Natječaj za posao: Recepcionar
Natječaj za posao: Recepcionar
Natječaj za posao za recepcionara uključuje mnoge zahtjeve znanja, ali prvenstveno vještina. Morate znati komunicirati s gostima, uz ostale zadatke koje taj posao nosi sa sobom.
Pročitajte naš članak o komunikacijskim i organizacijskim vještinama. Recepcionar je ipak prva osoba koju gosti ili klijenti vide pri ulasku u hotel ili drugi poslovni prostor.
O njegovom ponašanju i raspoloženju će ovisiti dojam ostatka poslovanja. Važno je da ostavi pozitivan prvi dojam i pruži sve potrebne informacije i usluge.
Sadržaj
Što radi recepcionar
Recepcionari upravljaju recepcijom organizacije ili tvrtke. Oni obavljaju administrativne poslove, uključujući pozdravljanje posjetitelja i javljanje na telefon.
U nekim organizacijama recepcionari imaju ulogu u sigurnosti ograničavanjem pristupa posjetitelja ili obavještavanjem sigurnosnog tima o mogućim incidentima.
U natječaju za posao za poziciju recepcionara su obično napisane sve odgovornosti te pozicije.
Kada se traže radnici za sezonu, često se traže i radnici u kuhinji. Pročitajte kako napisati životopis za zanimanje kuhar.
Ostale odgovornosti:
- Zakazivanje termina i sastanaka
- Dočekivanje klijenata i posjetitelja te njihovo povezivanje s odgovarajućom strankom
- Unos podataka o kupcima ili terminima u bazu podataka tvrtke
- Vođenje dokumenata i zapisa
- Vođenje papirnate korespondencije i telefonskih poziva
- Izrada i upravljanje sustavima datoteka
- Organizacija putovanja
Prosječna plaća recepcionara
Prosječna mjesečna plaća za recepcionara u Hrvatskoj je 1.008 EUR neto. Raspon plaće za recepcionara je u pravilu između 829 EUR i 1.160 EUR.
Prema Kolektivnom ugovoru za ugostiteljstvo, plaća ugostiteljskog radnika sastoji od osnovne plaće radnog mjesta na kojemu radi.
Zatim, od dodatka za radni staž, dodatka za rad u posebnim uvjetima i dodatka za rad u uvjetima težim od uobičajenih.
Također, pročitajte kako se izračunava bruto, a kako neto plaća.
U prilogu Kolektivnom ugovoru plaće su prema tim kriterijima razvrstane u četiri skupine i za svaku je određena minimalna mjesečna osnovna plaća.
Za jednostavne poslove (npr. poslovi sobarice, nosača prtljage, i drugi slični poslovi) 840 eura bruto; za manje zahtjevne poslove.
Npr. poslovi pomoćnoga konobara, pomoćnoga kuhara, pomoćnog recepcionara, pomoćnog slastičara i drugi slični pomoćni poslovi) 850 eura bruto; za zahtjevnije poslove.
Ti zahtjevniji poslovi su zanimanja konobara, kuhara, slastičara, recepcionara.
Oni zahtjevniji poslovi su poslovi kuhara specijalista, kuhara specijalista i ostali specijalistički poslovi. Plaća za te poslove je uglavnom 980 eura bruto.
(poslovi konobara, kuhara, slastičara, recepcionara i drugi slični poslovi) 880 eura bruto te za vrlo zahtjevne poslove (npr. konobar specijalist, kuhar specijalist i drugi slični specijalistički poslovi) 980 eura bruto.
To su najmanji iznosi plaća u ugostiteljstvu koje od 1. svibnja 2024. nadzire Državni inspektorat. Vjerujemo da su sada, pola godine kasnije, te plaće veće.
Više detalja možete pročitati o zapošljavanju u turizmu.
Školovanje za recepcionara
Kao recepcionari u hotelu mogu se zaposliti osobe sa SSS ili završenim stručnim, preddiplomskim i/ili diplomskim studijem.
Hoteli visoke kategorije prednost pri zapošljavanju daju stručnim kadrovima.
Radi se o pojedincima koji su se školovali za hotelijersko-turističkog tehničara ili su diplomirali na visokoškolskim ustanovama smjer ekonomija/turizam.
Kako postati recepcionar
Ovo su neki standardni koraci prema kvalificiranom recepcionaru:
- Budite ustrajni u svom obrazovanju
Nakon što završite srednju školu ili dobijete ekvivalentnu certifikaciju, pregledajte natječaje za posao u turističkoj industriji.
Možete lako naučiti potrebne vještine u softveru za obradu teksta, bazu podataka i proračunske tablice putem online poduka.
Studentski posao može biti dobar put prema usavršavanju.
- Relevantno radno iskustvo
Time stječete relevantno radno iskustvo. Činjenica u poslovnom svijetu je da, iako je obrazovanje vrlo bitno, osobe koje imaju radnog iskustva imaju prednost.
Za primjer nudimo priču studentice Lore Čavline, koja samo niže studentske poslove.
- Steknite profesionalne certifikate
Iako nije potrebno, možete razmisliti o stjecanju certifikata za različite vrste softvera koji se koriste u uredu, kao i za društvene mreže, knjigovodstvo, pa čak i marketing.
Poslušajte i podcaste o digitalnoj ekonomiji. Iskustva etabliranih stručnjaka mogu biti od velike pomoći pri izgradnji vlastitog poslovnog puta.
Poslovna obuka
Mnogi recepcionari moraju proći obuku koja im je potrebna za obavljanje ovog posla.
Kao početna pozicija, većina poslodavaca će imati proces uvođenja koji uključuje obuku specifičnu za procedure i politike tvrtke.
Možete si i sami pomoći i pomoći i povećati šanse da prođete na natječaju za posao. Volontirajte ili stažirajte u uredu. Ako razvijete uredski bonton, u prednosti ste pred konkurentima.
Na taj način razvijate i toliko važne komunikacijske vještine. Skupit ćete i važne stavke za vaš životopis.
Nemojte zanemariti certificiranje
Stručni certifikati mogu potvrditi kvalifikacije kandidata sadašnjim i budućim poslodavcima.
Recepcionari mogu steći certifikate kako bi stekli više praktičnog znanja o svojim svakodnevnim obavezama, testirali svoje profesionalne vještine i dodatno unaprijedili svoju karijeru.
Evo nekih od najčešćih certifikata za ovo zanimanje:
- Certificirani profesionalni recepcionar
Ovaj certifikat potvrđuje predanost stručnjaka da ostane proaktivan u unapređenju svog obrazovanja i vještina.
Radi se o priznanju za profesionalnu kompetentnost i stručnost te potiče kontinuirani profesionalni razvoj. Iako certifikacija nije obavezna, može prikupiti dodatnu pozornost u procesu prijave.
U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, certifikati i kvalifikacije postali su nezaobilazan dio profesionalnog razvoja.
Oni predstavljaju više od samog dokaza o završetku određenog obrazovnog programa; oni su simbol stručnosti, posvećenosti i kontinuiranog usavršavanja.
U svojoj molbi za posao obavezno spomenite svoje profesionalne specijalizacije u srodnom području.
- Certificirani administrativni stručnjak
Ovaj certifikat pokazuje da su vaše vještine i znanje ažurni, relevantni i da se neprestano poboljšavaju.
Ispit procjenjuje vaše znanje i stručnost o vještinama i konceptima koji se koriste za obavljanje svakodnevnih zadataka.
Certifikati i kvalifikacije pružaju jasan dokaz da posjedujete specifične vještine i znanja potrebna za obavljanje određenog posla.
Poslodavci sve više cijene kandidate koji mogu dokazati svoju stručnost putem priznatih certifikata, jer im to olakšava proces zapošljavanja i smanjuje rizik od pogrešnog odabira kandidata.
Pripremite svoj životopis
Navedite kada ste diplomirali, zatim relevantne certifikate i svoje radno iskustvo.
Istaknite konkretna postignuća postignuta korištenjem svojih prenosivih vještina. Koncizan, relevantan i jasan pomoći će vašem životopisu da se istakne među ostalim kandidatima.
Pregledajte trenutno tržište rada za svoje područje i prijavite se na radna mjesta za koja ste kvalificirani.
Kako izgleda radni dan
- Recepcionar je prva točka kontakta za posjetitelje
- Ponekad dugo sjedi za radnim stolom
- Standardni radni tjedan od 40 sati
- Može se tražiti da rade praznicima i vikendom
- Korištenje računala, pisača, faks uređaja i uredskih telefona
- Komunikacija s posjetiteljima i pozivateljima, kao i internim osobljem i rukovoditeljima
Obrazovanje, vještine i iskustvo recepcionara mogu se prenijeti na mnoga područja. Recepcionari mogu ponuditi svoje vještine sljedećim industrijama, uz turizam:
- Proizvodnja
- Državne službe
- Obrazovanje
- Korporacije
- Zdravstvo
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->