Rad od kuće i raspored aktivnosti
Rad od kuće i raspored aktivnosti
Rad od kuće je dio organizacije rada u sve više tvrtki. Uglavnom zaposlenici urede svoje radni dan kako im odgovara.
Sami postave vrijeme početka i završetka rada sve dok ispunjavaju određeni broj sati ili obavljaju određenu količinu posla dnevno.
Razvijanje i pridržavanje dobro isplaniranog rasporeda je važno da bi se došlo do cilja.
Organizacija rada i raspisivanje rasporeda je vještina koja se uči. Ako ste počeli raditi od kuće ili na daljinu, možemo vam pomoći sa stjecanjem organizacionih vještina.
U ovom članku pišemo zašto je raspored rada od kuće važan. Pokazujemo primjer kako ga možete složiti za sebe.
Sadržaj
Zašto je važan raspored rada od kuće
Često su zaposlenici navikli imati neki raspored rada složen od nadređenog ili zajednički s kolegama. No, kada krenete raditi od kuće, kreće drugačiji tempo i način rada.
Važno je da zaposlenici zadrže svoju produktivnost i smanje si stres. Učinkovit raspored rada će vam održati kvalitetu rada, standard i rezultate.
Ne morate imati nadređenog da vodi računa o rasporedu posla, sami si možete postaviti i provoditi ciljeve.
Ovo su još neke prednosti rasporeda rada od kuće:
- Ravnoteža između poslovnog i privatnog života: raspored određuje kada započinjete i završavate svoj radni dan, što ocrtava točke u kojima se vaš profesionalni život odvaja od osobnog života.
- Samorazumijevanje: Kako razvijate svoj raspored rada od kuće i na daljinu, shvaćate što ste sve sposobni postići tijekom radnog dana.
- Pripremljenost: dobro osmišljen raspored rada od kuće uključuje mogućnost neočekivanih izazova i vaših postojećih zadataka, ostavljajući vam vremena da ih sve riješite.
Na što treba paziti kod slaganja rasporeda
Postoji niz promjena koje možete očekivati kada prelazite iz ureda na rad od kuće.
Važno je planirati svoje dnevne zadatke i radnje. Da biste stvorili raspored rada na od kuće i na daljinu koji vam odgovara, uzmite u obzir sljedeće čimbenike:
- Vrijeme
Provjerite kod poslodavca ima li potrebe za dogovorenim radnim vremenom.
Neki poslodavci mogu očekivati da budete prijavljeni u određene sate, poput 8:00 do 16:00. Ako poslodavac nema ograničenje, tada možete sami odrediti svoje radno vrijeme.
- Mjesto
Fizički je radno mjesto važno za koncentraciju i učinkovitost. Važno je da se osjećate dobro i da možete nesmetano obavljati funkcije svog posla.
- Dužnosti
U ovom slučaju, obveze i dužnosti se odnose na bilo koju neradnu obvezu. Neradne obveze kod kuće su kućni ljubimci, djeca, redoviti sastanci, rutina osobne njege i određeno vrijeme za ručak.
Važno ih je uzeti u obzir kada kreirate svoj raspored rada od kuće, ali i općenito rada na daljinu.
Ako, na primjer, imate djecu koju vodite u školu i iz škole, svoje biste radne zadatke postavili oko tih aktivnosti.
Složite efikasan raspored rada
Nudimo vam korake za izradu prijedloga rasporeda rada od kuće:
1) Odredite svoje neradno vrijeme
Prvi korak u stvaranju rasporeda rada na daljinu je određivanje kada planirate ne raditi. Tada možete izračunati koliko sati u danu imate na raspolaganju za svoj posao.
Kako biste odredili svoje neradno vrijeme, razmislite o svojim obvezama. Svaka obaveza koju imate automatski je neradno vrijeme, pa ih možete odmah blokirati.
Na primjer, ako psa vodite u dugu šetnju u 7 ujutro, ručate u podne i odlazite u vrtić po dijete u 16 sati, lako možete odrediti svoje radno vrijeme.
2) Ostavite vremena za svoje jutarnje rituale
Čovjek se lako pogubi kada radi od kuće. Vrlo često zaposlenici maknu fokus sa sebe i zanemare svoje potrebe.
To bi moglo biti razdoblje od 10 do 30 minuta tijekom kojeg su uključeni u laku ili ugodnu aktivnost na svom radnom mjestu prije nego što se pozabave svojim zadacima.
Svakako blokirajte to slobodno vrijeme na početku svog rasporeda.
Definitivno pomaže da počnete raditi svaki dan u isto vrijeme. Održavajte rutinu kao kada ste odlazili u ured.
Možete organizirati i kratke online sastanke s kolegama i proći zadatke za taj dan.
3) Vrijeme usredotočenosti, tkz. “Power hour”
Vrijeme usredotočenosti, koje se također obično naziva “Power hour” (sat snage) je vrijeme kada rješavate prioritete, najvažnije zadatke ili aktivnosti koje ste odgodili.
Radi se o razdoblju dana kada je vaša koncentracija najviša. Uzmite u obzir koji su sati u danu optimalni za vas u smislu produktivnosti.
Na primjer, ako je kasno jutro vrijeme kada obično najbolje radite, možete planirati svoje vrijeme usredotočenosti između 10 ujutro i podne.
Tada započnite raditi izazovan radni zadatak.
Drugo razdoblje u kojem možete postaviti vrijeme fokusa može biti kada vam je potreban dodatni napor da se vratite u ustaljen način rada.
Mnogi zaposlenici, kako u uredu tako i na daljinu, svoje vrijeme usredotočenosti postavljaju na sat nakon ručka kada se prilagođavaju strukturi potrebnoj za obavljanje svojih zadataka.
Slično tome, možete razmisliti o postavljanju kratkih razdoblja fokusa za trenutke kada prelazite s neradnog na radno vrijeme.
Možda takav raspored sada djeluje kako nepotreban i kompliciran, ali je u praksi jako efikasan. Nema gubljenja vremena po društvenim mrežama i internetu.
Poznavanje sebe i praćenje koncentracije ne samo da skraćuje vrijeme rada, nego i zadaci budu kvalitetnije odrađeni.
Uz to, tada na pamet padaju bolje i kreativnije ideje.
4) Niži prioriteti, manja usredotočenost
U skladu s gore navedenim, jednostavne i lagane zadatke ostavite za razdoblja niže koncentracije.
Normalno je da vaša koncentracija opada tijekom dana. Srećom, možete prilagoditi svoj raspored rada od kuće kako biste što bolje iskoristili vrijeme kada imate problema s fokusiranjem.
Na primjer, nakon dovršetka zadataka od najvećeg prioriteta, možete se osjećati kao da vam je potreban mentalni odmor.
U tom slučaju možete blokirati sljedeće razdoblje za zadatke manjeg prioriteta koji zahtijevaju manje truda i koncentracije.
Razmislite o opisu obaveza nižeg prioriteta kako biste znali što učiniti kada imate manje intenzivan period tijekom radnog dana.
Kasnija razdoblja mogu biti za aktivnosti koje zahtijevaju malo mentalnog učinka, kao što su sastanci ili dopisivanje s kolegama.
Izrada popisa obaveza koji uzima u obzir vaše zadatke i vaše najproduktivnije vrijeme tijekom radnog dana omogućuje da vaše važne i manje važne odgovornosti dobiju odgovarajuću količinu pažnje.
Raspisivanje ovakvog rasporeda pomaže da preuzmete kontrolu nad svojim radnim danom i stvorite strukturu koja odgovara konkretno vašoj situaciji.
5) Nemojte zaboraviti na pauze
Radite stanke tijekom dana. Time ćete zadržati fokus i energiju. Kada radite od kuće, imate puno više šanse da vam skrene pažnja na privatne stvari.
No, ako znate da ćete uskoro na pauzu i veselite se tome, onda nije baš vjerojatno da će vam misli i pažnja odlutati.
U svoj raspored pokušajte uključiti barem 30 minuta pauze svaka četiri sata. Druga opcija je 10 minuta pauze svakih sat vremena.
U tim razdobljima možete učiniti sve što vam pomaže da se opustite i napunite energijom.
Ne morate uzeti svaku pauzu, ali može biti psihološki korisno znati da imate opciju.
6) Očekujte neočekivano
Pokušajte ostaviti rupe u svom rasporedu koje vam omogućuju prebacivanje na posao i rješavanje planiranih i neplaniranih zadataka.
Na primjer, ostavljanje 30-minutnog razdoblja neodređenog završetka ili radnog vremena na kraju dana daje dovoljno prostora ili za početak neočekivanog zadatka.
To ne samo da vam omogućuje rješavanje svih vaših prioriteta, već i povećava fleksibilnost vašeg osobnog radnog sustava.
Pronašli ste se u ovom tekstu i odlučili potražiti posao koji možete raditi od kuće? Nema problema, posjetite Zaposlise.hr i potražite posao kakav želite.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->