Karijera: koliko često mijenjamo posao?
Karijera: koliko često mijenjamo posao?

Karijera je stvar izbora. I taj izbor se može promijeniti u bilo kojem razdoblju života. Iako starije generacije nisu tako razmišljale, mlađe imaju drugačije stavove.
Prema podacima iz anketa i istraživanja na domaćem tržištu rada, promjena poslodavca postaje sve češća.
Prema istraživanjima u regiji, gotovo svaki drugi zaposlenik planira promjenu u sljedećih godinu dana. Također, zadnjih godina je 45% zaposlenika u Hrvatskoj promijenilo posao.
Ključni razlozi za odlučivanje o promjeni su niski primici, loši radni uvjeti, nedostatak napredovanja i loši odnosi s nadređenima.
Pročitajte više o temi u nastavku članka!

Karijera, Hrvati mijenjaju posao, Poslovno okruženje s osobom za radnim stolom, ispred koje su laptop, poslovni dokumenti i grafovi
Sadržaj
Koliko je promjena česta?
Na hrvatskom tržištu rada sve je više zaposlenika koji više ne gledaju na posao kao na nešto trajno i nepromjenjivo.
Ideja da se karijera provede kod jednog poslodavca tijekom cijelog radnog vijeka polako postaje stvar prošlosti.

Ostajanje na istom poslu, isti poslodavac, rad u tekstilnoj industriji; Izvor: Unsplash.com
Umjesto toga, radnici sve češće razmišljaju o promjeni. Neki od razloga su bolji uvjeti, profesionalni rast ili jednostavno želja za promjenom okruženja.
Poslodavci imaju veliku ulogu u stvaranju dobre atmosfere u radnom okruženju! Saznajte više o povezanosti dobre vibre i poslodavca.
Promjena posla postaje norma
U posljednjih nekoliko godina, učestalost promjena poslodavca u Hrvatskoj je znatno porasla. Karijera je isto na meti promjene, ne samo radna uloga.
Velik broj zaposlenih odlučuje se na promjenu posla unutar razdoblja od 2 do 5 godina. Neki to čine češće, posebno mlađe generacije koje su sklonije traženju dinamičnijih i fleksibilnijih radnih uvjeta.
Razlozi za to su višestruki. Sve veći broj radnika očekuje više od radnog odnosa. Ne radi se samo o sigurnosti radnog mjesta i plaći, nego i o jasno definiranoj prilici za razvoj.
Izuzetno su važni zdravi međuljudski odnosi, zatim ravnoteža između posla i privatnog života te osjećaj svrhe.
Kada se ti elementi ne ostvare, zaposlenici više nemaju strpljenja čekati promjenu unutar organizacije, već je traže negdje drugdje.

Ravnoteža između privatnog i poslovnog života, balans; Izvor: Unsplash.com
Saznajte kako se uspostavlja ravnoteža između privatnog i poslovnog života!
Tko najčešće mijenja poslodavca?
Najveću spremnost na promjenu pokazuje mlađa radna snaga. Uglavnom se radi o osobama u dobi od 25 do 35 godina.
Često su još u potrazi za „pravim poslom“, žele iskušati različite sektore i poslodavce te izgraditi vlastiti profesionalni identitet.
Također, među njima je izraženija potreba za učenjem, razvojem i bržim napredovanjem, što ih čini osjetljivima na stagnaciju.
Osobe srednje dobi, od 35 do 50 godina, također mijenjaju poslodavca, ali češće iz razloga kao što su sigurniji uvjeti, bolja financijska ponuda ili nezadovoljstvo odnosima na radnom mjestu.
U toj fazi života, stabilnost i dugoročna sigurnost ponovno dobivaju na težini, ali ne po svaku cijenu.
Zanimljivo je da i radnici pred kraj karijere, u dobi od 50+, sve češće razmatraju promjenu, posebno ako su izgubili povjerenje u trenutnog poslodavca ili doživljavaju stres i iscrpljenost.

Stres na poslu, ured, računala, čovjek se drži za čelo, čovjek u odijelu; Izvor: Unsplash.com
Burnout je povezan s traženjem posla. Nije lako naći poslodavca koji zadovoljava naše potrebe i poklapa se s našim znanjem i vještinama. Ali nije nemoguće. Saznajte više iz članka koji se nalazi na linku.
Najčešći motivi za promjenu poslodavca
- Radi se o sljedećim problemima i izazovima:
- Nezadovoljstvo visinom plaće
- Loši međuljudski odnosi
- Nedostatak priznanja ili prilika za napredovanje
- Nezdravo radno okruženje
- Preopterećenost ili loša organizacija posla
- Želja za profesionalnim razvojem ili novim izazovima
Danas sve više zaposlenika postavlja granice i ako se one sustavno ignoriraju, odluka o odlasku postaje logičan korak.
Što je poslovno uvjetovani otkaz? Saznajte sve o toj temi iz našeg članka.

Otkaz na poslu, poslovno uvjetovani otkaz, tipkovnica, post it; Izvor: Unsplash.com
Više o razlozima za promjenu poslodavca
Iza svake odluke o promjeni posla stoji niz osobnih i profesionalnih razloga.
No kroz trendove na tržištu rada jasno se profilira nekoliko najčešćih motiva zbog kojih zaposlenici u Hrvatskoj odlučuju reći „odlazim“. Radi se o sljedećim:
Nezadovoljstvo visinom plaće
Daleko najčešći razlog odlaska s posla jest osjećaj da rad nije adekvatno plaćen. Mnogi zaposlenici smatraju da njihov trud, znanje i odgovornost ne prate financijske naknade.
Pritom nije riječ samo o minimalnoj plaći, već i o tome kako se ona mijenja tijekom godina, postoji li sustav nagrađivanja, božićnica, bonusa ili korekcije plaće u skladu s inflacijom i rastom troškova života.
Karijera i nedostatak priznanja, te napredovanja
Osjećaj da vas se ne cijeni, kroz riječi, pohvale ili mogućnost napretka, snažan je razlog za odlazak.
Kada zaposlenik godinama radi isto, bez ikakve promjene u poziciji, odgovornostima ili plaći, gubi motivaciju i osjećaj svrhe.
Rad bez razvoja dugoročno dovodi do frustracije i isključivanja iz radne sredine.

Napredovanje, napredak, rukovanje, poslodavac, zaposlenik, šef, zadovoljstvo; Izvor: Unsplash.com
Loši međuljudski odnosi
Među glavnim razlozima za odlazak nalaze se i odnosi s kolegama i nadređenima. Radi se o osjećaju nepravde, favoriziranja, pasivno-agresivne komunikacije, povišenih tonova, ogovaranja.
Problem stvara i nedostatak timskog duha. U mnogim slučajevima zaposlenici ne odlaze radi tvrtke, nego zbog ljudi unutar nje. Osobito ako je nadređeni izvor konflikta ili stresa.
Loša organizacija i nejasne odgovornosti
Rad u okruženju gdje se zadaci ne znaju jasno, gdje nema pravih procedura, a promjene dolaze iznenada i bez komunikacije, stvara osjećaj nesigurnosti i iscrpljenosti.
Kad zaposlenik stalno “gasi požare”, umjesto da može planirati i razvijati se, s vremenom gubi volju i odlučuje potražiti uređenije radno okruženje.
Ured treba biti dobro organiziran kako se ne bi nepotrebno gubilo vrijeme. Organizacija u uredu je naziv članka u kojem možete saznati više. Neka karijera funkcionira.
Preopterećenost i narušena ravnoteža privatnog i poslovnog života
Neki poslodavci očekuju od zaposlenika dostupnost i nakon radnog vremena. No, zaposlenicima takva situacija baš i ne sjeda dobro.

Rad u privatno vrijeme, ravnoteža, naporan rad, rad iz kafića, čovjek radi na računalu u restoranu; Izvor: Unsplash.com
Produženi radni sati, rad vikendima, neplaćeni prekovremeni i stalni pritisak dugoročno narušavaju zdravlje. Da i ne spominjemo što rade privatnim odnosima i mentalnom zdravlju.
Mentalno zdravlje mora biti očuvano. U privatnom okruženju i, naravno, u poslovnom. Saznajte više iz članka!
Neusklađenost vrijednosti s poslodavcem
Sve veći broj radnika, osobito mlađih, traži smislen rad. Žele raditi za organizacije koje dijele njihove vrijednosti: poštenje, transparentnost, održivost, ravnopravnost.
Kada radna okolina potiče neetične prakse, ignorira zaposlenike ili ih svodi na brojke, sve više ljudi odlučuje da to jednostavno nije vrijedno njihovog vremena.
Želja za razvojem i novim izazovima
Neki ljudi ne odlaze zato što im je loše, nego zato što žele više. Žele raditi s novijim tehnologijama, promjenu karijere, industrije. Možda ste zainteresirani za odlazak u inozemstvo ili možda u poduzetnike?
Želja za učenjem i osobnim rastom prirodna je i zdrava, i sve češće motivira zaposlene da izađu iz svoje zone komfora kako bi nastavili rasti.
U konačnici, većina odlazaka ne događa se iz vedra neba. Ljudi šalju signale, ukazuju na probleme, pitaju, čekaju. Kad se ništa ne mijenja, mijenjaju oni poslodavca.
Želite promjenu karijere, posla ili poslodavca? Možemo vam pomoći. Pregledajte natječaje za posao na našem portalu. Pogledajte sada!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->