Novi posao: 15 savjeta do uspjeha
Novi posao: 15 savjeta do uspjeha
Novi posao nije lako pronaći na današnjem tržištu rada. No, s modernom tehnologijom i društvenim mrežama poslodavci pronalaze nove načine za suradnju s kandidatima.
Softveri za selekciju životopisa su nezgodni i za poslodavce i za tražitelje posla. No, s pravom taktikom na umu, obje strane prilagođavaju se promjenjivoj tehnologiji i postižu bolje rezultate.
U ovom članku istražujemo 15 različitih preporuka za tražitelje posla.
Sadržaj
Kako do novog posla
Prosječna potraga za novim poslom često je težak proces. Određene taktike ne funkcioniraju uvijek, a različite industrije imaju različita očekivanja u pretraživanju.
Potrebno je više od slanja životopisa nekolicini tvrtki da biste dobili dobar posao s beneficijama.
Trenutačno tržište tjera tražitelje posla da budu inventivniji ili kreativniji tijekom pretraživanja.
Vaš idealan posao koji odgovara vašim kvalifikacijama, kao i vašim očekivanjima, možda neće uvijek biti ono što mislite.
Kako bi vam pomogao u potrazi, sljedeći popis sadrži savjete za sve koji traže novi posao:
- Novi posao izvan online aplikacija
- Izmijenite svoj životopis
- Zahvalite svom ispitivaču
- Napravite plan
- Razvijte priču o karijeri
- Umrežite se sa svima
- Koristite specifične ključne riječi za životopis
- Pripremite reference
- Budite kreativni
- Shvatite koliko je online aktivnost važna
- Razmislite o gig ekonomiji
- Prihvatite mobilnu tehnologiju
- Vježbajte razgovor za posao
- Gdje je potražnja
- Važnost preporuke
Novi posao izvan online aplikacija
Online procesi prijave privlače tako velik broj kandidata da zapošljavanje postaje gotovo nemoguće. Ističu se oni koji prijeđu granice interneta i upoznaju nekoga osobno.
Nakon online prijave za radno mjesto, nemojte čekati da tvrtka napravi sljedeći korak. Umjesto toga, nazovite ili dogovorite termin za informativni razgovor.
Pokažite svoj interes i postavite nekoliko pitanja o poslu. Ideja je da se jednostavno nađete tamo i da vas interni stručnjaci za zapošljavanje tvrtke upoznaju.
Impresioniranje njih u ovoj ranoj fazi može značajno utjecati na njihov kasniji proces konačne odluke.
Izmijenite svoj životopis
Pogreška mnogih tražitelja posla je što sastavljaju jedan životopis, u kojem navode svoje iskustvo i vještine najbolje što mogu.
Šalju ovaj životopis na svako radno mjesto za koje smatraju da je iole slično ulozi koja ih zanima.
Ne postoje dva potpuno ista opisa posla, čak i ako imaju isti naziv posla.
Kada otkrijete novo radno mjesto, istražite tvrtku i pažljivo proučite opis posla.
Izmijenite svoj životopis kako biste uključili pojedinosti navedene u opisu posla.
Neka radna mjesta traže posebne vještine ili korištenje specifične terminologije. Široki životopisi bivaju odbačeni u stranu.
Zahvalite svom ispitivaču
Oni koji traže posao često zanemaruju neke od najjednostavnijih metoda ostavljanja dojmova.
Poslodavci i regruti su ljudi kao i svi drugi. Odvoje vrijeme od dana kako bi tražili i pronašli savršene kandidate za otvorena radna mjesta.
Kada tražitelji posla odvoje vrijeme da pošalju pismo zahvale ili naknadni e-mail, ističu se.
Na primjer, voditelj zapošljavanja sužava izbor dva kandidata za radno mjesto, napominjući da imaju gotovo identične kvalifikacije i interese.
Međutim, jedan je podnositelj zahtjeva izradio rukom pisanu iskrenu zahvalnicu ispitivaču, ali drugi podnositelj zahtjeva nije.
Stručnjaci za zapošljavanje kažu:
Najbolje je poslati poruku zahvale kada je razgovor još svjež.
Nastojte poslati poruku u roku od oko 24 sata. Ako intervju pada na petak, možete poslati bilješku taj dan umjesto čekanja do ponedjeljka.
Napravite plan
Kao i u mnogim stvarima, imati plan često je presudno za uspjeh.
Prije nego što započnete s traženjem posla, odredite za sebe niz čimbenika kao što su važnost novog posla.
Važan je idealan vremenski okvir za pronalazak novog posla, za koje vrste tvrtki biste radili i u koje vrijeme tijekom tjedna planirate pretraživanje.
Nakon što otkrijete svoje odgovore za ove čimbenike, zapišite ih za referencu i izradite plan akcije. Čini pretragu lakšom i učinkovitijom.
Razvijte priču o karijeri
Zamislite traženje posla kao tržište, a sebe kao proizvod. Morate se prodati tržištu i nadati se da će vas poslodavac prihvatiti.
Ispravan način prodaje svojih vještina, stručnosti i sebe je brendiranje.
Stvaranje brendirane priče o karijeri razlikuje vas od konkurencije pokazivanjem vaše osobnosti kroz životopis i molbu za posao.
Jasno navedite svoje prethodno iskustvo i postignuća kao i utjecaj koji su ostavili.
Navedite konkretne pojedinosti ako je potrebno. Na taj način prikazujete svoju jedinstvenu vrijednosnu ponudu, stvarajući osobno učinkovitiju marku.
Umrežite se sa svima
Nemojte usmjeravati svoje napore umrežavanja samo na određene osobe na višem položaju. Koristite svaku prirodnu interakciju koju imate kao metodu umrežavanja.
Međutim, prirodna komunikacija je ključna jer ne želite gnjaviti ljude ili stvarati pretpostavku da samo želite nešto od njih.
Osigurajte da te interakcije teku na prijateljski način i otvorite svoje umrežavanje svima. Često je tajna u jednostavnosti i skromnosti.
Koristite specifične ključne riječi za životopis
Vraćajući se na drugi savjet, kada pretražujete na mreži, pronađite relevantne ključne riječi. Na primjer, kada pronađete odgovarajuće radno mjesto, proučite opis posla.
Potražite riječi koje se ističu ili se ponavljaju. Općenito, što se više ponavljaju, poslodavac im pridaje veću važnost.
Nakon što identificirate popis ključnih riječi, izmijenite svoj životopis tako da ih uključi. Neka se najviše pojave oni kojima poslodavac pridaje važnost.
Na taj način ispunjavate specifične zahtjeve koje postavlja njihov softver za eliminaciju životopisa.
Pripremite reference
Prije pretraživanja odredite tri do pet potencijalnih referenci za korištenje. Zabilježite ne samo njihovo ime i broj, već i naziv radnog mjesta, tvrtku i e-mail.
Čuvajte ovaj popis kao referencu prilikom ispunjavanja svih prijava. Osim toga, ispišite fizičku kopiju popisa za distribuciju na sljedećem razgovoru za posao.
Poslodavci često mogu imati vaše preporuke u evidenciji vaše online prijave, ali imati dodatnu kopiju za njih uvijek je korisno.
Budite kreativni
Kada se prijavljujete za posao, koristite kreativnost u svojim propratnim pismima i dodajte osobnost. Ovo je metoda koju mnogi tražitelji posla ne uzimaju u obzir, a zbog koje se vaša prijava ističe.
Na primjer, u molbi za posao možete navesti pet razloga zašto bi vas poslodavac trebao zaposliti.
Uključite svoju sliku kao i logotip tvrtke za koju se prijavljujete.
Tretirajte svoju molbu za posao kao predintervju, dajući poslodavcima dojam tko ste prije nego što vas upoznaju.
Možda čak i odgovori na neka njihova pitanja prije samog razgovora za posao.
Shvatite koliko je online aktivnost važna
Tijekom posljednjih nekoliko godina, mnogi tražitelji posla shvatili su važnost prisutnosti na društvenim mrežama.
Neke tvrtke sada koriste poseban softver koji skenira i ocjenjuje račune društvenih mreža u skladu s postavljenim standardima.
Međutim, sve više tvrtki također koristi društvene mreže za lociranje i kontaktiranje potencijalnih kandidata za raspisane pozicije.
Održavajte svoje profile, neka budu reprezentativni.
Razmislite o gig ekonomiji
Jeste li čuli za gig ekonomiju? Radi se o:
Gig economy, tj. ekonomija honorarnih poslova novi je način rada koji se temelji na kratkoročnim ugovorima i freelance radu, a svoju popularnost može zahvaliti fleksibilnom radnom vremenu, ali i prostoru.
Primjeri su Uber, Upwork i slične platforme za posao.
Gig ekonomija je u porastu, što znači da su mogućnosti za kratkoročne, honorarne ili privremene zadatke u specijaliziranim područjima velike.
Ove prilike su iskustva učenja za poslovne vještine i bolje razumijevanje kulture poduzeća.
Odvajanjem dodatnog vremena za umrežavanje dok ste u tim tvrtkama stvaraju se kontakti i interne reference za kasniju upotrebu ako je potrebno.
Prihvatite mobilnu tehnologiju
Osobito za starije tražitelje posla, prihvaćanje mobilne tehnologije povećava vaše šanse za dobivanje posla. Poslodavci i regruti koriste pametne telefone za kontaktiranje kandidata.
Regruti često šalju tekstualna upozorenja kada nova radna mjesta postanu slobodna, a poslodavci pošalju molbe za traženje posla.
Upoznajte se s ovim metodama i kako putem njih najbolje komunicirati s poslodavcima.
Vježbajte razgovor za posao
Čak ako imate iskustva s razgovorima za posao, uvijek je najbolje vježbati prije nego počnete surađivati s novima.
Vještine intervjuiranja zahtijevaju vježbu i moguće je prekinuti vježbu ako prethodne uloge nisu uključivale slične funkcije.
Vježbajte s prijateljem ili članom obitelji. Prođite kroz cijeli proces razgovora za posao, odgovarajući na pitanja vašeg partnera.
Zamolite svog partnera da uključi i pitanje iznenađenja i odredite kako ćete se prilagoditi neočekivanom pitanju.
Gdje je potražnja
Važno je imati prikladno obrazovanje na određeni posao. No, također je važno imati i vještine.
Poslodavci bi mogli pokazati dodatni interes za one s različitim iskustvom jer bi oni mogli unijeti nove ideje na radno mjesto.
Važnost preporuke
Preporuke zaposlenika često se smatraju jednim od najboljih načina za zapošljavanje. Razmotrite mnoge načine na koje biste mogli stupiti u kontakt sa zaposlenicima određene tvrtke.
Na primjer, možda poznajete prijatelja, rođaka ili kolegu koji tamo radi.
Lociranje i kontaktiranje tih pojedinaca moglo bi vam omogućiti da dođete do prave osobe za kontakt ili čak do menadžera za zapošljavanje.
Poslodavci često više cijene kandidate za koje mogu jamčiti njihovi zaposlenici.
Registrirajte se na Zaposlise.hr i neka vas nađe posao kakav si želite!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->