Trendovi ponašanja potrošača u 2024.
Trendovi ponašanja potrošača u 2024.
Sadržaj
Složiti ćemo se da svaki period donosi nove trendove ponašanja potrošača.
Istraživanja iz 2022. godine pokazuju da su ponašanja potrošača bila usmjerena na novu definiciju ljepote i porast influencerstva. Daljnji razvoj trendova kroz 2023. godinu tendira ka naprednoj tehnologiji koja stvara različita iskustva i kvaliteti ispred kvantitete. Istraživanja pokazuju da se u 2023. godini čak 25% ispitanika izjasnilo da češće mijenjaju robne marke negoli u prošlosti.
Trendovi u neprestanoj promjeni, tehnologija u konstantnom razvitku, svake se godine potrošačko ponašanje mijenja i nadograđuje. U Vašoj je koristi i potrebi razumijeti želje i težnje potrošača kako bi Vaš posao prosperirao i privukao odane kupce.
Kakve nam trendove potrošačkog ponašanja donosi 2024. godina? Pogledajmo u nastavku.
Ponašanja potrošača – prikladne mogućnosti plaćanja
U potrazi za najisplativijom i najprikladnijom mogućnosti plaćanja čak 60% kupaca pribjegava metodi “buy now, pay later“. Kroz 2024. godinu nastavlja se trend sljedećih načina plaćanja:
- beskontaktno plaćanje dodirom
- “mobile wallets ” plaćanje
- “buy now, pay later ” plaćanje
- kripto plaćanje
Trend beskontaktno plaćanja dodirom (“mobile payments “) nastavlja svoj trend i popularnost koje je postiglo u 2023. godini. Samo u SAD-u beskontaktno plaćanje procijenjeno je na 53,5 milijardi dolara. Vjeruje se da će do 2030. godine ta brojka narasti do vrtoglavih 607,9 milijardi dolara.
Plaćanje mobilnim novčanicima očekuje svoj porast transakcija s 802 milijarde dolara u 2023. na 929,8 milijardi u 2024. godini. Digitalni novčanik je mrežna usluga koja omogućuje transakcije na Google Pay ili Apple Pay i pritom razmjenjuje jedinice digitalne valute za različite usluge.
Uzevši u obzir da troškovi života rapidno rastu, metoda “buy now, pay later ” postaje sve češća u ponašanju potrošača. Ovakva vrsta zajma funkcionira po principu gdje se kupoprodajna cijena dijeli na jednake obroke od kojih jedan dio kupac otplaćuje naknadno. Za ovu metodu ne postoji provjera kreditne sposobnosti i posebno je korisna za velike kupnje.
Kripto plaćanje ili plaćanje kriptovalutama decentralizirani je sustav plaćanja koji kroz 2024. godinu planira doseći višu razinu. Pretpostavlja se da će, uz nadolazeće odobrenje ETF-a i potencijalno smanjenje stope od strane američkog Feda Bitcoin u 2024. godini dobiti na važnosti.
Influencerski posao dobiva svoj nastavak
Potreba za marketingom postaje sve naglašenijom – i to osobito preko društvenih mreža koje “vreba” velik broj potencijalne publike.
S jedne strane postoje tvrtke koje svoju uspješnost temelje na suradnji sa slavnim osobama dok se s druge strane pojavljuju makro-influenceri. Naime, makro-influencere karakterizira popularnost koja doseže od 100 000 – milijun pratitelja.
Novi trend podrazumijeva kolaboraciju s influencerima s oko 10 000 – 100 000 pratitelja koji dobivaju proizvode tvrtke besplatno i promoviraju ih na svojim profilima. Na takav način njihove recenzije proizvoda dopiru do šire publike i intrigiraju, otvarajući prostor za rast tvrtke.
AI također rapidno mijenja budućnost utjecajnog influencerskog marketinga i pruža tvrtkama različite alate za napredak.
Umjetna inteligencija pojednostavljuje upravljanje kampanjama jer automatizira različite aspekte marketinga i ujedno provjerava i autentičnost različitih influencera.
Ponašanje potrošača – kvaliteta nad kvantitetom
Na kupnju robnih maraka ili proizvoda potrošači u 2024. godini ne gledaju kao na “hordanje”, već pomno paze na samu kvalitetu. Ponašanje potrošača iz 2023. godine nastavlja se i budući da je tako, tvrtke se moraju pobrinuti prvenstveno za kvalitetu proizvoda koje nude.
Rukovoditelji poslovanja pod imperativom su posjedovanja kvalitetnih usluga da bi se kupci vraćali.
Otprilike 24% potrošača ima barem jednu maloprodajnu pretplatu i zamjetno je da kupci postaju sve izbirljiviji. Prosječan broj pretplatničkih fondova u 2023. godini iznosio je 2,9 što je znatan pad s postotka iz 2022. godine.
Sve veća potražnja za održivošću
Ponašanje potrošača u 2024. godini predstavlja brigu o okolišu u sklopu društvene odgovornosti potrošnje. Marke kojima vjeruju moraju opravdati i dokazati jednako uvjerenje koje posjeduju njihovi kupci. Prema izvješću McKinseyja, 60% ispitanika želi proizvode eco-friendly pakiranja dok 78% naglašava da je takva održivost u opisu njihovog načina života.
U sklopu takvog mindseta, sve se manja potrošača zadovoljava površnim izjavama tvrtke o tome “da je njihov proizvod eco-friendly”, već umjesto toga postavljaju dodatna pitanja. Zanima ih što tvrtke smatraju pod terminima “prijateljski”, “zeleno” i “održivo”. Porastom takve svijesti u potrošača raste i potreba za usavršavanjem tvrtki do razine koju će potrošači odobriti i prihvatiti.
Za više vijesti o tome što nas čeka u 2024. godini skinite aplikaciju Zaposlise.hr !
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->