Gen Z, Milenijalci i Gen X-različitosti generacija radnika

Gen Z, Milenijalci i Gen X-različitosti generacija radnika

Reading Time: 3 minute

Sve je započelo 1914. godine kada je počelo zabilježavanje generacija ljudi. Počevši od ‘Izgubljene generacije‘ (1883-1900.) i G.I. generacije rođenih 1901. do 1927.

Tradicionalisti ili ‘The Silents’ (1928. – 1945.), generacija koja je rođena i odgajana tokom Velike depresije i 2. svjetskog rata. Ova generacija je poznata po epitetima poput pouzdanosti, odanosti te poslušnosti.

Baby Boomeri (rođeni od 1955. do 1964.) su dobili ime po naglom porastu djece poslije 2. svjetskog rata. Karakterističan Baby Boomer je radoholičar, timski nastrojen i optimističan. Većina ove generacije je blizu mirovine ili je već umirovljena, stoga čine manji udio radne snage.

Budući da većina aktivnih radnika pripada sljedećim generacijama, u nastavku detaljnije opisujemo što motivira zaposlenike generacije X, milenijalce te gen Z-ovce.

Gen X (rođeni 1965. – 1980.)

Opisuje ih neovisnost, fleksibilnost i želja za ravnotežom u privatnom i službenom životu.

Motivira ih autonomija u poslu, minimalna supervizija te kvalitetno mentoriranje.

Način komunikacije: uživo i digitalno.

Na radnom mjestu žele: feedback, fleksibilan rad, prilike za osobno usavršavanje.

Nakon Boomera dolazi generacija X. Ova generacija ljudi je obilježena Hladnim ratom i uvođenjem interneta. Za razliku od prethodnika, pripadnici generacije X nisu toliko lojalni svojim poslodavcima.

U slučaju da poslodavac negativno utječe na njihov privatni život, pripadnici ove generacije se ne ustručavaju promijeniti poslodavca za razliku od prethodne generacije.

Nakon milenijalaca, gen X ima najveći udio u aktivnoj radnoj snazi.

Milenijalci (rođeni 1981. – 1996.)

Opisuje ih kompetitivnost, otvorenost novim idejama te veliki fokus na cilj.

Motivira ih osjećaj odgovornosti, kvalitetni menadžeri te jedinstvena radna iskustva.

Način komunikacije: e-mail i tekstualne poruke

Na radnom mjestu žele: fleksibilan rad, rezultate, trenutačni feedback

Generacija Y ili popularno zvani milenijalci, kao i prethodna generacija X, cijene ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Milenijalci žele da ih menadžeri upoznaju na osobnoj razini te da napreduju u fleksibilnim radnim okruženjima s velikom razinom autonomije zaposlenika.

Gen Z (rođeni 1997.-2012.)

Opisuje ih: poduzetnički duh, progresivni način razmišljanja i briga o događajima u svijetu.

Motivira ih: različitost na radnom mjestu, individualnost te kreativnost.

Način komunikacije: društveni mediji i tekstualne poruke

Na radnom mjestu žele: višestruke projekte u isto vrijeme, ravnotežu privatnog i poslovnog života, samousmjeravanje (ne vole kontrolirajuće šefove).

Gen Z ili iGeneracija je najmlađa generacija radne snage. Klimatska kriza, pandemija, financijska kriza 2008. godine, su samo neki od gobalnih događaja koji su utjecali na ovu generaciju zaposlenika.

Posljedično, gen Z često zovu generacijom ‘aktivista‘ jer brinu o socijalnim, klimatskim i političkim pitanjima.

Već sada ova generacija radi znatne promjene u radnim okruženjima. Naime, temeljne vrijednosti poduzeća, razina brige o ekologiji, uključenost u socijalna pitanja su samo neki od promjena koje su potakle mlađe generacije.

Stoga, poslodavci danas moraju biti vrlo pažljivi na imidž poduzeća kako bi održali svoj kredibilitet kod ove generacije.

Jesu li generacije radnika stvarno toliko različite?

Forbes iskazuje kako je rast milenijalaca na rukovodećim pozicijama te ulazak Gen Z na tržište rada, bitno promjenilo način rukovođenja u poduzećima. Uz to, nove generacije su promjenile tradicionalnu organizacijsku kulturu te promjenile način učenja na radnom mjestu.

Scrum metodologija je jedan od primjera novog i fleksibilnog načina vođenja koju preferiraju mlađe generacije.

Ono po čemu se milenijalci i gen z-ovci razlikuju od prethodnih generacija je zahtjevanje visoke razine transparentosti na radnom mjestu. Nešto što primjerice prijašnje generacije menadžera nisu prakticirale u tolikoj mjeri.

Budući da su mlađe generacije bile pogođena Velikom recesijom 2008. godine, nije začuđujuće da su vrlo fokusirani na financijski aspekt svoje karijere.

Ono po čemu se gen Z ističe je to što ni jedna prijašnja generacija nije imala toliki interes za globalna događanja i probleme u svijetu.

Vrlo je vjerojatno da će velika većina Gen Z-ovaca imati interes raditi u poduzećima koja su svjesna svog utjecaja na ekologiju i društvo. Time će se veliki broj poduzeća morati prilagoditi ovoj generaciji radnika.

Unatoč tome što se više raspravlja o razlikama u generacijama na radnom mjestu, istraživanje pokazuje da kroz svih pet živućih generacija postoji više sličnosti nego razlika.

Time sve različitosti u generacijama padaju u vodu.

Poštivanje zaposlenika i briga o njihovom napretku je nešto što svaki zaposlenik želi te se ovdje mogu složiti pripadnici svih generacija.

Više novosti i informacija saznajte na Zaposlise.hr blogu.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju