Karijere koje dopuštaju da ‘visite’ na društvenim mrežama
Karijere koje dopuštaju da ‘visite’ na društvenim mrežama
Sadržaj
Poslovi koji ovise o društvenim mrežama
Dostupni su brojni poslovi koji se ‘vrte’ oko društvenih mreža. Osim social media specijalista i community managera, čiji se posao bazira na upravljanje doživljajem korisnika na društvenim mrežama, donosimo još neke od poslova stvorene za ljubitelje društvenih mreža.
Datareportal ističe kako 59% svjetske populacije koristi društvene mreže te je prosječan vrijeme 2 sata i 29 minuta.
Marketing nije jedino zanimanje koje ističe važnost društvenih mreža. Brojni umjetnički poslovi poput grafičkog dizajna te zanimanja poput komunikologije, iziskuju svakodnevno praćenje trendova i načina komunikacije na društvenim mrežama.
1. Brand manager
Brand manager je osoba odgovorna za osmišljavanje i implementiranje strategije jednog brenda to jest robne marke. Zapravo, brand manageri se brinu o integritetu i imidžu brenda te vode širok portfolio proizvoda i usluga.
Budući da se brinu o imidžu brenda, brand manageri koriste društvene mreže kako bi se istaknuli od konkurencije te stvorili pozitivan imidž. Društvenim mrežama, brand manageri omogućuju da poruka brenda dospije do prave publike te da ima, naravno, pozitivan utjecaj na javnost.
2. Copywriter i content manager
Copywriter je osoba koja osmišljava jasne i koncizne tekstove za marketinška oglašavanja, web stranice, objave na društvenim mrežama te svim ostalim marketinškim platformama.
Content manager izrađuje tekst s ciljem edukacije i animiranja publike, dok copywriteri pišu tekstove za plaćena oglašavanja kako bi ‘uvjerili’ korisnike na kupnju.
Ovo su područja marketinga koja iziskuju kreativnost i odlično pismeno izražavanje. Kod ovih zanimanja se potiče gledanje filmova i serija, pogotovo na Netflixu jer tako možete pratiti posljednje trendove, slengove, i načine izražavanja.
Ljudi se često poistovjećuju s takvim medijima, stoga copywriteri i content manageri to koriste kako bi privukli pozornost mase.
3. Grafički dizajner
Grafički dizajn kao još jedno vrlo kreativno zanimanje, iziskuje visoke doze inspiracije. Naime, influenceri danas često unajmljuju grafičke dizajnere kako bi im dizajnirali što privlačnije objave.
Poznato je da samo boja može privući pozornost ljudi, stoga grafički dizajn je oduvijek bio neiozostavan dio društvenih mreža, čak i u njegovim začecima.
Naime, velik broj grafičkih dizajnera i nude svoje usluge (i pribavljaju klijente) putem društvenih mreža, pogotovo Instagrama i LinkedIn-a.
4. Video urednik
Tik Tok i Youtube su oaza za filmaše i content kreativce.
Tik Tok, Instagram i Youtube su sada vrlo unosni karijerni putevi, što ujedno znači da je prisutna značajna konkurencija za ostale kreativce. Kreiranje profesionalnih videa koji hvataju pozornost nestrpljive mase je najvažniji dio ovog posla.
Video urednici moraju privući pažnju gledatelja u vrlo kratkom vremenu. Društvene mreže iziskuju da video urednici izrađuju sadržaj koji će zadržati pozornost korisnika.
Najkorištenija društvena platforma u svijetu je Facebook, a zatim slijede Youtube, Whatsapp, Instagram, WeChat i na kraju Tik Tok.
Video urednici i grafički dizajneri uživaju veliku popularnost na društvenim medijima, stoga je prirodno da je njihov fokus upravo tamo.
5. PR specijalist
PR specijalist to jest specijalisti za odnose s javnošću, zapravo kreiraju i brinu o imidžu individualnih osoba, grupacije ili određene organizacije. Osmišljavaju načine obraćanja medijima te im je glavni cilj stvoriti pozitivan imidž.
Također, izrađuju strategiju na društvenim mrežama te oblikuju percepciju javnosti o klijentu ili povećavaju svijest o klijentu i njegovim ciljevima.
Možda je Facebook najkorištenija društvena mreža na svijetu, ali prosječni korisnik na njemu provede pola sata, dok na TikToku čak 90 minuta na dan.
Društveni mediji su sastavni dio PR menadžmenta jer učinkovita komunikacija s klijentima na društvenim medijima pojačava utjecaj klijenta.
6. Specijalist za istraživanje tržišta
Pomoću društvenih medija, specijalisti za istraživanje tržišta prate trenutne i buduće trendove na tržištu.
Ljudi su više skloni dijeliti informacije online, što specijalisti za istraživanje tržišta koriste za dijeljenje online anketa, putem kojih dobivaju potrebne informacije.
Praćenjem određenih kanala na društvenim mrežama, specijalisti mogu otkriti trendove na kojima će temeljiti svoju strategiju. Tako mogu identificirani i nove ciljane skupine.
Ono korisno kod društvenih mreža za profesionalce su hashtagovi. Oni nude i povratne informacije o tome koliko su ljudi zainteresirani za neke proizvode ili usluge. Promatranje ponašanja korisnika na društvenim mrežama, pruža velik broj korisnih podataka za ova zanimanja.
Društvene mreže su mjesto gdje se trendovi rađaju. Bilo to u obliku teksta, videa ili slika. Nije čudno što se toliko profesija razvija upravo iz društvenih mreža.
Za više trendova u svijetu zapošljavanja, zapratite Zaposlise.hr blog.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->