Mlađe generacije imaju visoka očekivanja od poslodavaca

Mlađe generacije imaju visoka očekivanja od poslodavaca

Reading Time: 4 minute

Gen Z zna što želi

Mlađe generacije napuštaju poslove kako bi posvetili više vremena učenju novih vještina. Uočeno je kako se prekvalificiraju kako bi ušli u tech industriju gdje su plaće i uvjeti rada znatno bolji u odnosu na ostale industrije.

Generacija Z je najviše zainteresirana za zdravstvo i tech industriju, dok je najmanje za maloprodaju i proizvodnju. 

Također, mlađe generacije napuštaju korporativna radna mjesta kako bi radili kao full-time content kreatori ili freelanceri.

Veliki izazov za HR-ovce je da prilagode svoju komunikaciju načinu razmišljanja novih generacija.

Klasičan režim rada ne ‘pali’ kod generacije Z

Tradicionalno radno mjesto, gdje zaposlenici osjećaju kao roboti, bez osjećaja da pridonose svojoj tvrtki, više ne funkcionira u današnjem poslovnom svijetu. Naime, nove generacije žele imati nadređene s više razumijevanja, radno mjesto gdje mogu učiti i osjećati se ugodno.

Današnja globalna povezanost omogućuje da zaposlenici vrlo lako mogu mijenjati radna mjesta ne samo unutar države, nego i u cijelom svijetu, što im dodatno olakšava potragu za novim radnim mjestom.

Moglo bi se reći da kako neki kažu ovakvi ‘pretjerani zahtjevi’ novih generacija su učinili radna mjesta puno ugodnijima nego što su to prije bila. Jer prijašnje generacije nisu vršile toliki pritisak na poslodavce kao generacija Z.

Očito, mlađe generacije utječu na razvoj mekih vještina kod poslodavaca. Meke vještine su primjerice empatija, stil komunikacije, timski rad, rad pod pritiskom, znati se prilagoditi promjenama…

Danas, kada je medijska komunikacija vrlo dostupna, loš glas kompanije se brzo širi, stoga one moraju pripaziti na meke vještine menadžmenta i svojih zaposlenika.

Mlađe generacije su nestrpljive

Početak od nule, biti ‘potrčko’ i raditi nešto što nije u radnom opisu, nove generacije odbijaju te nemaju strpljenja kao prethodni milenijalci.

Nove generacije su bile strpljivije od današnjih. Naime, prijašnje generacije su počele od ‘nule’. Na početku su radili osnovne poslove koji nisu nužno bili važni za njihovo radno mjesto. Nove generacije to odbijaju, početni poslovi moraju biti povezani sa strukom i poslom za kojeg su zaposleni.

Generacija Z nema strpljenja za zastarjelu tehnologiju zapošljavanja. 46% se prijavilo za posao putem mobilnog uređaja, a 54% neće dovršiti prijavu ako su metode zapošljavanja zastarjele.

Zanimljivo je kada se uspoređuje radna etika generacije Z i prijašnjih generacija, mlađe generacije nemaju toliko ‘strpljenja’ čekati profesionalni napredak.

Naime, ako se gen Z-ovac nađe na radnom mjestu gdje kuha kavu za šefove i radi zadatke koji nisu nužno povezani s opisom radnog mjesta, velika je vjerojatnost da će potražiti posao negdje drugdje.

Naime, mlađe generacije od svojih poslodavaca očekuju osmišljenu strategiju i plan profesionalnog rasta unutar poduzeća. Žele transparentnost i sposobnog nadređenog koji će ih voditi kroz proces onboardinga.

Viši standardi u odnosu na ostale generacije

Budući da nove generacije su odrasle na Google-u i pametnim mobitelima, naučeni su tražiti brze odgovore i prijeći na sljedeću najbolju stvar. To se odnosi na radna mjesta, gdje mlađe  generacije biraju najbolje poslodavce na tržištu te se ne boje napustiti poslodavca i potražiti najbolje za sebe.

Poslodavci su zadnjih godina, zahvaljujući novim generacijama, uveli neke nove benefite na radnom mjestu.

Tu se posebno ističe mental health days (hrv. dani mentalnog zdravlja) na radnom mjestu. Odnosi se na uzimanje slobodnog dana radi smanjenja stresa koji je zaslužan za zloglasni burn-out.

Hibridni rad prema Deloitte istraživanju, većina mlađih generacija želi. Prije pandemije je to bio rijetki slučaj, no dodatan pritisak mlađih generacija, sve više poduzeća nudi hibridni stil rada kao benefit.

Životopisi i zamolbe su prošlost

Klasično zapošljavanje pomoću životopisa i molbi polako odumire, kao i tradicionalni razgovori za posao. Naime, korištenje psihologijskih testiranja i grupnih testiranja znanja i osobnosti je nova metoda regrutiranja nove generacije. Razgovori gdje se ponavljaju jedna te ista pitanja će polako otići u prošlost.

Novije generacije nemaju volje za pisanjem zamolbi te to smatraju zastarjelim i nepotrebnim.

Zaposlise je uveo inovaciju u traženju poslova i potpuno eliminirao molbe i CV. Upisom podataka, portal Zaposlise sam generira tvoj CV bez potrebe za molbom. Direktno te spaja s najpoželjnijim poslodavcima bez previše truda s tvoje strane.

Skeptična generacija s manjkom povjerenja

Novija generacija se razlikuje po visokoj razini skeptičnosti to jest nepovjerenju prema poduzećima. Marketingaši, HR-ovci i menadžeri imaju puno posla oko ‘dešifriranja’ potreba novijih generacija.

Iako, fenomen job hopping je popularniji kod novijih generacija nego kod starijih, uviđena je promjena kod poslodavaca. Naime, job hopping trend se odnosi na tendenciju mlađih radnika da učestalo mijenjaju radna mjesta u potrazi za novim poslovnim iskustvima.

Iako, job hopping može biti pozitivan jer pokazuje na kojim područjima u poduzeću trebaju poraditi, dok za zaposlenika pretjerani job hopping može ukazivati da ima problema s lojalnošću prema poslodavcima.

Kako onda ispuniti očekivanja mlađe generacije?

  • Etično vođenje
  • Fleksibilan rad
  • Jasna očekivanja od strane poslodavca
  • Jasna vizija kompanije
  • Menadžeri koji se brinu za dobrobit radnika

Na kraju, što mlađe generacije očekuju od radnog mjesta i poduzeća?

Iako je plaća najvažniji faktor kod novih generacija (a i svih ostalih), ako dobiju izbor visoko plaćenog, ali dosadnog posla ili zanimljivog posla koji nije toliko plaćen, novije generacije su se odlučile za ispunjavajući posao – što govori mnogo.

Kao djeca koja su odrasla u doba Velike Recesije, nove generacije su razvile specifične potrebe za karijeru, stil rada, temeljna uvjerenja i obrazovanje.

Razvojem društvenih mreža je lakše dobiti informacije o negativnim događajima i vremenskim katastrofama u svijetu, te je to oblikovalo temeljne vrijednosti novijih generacija.

Poduzeća koja primjenjuju etičko poslovanje, paze na mentalno zdravlje zaposlenika te imaju jasne ciljeve su neki od epiteta koje novije generacije traže od svojih poslodavaca.

Zvuči puno zar ne?

No, svi se mogu složiti da u poslovnom svijetu nedostaje više transparentnosti i kvalitetnog vođenja. Novi zahtjevi zaposlenika su definitivno promijenili ophođenje poslodavaca prema svojim radnicima.

Na tome imamo zahvaliti upravo mlađim generacijama koji su se odvažili izraziti vrlo važne potrebe svih zaposlenika.

Posjeti Zaposlise.hr blog za više novosti.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju