Koje boje uključiti u branding tvrtke da privuku publiku?

Koje boje uključiti u branding tvrtke da privuku publiku?

Reading Time: 3 minute

Boje u brandingu tvrtke od krucijalne su važnosti.

Istraživanja su pokazala da je plava omiljena boja 42% muškaraca i dojmljiva 29% žena. Smatra se najpopularnijom bojom za poslovanje s čak 33% svjetskih tvrtki koje ju imaju u svom logotipu. S druge strane, narančasta i smeđa su najmanje zastupljene u poslovnom svijetu.

Postaje evidentno da su boje u brandingu ključne za uspjeh. 

Boje u brandingu kao marketinška strategija

Izabrati prikladnu boju u svom logotipu od izrazite je važnosti i čini velik dio marketinškog uspjeha.

Boja je jedna od prvih stvari zamjetnih na tržištu i može znatno utjecati na dojam i ponašanje potrošača. Ona predstavlja sjajan identifikator Vaše marke i postaje prepoznatljiv pečat Vašeg poslovanja.

Svaki svjetski brand osigurao je svoju unikatnost autentičnošću svojih tonova na koje publika sjajno reagira.

 

Što je razlog takvim reakcijama publike?

  • Određene boje i nijanse oblikuju način ljudskog ponašanja i percepcije
  • Intenzitet i svjetlina boja budi različite osjećaje
  • Dob i spol utječu na način percipiranja pojedinih boja

Ljudi diljem svijeta podjednako reagiraju na boje toplijih i hladnijih nijansi. Tople boje poput žute, crvene i narančaste izazivaju emocije ljubavi i sreće te osjećaj topline. S druge strane, hladne boje poput ljubičaste, plave i zelene odaju osjećaj smirenosti i sabranosti.

Pojedina istraživanja potvrđuju teoriju prema kojoj žene i muškarci drugačije percipiraju boje.

Časopis “Biology of Sex Differences” zaključio je da je muškarcima potrebna duža valna duljina kako bi iskusili istu nijansu boje kao žene.

Važnost “psihologije” boja u brandingu

Jeste li znali da boja može utjecati na do 90% prvih prosudbi o određenom proizvodu?

Psihologija boja bavi se upravo time – proučava kako određene boje utječu na ljudsku percepciju i kao takva pomaže pri dizajniranju idealnog logotipa.

Koristeći različite kombinacije boja, psihologija boja važna je iz nekoliko razloga:

  • Odgovara kulturnim opredjeljenjima
  • Stvara pogodno ozračje
  • Unaprijeđuje digitalna iskustva

Kulturne se preference razlikuju od mjesta do mjesta, od kulture do kulture. Budući da boje znače različite stvari u različitim kulturama, robne se marke bojama prilagođavaju svakom tržištu kako bi ugodile lokalnim interesima.

Stvaranje pogodnog ozračja i dobre atmosfere cilj je svake tvrtke. U uredima i na poslovnim mjestima od velike je važnosti kako se ljudi osjećaju, stoga se biraju motivirajuće boje s opuštajućim učinkom.

U digitalnom svijetu – diljem web stranica i aplikacija – boje su ključan dio korisničkog iskustva. Prave boje čine informacije jasnijima i stranicu jednostavnijom za uporabu.

Boje u brandingu – statistika

Boje igraju veliku ulogu u tome kako se osjećamo i donosimo odluke jer pokreću emocije.

Jeste li se ikada zapitali zašto su oglasi rasprodaje uvijek crvene boje? Crvena boja potiče uzbuđenje, ubrzava rad srca i podiže adrenalin.

Studija je iznijela rezultate koji ukazuju kako ljudi povezuju boje s različitim emocijama:

  • Žuta donosi radost – 52%
  • Crnina je vezana za tugu – 1%
  • Ružičasta je vezana za ljubav – 50%
  • Bijela je vezana za olakšanje – 43%
  • Zelena donosi zadovoljstvo – 39%
  • Ljubičasta je vezana za užitak – 25%

Izneseni rezultati kvalitetna su objašnjenja zašto se za Valentinovo vežu crvena i ružičasta boja, kao što se za zelenu boju vežu osjećaji mentalnog mira i tišine.

Kako identificirati boje pogodne za Vaš brand?

Identificirati boje unikatne za Vaš brand možete u nekoliko koraka:

  • Definirajte osobnost svog branda
  • Uskladite boje s ciljanom publikom
  • Testirajte prvotni izbor i unaprjeđujte se

Ukoliko Vaša tvrtka prodaje zaigrane i dječje proizvode ili proizvode za mlađe generacije koje vole raznovrsnost, bazirajte se na svjetlim bojama koje donose radost. Ukoliko ste pak orijentirani prema ozbiljnijim i profesionalnijim selekcijama i publici, birajte neutralne boje i  transparentne natpise.

Ključan korak unošenja boje u branding jest – metoda “trial and errora“.

Ne ustežite se eksperimentirati i voditi dnevnik promjena koje se događaju s različitim reakcijama kupaca i klijenata.

Jedino takvim načinom možete pronaći pravi set boja i nijansi koje će Vašoj tvrtki odati počast koju zaslužuje!

 

 I Vas su privukle tvrtke s logotipom dobro koncipiranih boja i nijansi? Veoma često su upravo boje Vaš glavni motivator? Registrirajte se na Zaposlise.hr i pronađite poslodavce koji razumiju utjecaj boja na Vašu percepciju brenda!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju