše vještine pružanja usluga korisnicima jer možete predvidjeti njihove želje i potrebe.

Kada kupac nazove u vezi s problemom, može biti frustriran i želi da ga saslušate.

Dopuštajući im da vam ispričaju sve detalje prije nego što odgovore, možete im pokazati da cijenite ono što imaju za reći.

Klijenti i suradnici koji se osjećaju cijenjenima vjerojatnije će biti otvoreni za vaše prijedloge.

6) Utječe na razgovore za posao

Slušajte stručnjake za zapošljavanje. Mogu objasniti zašto trebaju zaposliti nekoga za posao i podijeliti svoja očekivanja od idealnog kandidata.

Na primjer, ispitivač može reći kako je bilo teško bez recepcionara posljednjih nekoliko mjeseci.

Svoj odgovor možete započeti tako da kažete da razumijete potrebu da netko odgovori na telefonske pozive i pozdravi posjetitelje kako bi potvrdio njihove osjećaje.

Nastavite svoj odgovor opisujući svoje iskustvo u izvršavanju tih zadataka i učinkovitost s kojom ste to učinili.

7) Otkazi

Kada se tvrtka brine o svojim zaposlenicima i o njihovom psihičkom miru i zadovoljstvu, neće baš lako dati otkaz.

Veseli zaposlenik

Izvor: Unsplash; Tema: Veseli zaposlenik

Oko 57 posto žena bjelkinja i 62 posto tamnoputih izjavilo je da ne bi napustilo lidera koji izražava poštovanje i uvažava njihove životne okolnosti.

Kako biti empatičniji

Postoji nekoliko načina na koje možete poboljšati svoje vještine empatije na radnom mjestu. Koristite ove korake da razvijete svoju empatiju na poslu:

Aktivno slušanje

Vježbajte empatiju kroz aktivno slušanje. Pažljivo slušajte osobu s kojom komunicirate kako biste bolje razumjeli njeno pitanje ili zahtjev prije nego što smislite odgovor.

Ova strategija vam omogućuje da se usredotočite samo na potrebe druge osobe i kao rezultat toga potpuno razumijete njihove osjećaje i perspektivu.

Personalizirajte svoju komunikaciju

Kada ste svjesni svoje specifične publike, možete početi razmatrati kako najbolje komunicirati s njima. Koristite prikladne riječi.

Na primjer, možete koristiti više industrijskih pojmova kada razgovarate s kolegom, ali koristite jednostavnije, univerzalnije riječi kada se obraćate klijentu.

Ako ste u mogućnosti, možete čak komunicirati na drugom jeziku u interakciji sa suradnicima ili klijentima čiji se prvi jezik razlikuje od vašeg.

Pomozite drugima

Empatija vam također može pomoći da shvatite i odgovorite na izazove svojih suradnika.  Možete pomoći kolegi koji je pred burnoutom.

Empatija, pomozite drugima

Izvor: Unsplash; Tema: Empatija, pomozite drugima

Pokažite empatiju tako što ćete ponuditi pomoć na bilo koji način. Ova gesta može pokazati članovima vašeg tima da ste posvećeni uspjehu, ali i da ste dobar čovjek.

Povećana empatija i osjetljivost mogu postati supermoći ako ih iskoristite na pravi način i ispravno kanalizirate energiju.

Razmotrite drugačiju perspektivu

Ako se vaš tim susreće s međuljudskim sukobom, produktivno upotrijebite rasprave i pokušajte sagledati situaciju s drugih gledišta.

Kad shvatite njihove osjećaje, možda ćete moći bolje odgovoriti. Ako imate bilo kakve nedoumice oko njihovih pitanja o nekoj temi, postavite razjašnjavajuća pitanja kako biste se bolje međusobno povezali.

Poštujte tuđe osjećaje

Čak i ako u potpunosti ne razumijete tuđu perspektivu i ne slažete se s njom, možete vježbati empatiju tako što ćete im dati do znanja da mislite da su njihovi osjećaji važni.

Pažljivo saslušajte svog suradnika ili klijenta, zatim mu objasnite da razumijete zašto je to problem i da ste spremni pomoći.

Vježbate empatiju priznavanjem onoga što oni doživljavaju.

Pročitajte koje još vještine pridonose kvalitetnijem odnosu prema poslu.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju