Kakvu ulogu u poslovanju ima storytelling?
Kakvu ulogu u poslovanju ima storytelling?
Sadržaj
Uvjeravanje je nerijetko središnji dio svake poslovne akivnosti. Kupce je potrebno uvjeriti u kvalitetu usluga tvrtke, zaposlenike da se slažu oko strateških interesa – te uvjeriti ih u suradnju jednih s drugima.
Usprkos važnosti uvjeravanja, mnogi šefovi i manageri i dalje vode bitke s uspostavljanjem ravnoteže na radnom mjestu. Često prezadubljeni u monotone prezentacije i preduge cirkularne govore, napori rukovoditelja dočekani su generalnim nezadovoljstvom i nezainteresiranošću. Postavlja se pitanje – na koji način doprijeti do ljudi? Kratak odgovor glasi – storytellingom!
Jedan od ključnih odgovora jest odbaciti već utabane načine i prihvatiti – koncept pričanja priča. Čak 75% kupaca vjeruje da bi robne marke trebale koristiti storytelling u marketingu, dok 92% kupaca preferira da oglas za proizvod više djeluje kao priča s kojom će se moći poistovjetiti. To je takozvani “customer engagement.”
Nagrađivani pisac i redatelj McKee čiji su studenti napisali i producirali velike hitove poput “Forrest Gump”, “Erin Brockovich” i “Monty Python and the Holy Grail” u svojoj knjizi naglašava da “priče ispunjavaju duboku ljudsku potrebu za shvaćanjem obrazaca življenja.” Mnogi bi se poduzetnici mogli zapitati što je spojnica između mišljenja jednog scenarista i poslovnog čovjeka. Odgovor je jasan – zadatak svakog uspješnog CEO-a jest motivirati ljude na djelovanje. U podlozi svake uspješne motivacije jest uključivanje emocija u projekt. Kako bi uključili emocije i povezali ih sa samom idejom poslovanja, cilj je ispričati priču koju će ljudi razumijeti, osjetiti i na taj način moći približiti veliku sliku.
Postoje dva načina uvjeravanja ljudi u kvalitetne ishode projekta.
Prvi način jest tradicionalna retorika kojom pribjegava većina rukovoditelja. Već ranije spomenute prezentacije, govori i pozivanje na više autoritete citiranjem nerijetko kod zaposlenika izaziva kontra efekt. U tijeku jedne takve prezentacije zaposlenici su u konfliktu s onime što slušaju jer svaki od njih posjeduje svoj set vrijednosti i autoriteta koji se potom suprostavljaju prezentiranom. Ukoliko pak i dođe do uspješnog uvjeravanja na djelovanje, takvo je djelovanje najčešće zasnovano isključivo na intelektualnoj osnovi.
Drugi način onaj je koji od CEO-a zahtijeva, uz organizaciju samu – i kreativnost. Kako bi kreirali kvalitetnu priču s emocionalnom komponentnom koju će zaposlenici osjećati, poslovni ljudi moraju razumijeti prošlost svoje tvrtke i pretpostaviti budućnost. Predstavljanje budućnosti tvrtke i poslovanja kroz prizmu iskustva sjajan je način za interakciju s publikom. Priča koja prikazuje borbu između očekivanja i borbe za uspjeh materijal je koji motivira i nadahnjuje nove ideje, otvara vizije.
Postoji nekoliko vrsta storytellinga u poslovanju koje stastistički dokazuju svoju učinkovitost:
“Who-I-Am” Storytelling
Kao priča koja prikazuje leadera, ovakva vrsta priča ima svoju važnost u zadobivanju povjerenja od strane zaposlenika. Ovo su priče koje objedinjuju snove, nade, uspone i padove jednog čovjeka s kojima se svi ljudi mogu poistovjetiti.
“Why-I-Am-Here” Storytelling
Mnoge će zaposlenike zasigurno zanimati koji su njihovi benefiti predloženog programa ili akcije. Ovdje nastupa vrsta priče koja povjerenju ustupa mjesto sumnje. “Zašto sam ovdje” priče odličan su način komunikacije i upoznavanja s novim zaposlenicima i Vašim namjerama za koje morate pokazati da nisu skrivene.
Teaching Stories
Poučna vrsta priča transformira slušatelje. Poučne priče imaju svoju uporabu i u ilustracijama razlilčitih situacija (najbolji ili najgori scenarij).
Vision Stories
Priče o viziji inspiriraju i nadahnjuju zaposlenike potičući nadu u razvijanje projekta koji je u središtu pozornosti. Ove priče moraju povezivati radnje zaposlenih s nekim vrijednim ishodom što može rezultirati promjenom zaposlenikova ponašanja i sveopćeg stanja nabolje.
Values in action stories
Priče o vrijednostima na djelu mogu biti pozitivne ili negativne. One s pozitivnim ishodom mogu prikazivati situaciju suosjećanja, razumijevanja i uspjeha. S druge strane, negativne priče mogu naglašavati sve ono što se trudite izbjeći u svom poslovanju – slabu radnu etiku ili nepoštivanje pravila.
“I-Know-What-You-Are-Thinking” Stories
Ova vrsta priča otvara prostor za izražavanje vlastitih slaganja, neslaganja, mišljenja i kritika. Uvažavanjem glasa zaposlenih, CEO iskazuje poštovanje i dokazuje uvijek zastupa njihovu stranu i poistovjećuje se s njihovim stavovima i emocijama.
Mnogi mogu misliti kako je storytelling tek pokušaj manipulacije – no zašto je tome tako?
Poteškoće, nesuglasice i neprijatelje tvrtke ili poslovanja storytelling ni na koji način ne zataškava ili umanjuje. Dapače, pričanje priče u poslovanju vještina je koja na zdravoj i iskrenoj podlozi povezivanja ljudi gradi snažne poslovne i međuljudske veze. Pripovjedač stavlja probleme u prvi plan, ne boja svaki scenarij ružičastom bojom u kojoj je sve u poslovanju savršeno.
Pričanje priča unosi element koji postaje velikim razlogom ključnih stvari poput motiviranja zaposlenika, zapošljavanja većeg broja ljudi i veće kvalitete rada. Dok šablonska poslovna priopćenja služe direktno kao sredstvo protiv razvitka i razvoja, storytelling gradi povjerenje na istinitim iskustvima i replicira svakidašnje borbe što je transparentnije moguće.
Više kvalitetnih savjeta na temu kako poboljšati poslovanje zaprati preuzimanjem aplikacije Zaposlise.hr !
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->