Komunikacijske vještine za život i karijeru

Komunikacijske vještine za život i karijeru

Reading Time: 7 minute

Komunikacijske vještine su dosljedno najtraženije vještine u natječajima za posao.

Potrebne su za napredovanje u karijeri. Teško da će zaposlenik ostati konkurentan na tržištu rada danas ako ne razvija komunikacijske vještine.

Učenje o ovim vještinama također vam može pomoći da se usredotočite na određena područja vaše komunikacije.

U ovom članku pišemo o 10 komunikacijskih vještina. Raspravljamo o načinima na koje ih možete poboljšati i objašnjavamo načine kako istaknuti komunikacijske vještine u svom životopisu.

Također, važne su za razgovor za posao. Neverbalna komunikacija jedan je od mnogih alata koji vam mogu pomoći da ostavite dobar dojam na intervjuima i u svom profesionalnom životu.

Međutim, procjene kandidata trebaju se temeljiti na vještinama i kvalifikacijama, a radna mjesta trebaju težiti uključivanju i razumijevanju individualnih razlika u stilovima komunikacije.

Pročitajte kako raditi i poboljšati svoje vještine i tako lakše doći po novog posla.

U većini slučajeva vaše meke vještine mogu poboljšati vaše tvrde vještine.

Na primjer, ako ste programer softvera orijentiran na detalje i vješt u računalnom programskom jeziku, vjerojatno ćete moći naći pogreške i ispraviti probleme u kodu.

Vrijeme za komunikaciju

Vrijeme za komunikaciju

Što su komunikacijske vještine?

Ove vještine su sposobnosti koje koristite pri davanju i primanju različitih vrsta informacija.

Komuniciranje na jasan, djelotvoran i učinkovit način iznimno je važna i korisna vještina.

Učenje od izvrsnih komunikatora oko vas i aktivno prakticiranje načina da poboljšate svoju komunikaciju tijekom vremena zasigurno može značajno pomoći u razvoju karijere.

I ne samo poslovno, zdravom komunikacijom postižete i osobne ciljeve. Komunikacijske vještine uključuju slušanje, govor, promatranje i suosjećanje.

Također je korisno razumjeti razlike u načinu komuniciranja kroz interakcije licem u lice, telefonske razgovore i digitalne komunikacije, poput e-pošte i društvenih mreža.

Komunikacijske vještine, slušanje, govor, suosjećanje, promatranje

Komunikacijske vještine, slušanje, govor, suosjećanje, promatranje

Vrste komunikacije

Postoje četiri glavne vrste komunikacije koje možete koristiti svakodnevno. One su:

  • Verbalna: Komuniciranje putem govora jezika
  • Neverbalna: Komuniciranje govorom tijela, izrazima lica i tonom
  • Pisana: Komuniciranje pisanim jezikom, simbolima i brojevima
  • Vizualna: Komunikacija putem fotografije, umjetnosti, crteža, skica, dijagrama i grafikona

Način na koji komuniciramo sa publikom postaje sve kompleksniji. Internet je postao riznica vijesti i informacija.

Komuniciranje sa publikom danas uključuje mnogo elemenata koje čine novinarske članke.

Danas sa publikom komuniciramo kroz niz kanala komunikacije, a društvene mreže su tu komunikaciju napravile još kompleksnijom.

Top 10 komunikacijskih vještina

Navodimo najbolje komunikacijske vještine koje poslodavci i regruti žele vidjeti u vašem životopisu i molbi za posao. Ali i razgovorima za posao i u samom radu:

1) Aktivno slušanje

Aktivno slušanje, koje se ponekad naziva slušanje s uvažavanjem ili svjesno slušanje, znači obraćanje velike pozornosti na to s kim komunicirate.

Aktivno slušanje

Aktivno slušanje

To radite tako što ćete s njima komunicirati, postavljati pitanja i preformulirati. Vježbanje aktivnog slušanja može izgraditi poštovanje kod vaših kolega i povećati razumijevanje na radnom mjestu.

Dok aktivno slušate, usredotočite se na sugovornika i izbjegavajte smetnje poput mobitela i prijenosnih računala.

Poboljšajte svoje vještine aktivnog slušanja obraćajući pažnju na izraze lica, govor tijela i ton glasa drugih ljudi.

Umjesto da pripremite ono što namjeravate sljedeće reći, usredotočite se na ono što druga osoba govori i kako govori.

Ako želite nešto razjasniti, postavite dodatna pitanja ili preformulirajte ono što su rekli kako biste potvrdili da ste ih ispravno razumjeli.

2) Korištenje ispravne metode komunikacije

Korištenje ispravnog načina komuniciranja važna je vještina. Komuniciranje putem e-maila, pisama, telefonskih poziva, osobnih sastanaka ili izravnih poruka ima prednosti i mane.

Komunikacija je bolja ako uzmete u obzir svoju publiku, informacije koje želite podijeliti i najbolji način da ih podijelite.

Na primjer, ako komunicirate s potencijalnim poslodavcem, možda bi bilo bolje poslati službeni e-mail ili ga nazvati telefonom.

Na radnom mjestu možda će vam biti lakše prenijeti složene informacije osobno ili putem videokonferencije nego putem e-maila.

Stvaranje prijateljstava na radnom mjestu na daljinu lakše je ako možete komunicirati putem izravnih poruka.

Ako radite na novom poslu, možete popraviti komunikacijske vještine metodama koje smo opisali u članku.

Sastanci, videokonferencije

Sastanci, videokonferencije

3) Prijateljsko ponašanje

Prijateljske osobine poput iskrenosti i ljubaznosti mogu pomoći u njegovanju povjerenja i razumijevanja u komunikaciji na poslu.

Pokušajte komunicirati s pozitivnim stavom, budite otvoreni i postavljajte pitanja koja će vam pomoći da shvatite odakle dolaze.

Male geste poput pitanja nekoga kako ide, smiješka dok govori ili pohvale za dobro obavljen posao mogu vam pomoći u njegovanju produktivnih odnosa s kolegama i nadređenima.

Često o radnom mjestu ne razmišljamo kao o mjestu na kojem možemo sklopiti prava prijateljstva. Međutim, iskustvo pokazuje da je to moguće.

Imati prijatelja na poslu povećava radni učinak i zadovoljstvo poslom. Balansiranje ovih odnosa nije lako, ali je neophodno ako želite nastaviti održavati prijateljstva i istovremeno biti uspješni na poslu.

4) Odnos povjerenja

Na radnom mjestu ljudi će vjerojatnije reagirati na ideje koje su predstavljene s povjerenjem.

Postoji mnogo načina da djelujete samouvjereno, uključujući uspostavljanje kontakta očima kada se nekome obraćate.

Zatim, uspravno sjedenje s otvorenim ramenima i priprema unaprijed kako bi vam misli bile jasne i mogli odgovoriti na sva pitanja.

Povjerenje u poslovanju

Povjerenje u poslovanju

Samouvjerena komunikacija korisna je ne samo na poslu, već i tijekom procesa razgovora za posao. Osim toga, kako biste pokazali samopouzdanje, izbjegavajte dodavanje riječi za popunjavanje.

Pročitajte zašto su posao i empatija važan spoj!

5) Dijeljenje povratnih informacija

Ključ učinkovite povratne informacije je dijeljenje konkretnih primjera problema i posljedica problema te postavljanje pitanja za formuliranje rješenja problema.

Snažni komunikatori mogu prihvatiti konstruktivne povratne informacije i dati konstruktivan doprinos drugima.

Povratne informacije mogu odgovoriti na pitanja, dati rješenja ili pomoći u jačanju projekta ili teme.

Pružanje i prihvaćanje povratnih informacija ključna je vještina na radnom mjestu, jer može pomoći i vama i ljudima oko vas da značajno poboljšate svoj rad i profesionalni razvoj.

Sjajan način da naučite kako davati povratne informacije jest bilježiti povratne informacije drugih koje vam daju.

Kada naiđete na dobro objašnjenu povratnu informaciju, odvojite malo vremena da promatrate i analizirate zašto je bila dobra, zašto je rezonirala s vama i kako biste te vještine mogli primijeniti u budućnosti.

Traženje savjeta, poslovna komunikacija

Traženje savjeta, poslovna komunikacija

6) Ton glasa u komunikaciji

Kada govorite, budite dovoljno jasni. Prilagodba vašeg glasa tako da vas drugi mogu čuti u različitim okruženjima je vještina i ključna je za učinkovitu komunikaciju.

Preglasno pričanje može biti nepoštivanje ili neugodno u određenim situacijama. Ako niste sigurni, pročitajte sobu da vidite kako drugi komuniciraju.

Još jedan aspekt verbalne komunikacije je vokal i tonalitet. To uključuje kako se vaš ton pomiče gore-dolje, vašu visinu, koje riječi stavljate naglasak i stanke koje stavljate između fraza.

Takvi detalji mogu biti učinkoviti u prenošenju emocija i ponuditi publici uvid u to kako drugi tumače vašu poruku.

Pri komunikaciji licem u lice, ali i telefonskoj komunikaciji koristimo se našim glasom. Pri korištenju glasa bitne su njegova energija, izgovor, brzina i glasnoća govora te jakost glasa.

7) Empatija

Imati empatije znači da ne samo da možete razumjeti, već i sudjelovati u emocijama drugih. Ova komunikacijska vještina važna je u timu, ali i postavkama jedan-na-jedan.

U oba slučaja pokušavate učinkovito pročitati i prevesti tuđe emocije i odabrati odgovarajući odgovor.

Empatija na poslu

Empatija na poslu

Na primjer, ako netko izražava ljutnju ili frustraciju, empatija vam može pomoći da prepoznate i raspršite njegove emocije.

U isto vrijeme, sposobnost razumijevanja kada se netko osjeća pozitivno i entuzijastično može vam pomoći da dobijete podršku za svoje ideje i projekte.

Pročitajte zašto je emocionalna inteligencija preduvjet uspješnog poslovanja!

8) Poštovanje

Ključni aspekt poštovanja je znati kada započeti komunikaciju i odgovoriti.

U timskom ili grupnom okruženju dopuštanje drugima da govore bez prekidanja smatra se neophodnom komunikacijskom vještinom povezanom s poštovanjem.

Komunicirati s poštovanjem također znači mudro koristiti svoje vrijeme s nekim drugim—držati se teme, postavljati jasna pitanja i u potpunosti odgovoriti na sva pitanja koja su vam postavili.

Poštovanje na poslu

Poštovanje na poslu

9) Neverbalni znakovi

Određena količina komunikacije odvija se putem neverbalnih znakova kao što su govor tijela, izrazi lica i kontakt očima.

Kada nekoga slušate, možete odabrati da obratite pozornost na ono što govori i na njihov neverbalni jezik.

Ključno je ne osuđivati ​​druge na temelju njihovog govora tijela, jer ne pokazuju svi ljudi iste fizičke geste zbog kulturnih razlika ili razlika u sposobnostima.

10) Responzivnost

Bilo da uzvraćate telefonski poziv ili šaljete odgovor na e-mail, poslodavci često smatraju brze komunikatore učinkovitijima od onih koji sporo odgovaraju.

Jedna od metoda je razmotriti koliko je vremena potrebno za vaš odgovor. Je li ovo zahtjev ili pitanje na koje možete odgovoriti u sljedećih pet minuta?

Ako je tako, možda bi bilo dobro da to riješite čim ga vidite.

Ako se radi o složenijem zahtjevu ili pitanju, još uvijek možete potvrditi da ste primili poruku i dati drugoj osobi do znanja da ćete kasnije u potpunosti odgovoriti.

Kada bi sve saželi na jednu rečenicu, ona bi glasila: Komunicirajte s drugom osobom na način na koji biste željeli da ona komunicira s vama kada bi vi bili na njenom mjestu! 

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju