Posao: kako se nositi s teškim situacijama
Posao: kako se nositi s teškim situacijama
Posao uvijek donosi razne izazove. Bez obzira gdje radite, vjerojatno ćete naići na kolege s različitim mišljenjima, metodama rada i ideološkim praksama.
Taj prekid veze povremeno može dovesti do sukoba, poput smanjene produktivnosti i izazova sa suradnjom.
Međuljudski odnosi se mogu naučiti. To znanje je važno za rad s različitim tipovima ljudi je održava pozitivnu atmosferu i učinkovito radno mjesto.
Pročitajte više kako steći kvalitetne komunikacijske vještine.
Sadržaj
Zašto je s nekim kolegama teško raditi?
Evo nekoliko primjera ponašanja zbog kojih je rad s kolegom izazovan:
- Odbijanje slušanja tuđih ideja ili kompromisa
- Tvrdoglavost
- Nedostatak granica ili poštivanje tuđih granica
- Oslanjanje na druge za dovršetak projekata
- Negativan stav
- Obrambeni stav (okrivljivanje drugih)
- Nedostatak poštovanja prema nadređenima ili suradnicima
Ogovaranje, podmetanja, otrovne strelice koje šalju zlonamjerni kolege, ulizivanje moćnima, čak i povišeni tonovi za mnoge su, nažalost, dio nezdravog poslovnog okruženja.
To može biti itekako štetno i uzrokovati ogroman stres.
Kako se nositi s teškim interakcijama na poslu
Donosimo 11 savjeta za rješavanje izazovnih situacija na poslu:
1) Preispitajte vlastite reakcije
Kada vam ponašanje kolege smeta, pokušajte pogledati svoju reakciju. Prepoznajte svoje osjećaje i odredite koji su postupci ili riječi bili uzrok.
Također možete potvrditi svoje osjećaje ispitivanjem kako ponašanje vašeg kolege negativno utječe na vaš tim.
Pročitajte više o mekim vještinama. Ako ih naučite, lakše ćete surađivati s kolegama, a vaš životopis će postati relevantan.
Primjer: “Osjećam se ljutito kada Željka kasni na posao, posebno kada je dan naporan. Takvo ponašanje me živcira jer timu predstavlja izazov da dovrši naše zadatke na vrijeme.”
2) Ostanite smireni
Kontrola vaših emocija omogućuje vam da zadržite profesionalni stav i odgodite svoju reakciju. Prikladno odgovorite kolegi nasamo.
Ako se radnje ili ponašanja vašeg kolege ponavljaju ili vam posebno odvlače pažnju, razmislite o tome da se uklonite iz situacije ako je moguće.
Također možete vježbati navike poput izvođenja vježbi disanja ili šetnje.
Primjer: “Kada Željka nadglasava druge tijekom sastanka, odupirem se porivu da izrazim svoj bijes.
Čekam da ona završi s razgovorom prije nego što se pozabavim njezinim neprikladnim ponašanjem, jer prekidanje nje može samo dovesti do većeg nepoštovanja na radnom mjestu.”
Svi znamo da prekidanje sugovornika usred riječi nije pristojno, no mnogi to ipak čine.
3) Recite prijatelju kako se osjećate
Razmislite o pronalaženju prijatelja od povjerenja izvan vaše tvrtke s kojim ćete razgovarati o situaciji.
Budući da nemaju veze s vašom organizacijom, vaš kolega ili prijatelj može podijeliti svoje stajalište i pružiti nepristran savjet.
Pokušajte objasniti problem ili ponašanje koje vas muči i kako na to reagirate. Zatražite savjet i potaknite prijatelja da pronađe načine za bolje upravljanje situacijom.
Primjer:
Vi: “Moj kolega s posla vrlo je skeptična osoba. Kad god dobijemo novi zadatak, oklijevaju započeti zbog toga koliko će vremena i rada oduzeti umjesto da se osjećaju zahvalno na prilici.
Zbog toga se osjećam kao da je pogrešno osjećati uzbuđen i kao da ne mogu izraziti svoj optimizam.”
Prijatelj: “To zvuči frustrirajuće. Potičem vas da podijelite svoje uzbuđenje bez obzira na to kako se drugi ljudi osjećaju.
Prema mom iskustvu, otkrio sam da je istinski optimizam zarazan i može inspirirati druge ljude čak i ako u početku nisu bili uzbuđeni zbog prilike .
Čak i ako vaš kolega ne dijeli vaše uzbuđenje, ne morate dopustiti da njihov pesimizam utječe na vašu produktivnost.”
Svakome se dogodi loš dan na poslu- i to je u redu. Međutim, problem nastaje kad je netko konstantno negativan jer tako prenosi lošu energiju na kompletno radno okruženje.
Prijatelju se možete povjeriti, no može li prijatelj biti preporuka na natječaju za posao? Pročitajte članak!
4) Izbjegavajte neugodnosti
Ako ste s nekim imali nekoliko neugodnih interakcija, možda bi bilo najbolje da ih pokušate izbjeći, ako je moguće.
Ova vam strategija može pomoći da smanjite eskalaciju situacije koja bi se mogla pogoršati ako biste se dalje bavili njome.
Ako nije moguće u potpunosti izbjeći tu osobu, pokušajte da vaša interakcija s njom bude što kraća, profesionalnija i pristojnija.
Primjer: “Znam da Tomislav voli razgovarati tijekom sastanaka, ali njegovo kratko čavrljanje može me dekoncentrira.
Odlučio sam doći na sastanak neposredno prije nego što počne kako bih mogao sjesti što dalje od Tomislava.”
5) Raspravite o problemu nasamo
U nekim slučajevima problem možete riješiti tako da o njemu razgovarate s kolegom.
Pokušajte se nasamo sastati s kolegom i pobrinite se da to bude u vrijeme kada oboje možete posvetiti svoju punu pozornost stvari.
Možete se pripremiti za sastanak vježbanjem onoga što ćete reći, identificiranjem problema i predstavljanjem razumnih rješenja.
Primjer: “Ivane, primijetio sam da redovito kasniš na naše planirane sastanke. Tvoje kašnjenje predstavlja nepotreban pritisak na ostatak tima i otežava poštivanje rokova.
Želim riješiti ovaj problem kako bi tim mogao učinkovito surađivati s vama. Postoji li bolje vrijeme za sastanak koje vam odgovara?”
Ako dogovori nikako ne urode plodom, možda možete dogovoriti rad od kuće. Pročitajte članak.
6) Budite empatični
Tijekom razgovora pokušajte biti suosjećajni. Vaš kolega možda nije svjestan ponašanja koje vam uzrokuje stres.
Razmislite o korištenju zapažanja umjesto prosudbi i usredotočite se na svoje stajalište i osjećaje, a ne na njihove.
Primjer: “Znam da uživaš pričati o svom vikendu, Ryane, i uživam slušati o tome. Nažalost, trenutno imam jako puno posla.
Volio bih čuti o tvojim avanturama malo kasnije, za ručkom.”
Dobro poslovanje je uvijek usko povezano sa suosjećanjem među kolegama. Pročitajte članak o empatiji na poslu.
7) Tražite zajednički jezik
Ako situacija zahtijeva kompromis od oboje, razmislite što ste spremni učiniti kako biste pridonijeli rješenju. Podsjetite se da ste vi i vaš kolega u istom timu.
Možete raditi prema rješenju koje će koristiti objema stranama tako što ćete se sastati sa svojim suradnikom i utvrditi gdje se međusobna očekivanja ne podudaraju.
Primjer: “Pregledao sam našu evidenciju i dovršio sam posljednja tri mjesečna izvješća za naš odjel. Budući da smo oboje odgovorni za izvješće, kako možemo pronaći način da bolje podijelimo ovaj zadatak?
Rado bih izradio raspored ako bi vam to pomoglo da doprinesete.”
8) Poštujte druge
Vaš bi se kolega mogao osjećati neugodno ili posramljeno kada ga obavijestite o nepovoljnom postupku ili ponašanju. Obratite se prema njima s poštovanjem bez obzira na njihovu reakciju.
Ako se prema vama ne odnose s poštovanjem, razmislite o tome da završite s razgovorom i pokušate opet drugi put.
Primjer:
Vaš kolega: “Vau, nisam znao da je puštanje glazbe za mojim stolom toliko ometajuće. Stvarno mi je neugodno.”
Vi: “Nema potrebe da vam bude neugodno – niste znali! Iskreno, sviđa mi se glazba, ali vjerojatno je najbolje koristiti slušalice.”
Razmislite o tome što ćete pitati kolegu prije razgovora. Ako postanu uznemireni, možete im nježno predložiti načine da prilagode svoje ponašanje na radnom mjestu.
9) Znajte što treba pitati
Razmislite o tome što ćete pitati kolegu prije razgovora. Ako postanu uznemireni, možete im nježno predložiti načine da prilagode svoje ponašanje na radnom mjestu.
Primjer: “Primijetio sam da u danima kada idete na ručak kasnite na prodajni sastanak. Možete li pokušati otići ranije na ručak na dane sastanaka kako bi naš tim mogao početi na vrijeme?”
10) Kada treba otvoreno govoriti?
Ponekad kolega može prekoračiti granicu govoreći ili učiniti nešto neprimjereno. U tim slučajevima možda bi bilo bolje da se odmah pozabavite ponašanjem, čak i ako je pred drugim zaposlenicima.
Pokušajte koristiti diskreciju kako biste utvrdili je li javno obraćanje problemu primjereno.
Primjer: “Ta šala nije primjerena za radno mjesto. Molim vas, nemojte davati takve komentare.”
11) Obavijestite nadređenog
Ako ste isprobali sve druge opcije za samostalno rješavanje sukoba, razmislite o uključivanju svog upravitelja.
Oni bi mogli ponuditi učinkovitija rješenja ako ignoriranje ponašanja i osobni razgovori nisu bili učinkoviti.
Ako baš ništa drugo ne upali, uključite nadređenog u komunikaciju.
Slično kao što se pripremate za privatni razgovor, pokušajte napraviti plan prije sastanka kako biste znali koje informacije želite podijeliti i kakav ishod želite.
Primjer: “Primijetio sam da Anita nije nosila odgovarajuću zaštitnu opremu kada su jutros otišle na radilište. Zabrinut sam za njihovu sigurnost i presedan koji to predstavlja za druge zaposlenike.
Pokušao sam o tome razgovarati, ali nisu promijenili svoje ponašanje Možeš li razgovarati s Anitom?”.
Teškoće oko odnosa
Teške interakcije mogu utjecati na vašu svakodnevnu produktivnost i sreću na poslu. Razumijevanje učinkovitih strategija može vam pomoći da uspostavite svoju reputaciju timskog igrača.
Na primjer, poslodavci često preferiraju kada zaposlenici mogu raditi s različitim vrstama ljudi i rješavati sukobe bez uvijek uključivanja uprave.
Vaša proaktivnost također vam može pomoći da pokažete svoje vještine vođenja, pridržavate se politika tvrtke i zagovarate druge članove tima koji bi mogli imati slične osjećaje o situaciji.
Pročitajte koje sve vještine traže poslodavci i koje je vještine dobro dodati u molbu za posao.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->