Visoko plaćene profesije i tetovaže na radnom mjestu

Visoko plaćene profesije i tetovaže na radnom mjestu

Reading Time: 2 minute

Profesije poput zdravstva, administracije, pravnih poslova te menadžmenta u većini slučajeva ne dopuštaju posebne kreativnosti u izgledu svojih zaposlenika. Uključujući tetovaže i piercinge.

Već je poznato da profesije povezane s kreativom su liberalnije u prihvaćanju različitosti svojih zaposlenika.

Ovisno o industriji, većina poslodavaca će zahtjevati prekrivanje tetovaža i micanje piercinga dok ste radnom mjestu. Također, poslodavci imaju pravo postavljati razumna pravila vezana uz odjeću i urednost zaposlenika.

U nastavku pročitajte popis profesija koje dopuštaju tetovaže na mjestu rada.

Industrija ljepote

Industrija ljepote je zadnjih godina ‘buknula’ na tržištu, a time i plaće u toj industriji.

Vizažisti, frizeri i kozmetičari su samo neki od poslova koji iziskuju kreativnost te cijene individualizam. Time tetovaže i piercingzi u većinu slučajeva nisu problem.

U nekim industrijama je mudra poslovna odluka da se radnicima dopušta kreativni izričaj.

Kod umjetničkih zanimanja poput dizajna, demonstracija talenta za estetiku i kreativno izražavanje može privući nove klijente. Isto vrijedi za industriju ljepote.

IT poslovi

Jedno od najstabilnijih industrija je upravo IT, zbog toga što vanjski faktori rijetko utječu na nju kako utječu na ostale industrije (tokom pandemije, ova industrija je rasla, dok su ostale trpile velike gubitke).

IT je jedna od liberalnijih profesija vezanih uz prihvaćanje različitosti zaposlenika.

Ovdje se smatraju poslovi poput programiranja, web development-a, injžinjeringa, sistemske administracije, IT podrške…

Naime, ovu industriju obilježava fokus na tehnološko znanje u odnosu na očekivanja u izgledu na radnom mjestu. Što nije česti slučaj kod ostalih industrija.

Ljepota IT industrije je u tome što prvenstveno cijeni karakteristike poput vještina i znanja zaposlenika.

Dizajn

Primjerice grafički dizajneri, fotografi, dizajneri interijera te autori sadržaja su profesije u kojima je kreativna ekspresija u izgledu ne samo prihvatljiva, nego i poželjna.

Poslovi dizajna su dio umjetničkih djelatnosti, stoga su ovakvi poslovi pogodni za freelancing. Kako bi bili freelancer, možete raditi od doma te komunicirati sa strankama isključivo digitalnim putem. Što umanjuje potrebu za formalnom odjećom i dodatnim pravilima ponašanja, budući da radite iz udobnosti svojeg doma.

Marketing

Marketinške agencije su sklone tražiti autentične osobe koje se ne boje iskazati kreativnost u svojem izgledu. Naime, većina marketinških agencija ne diskriminira na temelju tetovaža, piercinga ili ostalih ekspresija u izgledu osobe.

Svijet marketinga se drastično mijenja. Jaka konkurencija i visoki standardi potrošača iziskuju sve veću maštovitost i razmišljanja ‘izvan kutije’. Stoga, iskazivanje originalnosti nije na odmet u ovakvim poslovima.

Imidž poduzeća ima ulogu

Poslodavci često u svojim pravilnicima imaju navedene zahtjeve vezane uz odjeću, urednost, način ponašanja, formalnost u komunikaciji, zahtjeve od zaposlenika…

No, današnja modernija poduzeća iskazuju veliku toleranciju na neformalnost u izgledu svojih zaposlenika.

Forbes piše kako je zračni prijevoznik Air New Zeland je ukinuo zabranu tetovaža na zaposlenicima. Cilj je bio omogućavanje zaposlenicima da izraze svoju individualnost (neuvredljivim) tetovažama.

Kod poslodavaca koji žele imati striktna pravila u izgledu zaposlenika, moraju osigurati i priručnik o dress code-u, uključujući i pravila o dopuštenim tetovaža, načinu ponašanja, formalnosti komunikacije s klijentima i ostalim svakodnevnim aktivnostima.

Općeniti dojam osoba s tetovažama može biti da su kreativci, avanturisti te osobe koje su autentične i slobodoumne. Ali, često im se pripisuju negativne stigme poput buntovnosti i problematičnosti.

Naravno, izgled osobe ne zrcali osobnost. Većina novih poduzeća koje promoviraju različitost među svojim zaposlenicima, cijene autentične osobe. Stava su da karakter i odnos prema poslu nisu determiniratni samo površnim izgledom.

Dolaskom novih generacija poput generacije Z, vidljivo je kako se kultura poduzeća masovno mijenja. Odjela, formalna komunikacija, i ‘krutost’ organizacijske kulture polako odumiru. Stvaraju se novi standardi koji pogoduju većoj ležernosti u poslovnom svijetu.

Za više novosti zaprati Zaposlise.hr blog.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju