Uspješan prelazak na novi posao
Uspješan prelazak na novi posao
Dobili ste novi posao? Čestitamo. Vjerojatno ćete imati pomiješane osjećaje. S jedne strane jedva čekate da počnete raditi. No, s druge strane, u strahu ste oko svega.
Prije nego što službeno krenete naprijed, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti kako bi vaš prijelaz bio uspješniji.
Dobra priprema olakšava promjenu. Na taj način čete se osjećati ugodnije i sigurnije u svojoj novoj tvrtki. U ovom članku objašnjavamo kako uspješno prijeći na novi posao i dijelimo dodatne savjete.
Postali ste roditelj? Čestitamo! Pročitajte kako možete upotpuniti kućni budžet dok imate malu bebu u kući.
Sadržaj
Priprema za prijelaz na novi posao?
Priprema za prelazak na novi posao važna je iz sljedećih razloga:
Kvalitetna organizacija: Pripremajući se za novo radno mjesto, osjećat ćete se organiziranije i opuštenije.
Pogledajte što možete učiniti unaprijed, kao što je ispunjavanje papirologije, dovršavanje obuke na daljinu ili čitanje relevantnih članaka.
Shvatite svoje odgovornosti: Prije nego započnete svoju novu ulogu, pobrinite se da u potpunosti razumijete što vaš novi poslodavac očekuje od vas tijekom vašeg prvog radnog tjedna.
Na taj način možete odmah započeti s važnim zadacima i projektima.
Shvatite svoje odgovornosti: Prije nego započnete svoju novu ulogu, pobrinite se da u potpunosti razumijete što vaš novi poslodavac očekuje od vas tijekom vašeg prvog radnog tjedna.
Na taj način možete odmah započeti s važnim zadacima i projektima.
Otiđite sa starog posla u dobrim odnosima: Jedan dio prijelaza na novi posao je da svog trenutnog poslodavca obavijestite da odlazite najmanje dva tjedna unaprijed.
Time si dajete priliku da završite svoj posao, pozdravite se i odete u dobrim odnosima.
Spremni za početak: Kada započnete novi posao, morate shvatiti dosta stvari. Pripremajući se za ovaj prijelaz, imat ćete bolju ideju o procesima i očekivanjima tvrtke.
Neki od najčešćih razloga zbog kojih poželimo napustiti trenutno radno mjesto i potražiti novo su niska plaća, loši uvjeti rada, nemogućnost napredovanja i loši odnosi sa šefom ili kolegama.
Prvi dojam je važan. Pročitajte kako neverbalnom komunikacijom ostaviti što bolji dojam svojim novim kolegama.
Kako izgleda prijelaz s poslova?
Slijedite ove korake kako bi vaš prijelaz s jednog posla na drugi bio uspješniji:
1) Obavijest (uskoro bivšem) poslodavcu
Budite pošteni prema sadašnjem poslodavcu i osigurajte dovoljno dug prijelazni period.
U slučaju redovitog otkaza otkazni rok je najmanje:
- Dva tjedna ako je radni odnos trajao neprekidno manje od 1 godine (iznimno kod probnog rada koji može trajati najduže 6 mjeseci otkazni rok je najmanje 7 dana).
- Mjesec dana ako je radni odnos trajao neprekidno 1 godinu.
- Mjesec dana i 2 tjedna ako je radni odnos trajao neprekidno 2 godine.
- Dva mjeseca, ako je radni odnos trajao neprekidno 5 godina
- Dva mjeseca i 2 tjedna ako je radni odnos trajao neprekidno 10 godina.
- Tri mjeseca ako je radni odnos trajao neprekidno 20 godina (ako je radnik navršio 50 godina života ovaj rok se produžuje za još 2 tjedna, a ako je radnik navršio 55 godina života za mjesec dana).
Dajte svom timu dovoljno vremena i informacija o svom odlasku. Tijekom ovog razdoblja dajte sve od sebe da dovršite sve svoje neriješene zadatke.
Ako vaša tvrtka odmah popuni vaše radno mjesto, ponudite obuku novom zaposleniku. Dodajte što više vrijednosti sadašnjoj tvrtki, posebno ako ste u njoj proveli više godina rada.
Pročitajte zašto su empatija i posao važan spoj! Održavanje kvalitetnih poslovnih veza važan je dio za dobivanje preporuka ili drugih prilika za posao u budućnosti.
2) Povežite se s novim poslodavcem
Javite se novom poslodavcu. Pošaljite e-mail prije početka rada. Pitajte ih možete li nešto učiniti da se pripremite za svoju novu ulogu.
Možda će vam poslati neke papire koje trebate ispuniti ili preliminarne materijale za obuku koje ćete pročitati.
U ovom e-mailu postavite sva pitanja koja možda imate. Na primjer, saznajte koji je kodeks odijevanja ili gdje biste trebali parkirati. Ova vrsta logističkih pitanja može učiniti da vaš prvi dan prođe mnogo lakše.
Pročitajte kako bi mogao izgledati prvi tjedan na novom poslu.
3) Pročitajte novosti o tvrtki
Iako ste vjerojatno dosta istraživali o svom novom poslodavcu, osvježite si informacije prije početka rada.
Pregledajte njihovu web stranicu i stranice društvenih mreža kako biste u potpunosti bili u toku s nedavnim najavama ili promjenama tvrtke.
4) Predstavite se novim kolegama
Kada konačno stigne vaš prvi dan, budite što otvoreniji. Predstavite se svima koje sretnete, pokušavajući ispasti topli i susretljivi.
Kada saznate nečije ime, ponovite ga naglas kako biste ga lakše zapamtili. Na primjer, ako netko kaže: “Bok, moje ime je Tomislav.” možete reći: “Drago mi je što smo se upoznali, Tomislav.”
Potrudivši se zapamtiti svačija imena i uloge, možete ostaviti dobar prvi dojam i pokazati ljudima da ste savjesni.
Naravno, ljudi razumiju da se susrećete s mnogo ljudi odjednom, pa slobodno neka ponove ovu informaciju.
Pročitajte kako poboljšati meke vještine, potrebne za kvalitetan rad i dobre međuljudske odnose.
5) Postavljajte pitanja
Iskoristite prvih nekoliko tjedana da naučite što više o svojoj tvrtki, odjelu i ulozi. Iako želite pokazati svom timu da možete sami shvatiti stvari, slobodno postavljajte promišljena pitanja.
Vaša želja za učenjem pokazuje poslodavcu da ste pravi odabir. Velika je vjerojatnost da ćete biti proaktivni u svom radu.
6) Eventi nove tvrtke
Kao novi zaposlenik, potrudite se sudjelovati u događajima koje vaša tvrtka organizira. Vjerojatno dolazak nije obavezan. Možda vam nisu zanimljivi ili osjećate nelagodu.
No, otiđite, bolje da se uklopite u kolektiv. Lakše će vam prolaziti prvi radni dani.
7) Budite aktivni u svom poslu
Kada započinjete novi posao, važno je dokazati da ste bili pravi izbor za tu poziciju. Iskoristite prvih nekoliko mjeseci posla da svom poslodavcu pokažete koliko ste vrijedan radnik.
Potrudite se završiti svu svoju obuku i postupno preuzimajte sve više odgovornosti.
Iako ste možda uzbuđeni što ćete upoznati svoje nove kolege, pobrinite se da se usredotočite na svoje zadatke i obavite svoj posao na vrijeme.
8) Izazovi
U ranim fazama novog posla, možda ćete se osjećati kao da je vaš posao pomalo izazovan. Podsjetite se da je sve ovo dio procesa učenja i da će s vremenom biti sve lakše.
Shvatite početak kao priliku da razvijete svoje vještine i dokažete da imate kapacitet za obavljanje ovog posla.
Jednom kada počnete shvaćati svoju ulogu, osjećaj postignuća bit će vrijedan vašeg truda.
9) Zona komfora
Kad napuštate svoj stari posao, možda ćete otkriti da vam nedostaje poznate udobnosti. Možda ćete biti skloni obratiti se starim kolegama i razmisliti o prošlosti.
Umjesto nostalgije, usredotočite se na sadašnjost. Kad budete na novom poslu, pokušajte prakticirati svjesnost i prihvatite život u trenutku.
Sada je vrijeme da se usredotočite na izgradnju novih veza i učenje kako dobro raditi svoj posao.
Dodatni savjeti
Proučite ove savjete kada započnete novi posao:
1) Tražite savjet
Upoznajte se sa svojim novim kolegama. Tražite savjete oko pitanja vezanih uz vaš posao.
Također možete pokušati naučiti više o kulturi tvrtke i kako možete ostaviti dobar dojam na druge.
Uz puno učenja i traženje savjeta brže ćete izgraditi dobre odnose s novim suradnicama.
2) Samopouzdanje je važno
Kao nova osoba, možda će vam biti izazovno biti ono što jesi tijekom prvih nekoliko tjedana rada. Na početku pokušajte skupiti samopouzdanje i pokazati svoju osobnost.
Važno je da se ne povučete i zatvorite.
Obavijest o novom poslu
Napišite obavijest na svojim društvenim mrežama o promjeni posla. Najvažnije je da napišete objavu na LinkedIn-u.
Kolegama koji uskoro postaju bivši pošaljite e-mail s pozdravom i novim kontaktom.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->