Collective ambition – snaga suradnje

Collective ambition – snaga suradnje

Reading Time: 3 minute

Mnoge velike tvrtke pretrpjele su teška vremena samo kako bi naposljetku nastavile s radom – kolektivna ambicija razlog je tome.

Postoji nekoliko primjera tvrtki koje su se izdigle iz pepela.

  1. Sephora, tvrtka u prošlosti na rubu bankrota doživljava veliki preokret 2023. Nakon 17 godina vraća se u Ujedinjeno Kraljevstvo otvorivši liniju svojih proizvoda u Westfield White Cityju. Zadržavši snažnu reputaciju kupaca Ujedinjenog Kraljevstva, Sephora ponovno zadobiva svoju popularnost u trgovinama diljem New Yorka, Pariza i Dubaija.
  2. Bookinzi u Four Seasons hotelima rastu od 2008. godine unatoč recesiji koja je tada dokinula putovanja kao financijske luksuze.

Ta jedna pojedinost koja razlikuje spomenute firme od svih ostalih – jest njihovo oslanjanje na formiranje kolektivne ambicije umjesto tek jednog cilja. Podjela i slaganje oko zajedničke svrhe, načini na koje će ju tvrtka postići i način postizanja izvrsnosti rukovoditelja i kolega – ovo su glavni čimbenici takvog projekta.

Ključna za uspjeh, ambicija u brzorastućem svijestu sastojak je koji je potreban svakom timu stručnjaka i onih to planiraju postati. Pritom suradnja u poslovanju preuzima ulogu katalizatora koji podiže ambicije na novu razinu.  

Istraživanje provedeno na Sveučilištu na Stanfordu (Grant & Berry) 2011. potvrđuje ovu činjenicu. Istraživanje je otkrilo da suradnja omogućava uvažavanje i sklonost novim i različitim perspektivama te pospješuje učenje. 

Kolektivna ambicija i njezini elementi

Kolektivna ambicija i njezini elementi

Kolektivna se ambicija u poslovanju sastoji od nekoliko elemenata.

1. Svrha

Svrha je razlog samog postojanja tvrtke. Predstavlja temeljnu misiju svakog poduzeća kojoj je za cilj biti ostvarena drugim elementima koji tvore savršenu cjelinu. Sama se svrha ne otkriva kroz ukupni prihod koji Vaša tvrtka može ostvariti u mjesec dana ili godinu dana, već bi ona trebala ležati u zadovoljstvu klijenata i pozitivnom utjecaju na njihov život.

2. Vizija

Svako poslovanje zahtijeva postojanje vizije. Definirana kao stav ili status prema kojemu se tvrtka ravna i želi ga postići unutar određenog vremenskog okvira, vizija je pogonsko gorivo svakog poslovanja. Kao takva, vizija će se usklađivati s Vašim poslovnim ciljevima i težnjama kao neki formalni način priopćavanja poslovnih ciljeva svima izvan Vaše tvrtke.

3. Ciljevi i prekretnice

Postoje različite metrike koje se koriste za procjenu napretka prema ranije spomenutoj viziji. Postoji pet osnovnih prekretnica u razdoblju prvih pet godina poslovanja koje je potrebno proći kao stadije kako bi posao bio uspješan. Prva ponovljena prodaja, izgradnja stabilnog tima, prvo profitabilno tromjesečje, ispravna marketinška strategija i prepoznatljivost brendasama uspješnost posla ovisi o ovim čimbenicima.

4. Brand promise

Opravdanje brenda pretpostavlja obaveze koje preuzimate kada je riječ o iskustvu koje Vaša tvrtka pruža. Ovakvo obećanje otkriva što potrošači mogu očekivati od brenda po svim točkama. Ono predstavlja temeljnu vrijednost tvrtke i informira o njezinom svakom aspektu – od njezinih poruka do korisničke službe. Kako osigurati kvalitetan brand promise? Obratite pažnju na tri stvari: publiku kojoj je brand prezentiran, promišljanje o dodirnim točkama s kupcem i ostanite jednostavni i unikatni. 

5. Temeljne vrijednosti

Temeljne vrijednosti poslovanja u firmi principi su koji diktiraju način na koji se zauzimamo za svoje poslovanje, suradnike i zaposlene. Primjeri temeljnih vrijednosti potrebnih u svakom poslovanju su integritet, iskrenost, predanost i poniznost.

6. Leadership stav

Način na koji se rukovoditelj odnosi prema poslu i zaposlenicima na dnevnoj bazi govori mnogo o ozbiljnosti posla i njegovoj odgovornosti prema istom. Ispravan liderski stav pretpostavlja razvitak prema temeljnim vrijednostima, zacrtanim ciljevima i ispunjenju brand promise-a. Motivirajuć liderski stav na takav način postaje odlično vodstvo i uspostavlja kulturu i organizaciju tvrtke u razvojnom smjeru.

The glue and the grease” strategija

Lideri grade ili ojačavaju svoju misiju, takozvano organizacijsko ljepilo, pokretanjem incijativa promjene u cijelom poduzeću. Tako pokrenute inicijative zahtijevaju disciplinirano izvršavanje ili podmazivanje. Organizacijsko ljepilo predstavlja utjecajnu snagu misije ili svrhe – ono stvara jedinstvenu kulturu koja će pristati na ranije spomenuto disciplinarno izvršavanje. S druge strane, takozvano podmazivanje potiče produktivnu promjenu. Ono je metodički plan implementiranja različitih inicijativa koje su usklađene sa svrhom organizacije. Potrebna je disciplinarna ekzekucija oba faktora kako bi poslovanje bilo uspješno.

Različita istraživanja pokazala su snažnu korelaciju individualne ambicije gdje izrazito ambiciozni pojedinci teže mjestima rukovoditelja i lidera te same prirode suradnje kojoj takva individualna ambicija pripomaže u ostvarenju ciljeva.

Ovladavanje umijeća ambicije, održavanje kulture sinergije i njegovanje te poticanje otvorene komunikacije glavne su okosnice svakog uspješnog poslovanja. Studija objavljena u “Journal of Organisational Behaviour” naglašava pozitivan učinak suradnje na cjelokupno napredovanje karijere. Ovakva visoka razina ravnoteže rukovoditelja i zaposlenika zamjetna je na primjerima iz tvrtki SpaceX, Google i 3M koje stoje kao sjajan prikaz organizacijskog uspjeha.

 

Za više informacija o ostvarivanju i razvitku sjajnog poslovnog plana skinite aplikaciju Zaposlise.hr !

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju