Koje boje uključiti u branding tvrtke da privuku publiku?
Koje boje uključiti u branding tvrtke da privuku publiku?
Sadržaj
Boje u brandingu tvrtke od krucijalne su važnosti.
Istraživanja su pokazala da je plava omiljena boja 42% muškaraca i dojmljiva 29% žena. Smatra se najpopularnijom bojom za poslovanje s čak 33% svjetskih tvrtki koje ju imaju u svom logotipu. S druge strane, narančasta i smeđa su najmanje zastupljene u poslovnom svijetu.
Postaje evidentno da su boje u brandingu ključne za uspjeh.
Boje u brandingu kao marketinška strategija
Izabrati prikladnu boju u svom logotipu od izrazite je važnosti i čini velik dio marketinškog uspjeha.
Boja je jedna od prvih stvari zamjetnih na tržištu i može znatno utjecati na dojam i ponašanje potrošača. Ona predstavlja sjajan identifikator Vaše marke i postaje prepoznatljiv pečat Vašeg poslovanja.
Svaki svjetski brand osigurao je svoju unikatnost autentičnošću svojih tonova na koje publika sjajno reagira.
Što je razlog takvim reakcijama publike?
- Određene boje i nijanse oblikuju način ljudskog ponašanja i percepcije
- Intenzitet i svjetlina boja budi različite osjećaje
- Dob i spol utječu na način percipiranja pojedinih boja
Ljudi diljem svijeta podjednako reagiraju na boje toplijih i hladnijih nijansi. Tople boje poput žute, crvene i narančaste izazivaju emocije ljubavi i sreće te osjećaj topline. S druge strane, hladne boje poput ljubičaste, plave i zelene odaju osjećaj smirenosti i sabranosti.
Pojedina istraživanja potvrđuju teoriju prema kojoj žene i muškarci drugačije percipiraju boje.
Časopis “Biology of Sex Differences” zaključio je da je muškarcima potrebna duža valna duljina kako bi iskusili istu nijansu boje kao žene.
Važnost “psihologije” boja u brandingu
Jeste li znali da boja može utjecati na do 90% prvih prosudbi o određenom proizvodu?
Psihologija boja bavi se upravo time – proučava kako određene boje utječu na ljudsku percepciju i kao takva pomaže pri dizajniranju idealnog logotipa.
Koristeći različite kombinacije boja, psihologija boja važna je iz nekoliko razloga:
- Odgovara kulturnim opredjeljenjima
- Stvara pogodno ozračje
- Unaprijeđuje digitalna iskustva
Kulturne se preference razlikuju od mjesta do mjesta, od kulture do kulture. Budući da boje znače različite stvari u različitim kulturama, robne se marke bojama prilagođavaju svakom tržištu kako bi ugodile lokalnim interesima.
Stvaranje pogodnog ozračja i dobre atmosfere cilj je svake tvrtke. U uredima i na poslovnim mjestima od velike je važnosti kako se ljudi osjećaju, stoga se biraju motivirajuće boje s opuštajućim učinkom.
U digitalnom svijetu – diljem web stranica i aplikacija – boje su ključan dio korisničkog iskustva. Prave boje čine informacije jasnijima i stranicu jednostavnijom za uporabu.
Boje u brandingu – statistika
Boje igraju veliku ulogu u tome kako se osjećamo i donosimo odluke jer pokreću emocije.
Jeste li se ikada zapitali zašto su oglasi rasprodaje uvijek crvene boje? Crvena boja potiče uzbuđenje, ubrzava rad srca i podiže adrenalin.
Studija je iznijela rezultate koji ukazuju kako ljudi povezuju boje s različitim emocijama:
- Žuta donosi radost – 52%
- Crnina je vezana za tugu – 1%
- Ružičasta je vezana za ljubav – 50%
- Bijela je vezana za olakšanje – 43%
- Zelena donosi zadovoljstvo – 39%
- Ljubičasta je vezana za užitak – 25%
Izneseni rezultati kvalitetna su objašnjenja zašto se za Valentinovo vežu crvena i ružičasta boja, kao što se za zelenu boju vežu osjećaji mentalnog mira i tišine.
Kako identificirati boje pogodne za Vaš brand?
Identificirati boje unikatne za Vaš brand možete u nekoliko koraka:
- Definirajte osobnost svog branda
- Uskladite boje s ciljanom publikom
- Testirajte prvotni izbor i unaprjeđujte se
Ukoliko Vaša tvrtka prodaje zaigrane i dječje proizvode ili proizvode za mlađe generacije koje vole raznovrsnost, bazirajte se na svjetlim bojama koje donose radost. Ukoliko ste pak orijentirani prema ozbiljnijim i profesionalnijim selekcijama i publici, birajte neutralne boje i transparentne natpise.
Ključan korak unošenja boje u branding jest – metoda “trial and errora“.
Ne ustežite se eksperimentirati i voditi dnevnik promjena koje se događaju s različitim reakcijama kupaca i klijenata.
Jedino takvim načinom možete pronaći pravi set boja i nijansi koje će Vašoj tvrtki odati počast koju zaslužuje!
I Vas su privukle tvrtke s logotipom dobro koncipiranih boja i nijansi? Veoma često su upravo boje Vaš glavni motivator? Registrirajte se na Zaposlise.hr i pronađite poslodavce koji razumiju utjecaj boja na Vašu percepciju brenda!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->