Prihvaćanje perspektiva i suradnja različitih odjela
Prihvaćanje perspektiva i suradnja različitih odjela
Sadržaj
Prihvaćanje različitih perspektiva sinonim je za uspjeh.
Prihvaćanje različitosti i suradnja različitih odjela u svrhu razvitka važni su koraci poslovanja.
Većina zaposlenika u jednom trenutku na radnom mjestu stupi u kontakt s perspektivom ili stavom koji je potpuno suprotan njihovom. Takve reakcije obično budu nabijene emocijama, izrazito snažne i razgovori postaju žestoki bez pretjerane pažnje prema uvjerenju drugoga.
Na radnom mjestu čija je misao vodilja prihvaćanje, takav sukob perspektiva postaje čak i pozitivna stavka.
Predanost i otvorenost prema različitostima zahtijeva izgradnju timova koji su rasno, spolno, etnički i geografski različiti. Prema Cloverpop studiji, istraživanja su pokazala da različiti timovi donose bolje poslovne odluke u čak 87% slučajeva.
Da bi Vaš biznis bio uspješan, pola puta do uspjeha jest – suradnja s drugačijim perspektivama!
Prihvaćanje internom suradnjom
Interna suradnja podrazumijeva suradnju između pojedinaca i timova koji između sebe dijele znanje.
Takva kategorija suradnje široka je i može postojati na različitim razinama organizacije i podrazumijeva sljedeće:
- Suradnju na zajedničkim dokumentima
- Rad na zadacima i projektima
- Raspravu o radnim izazovima
- Video pozive i sastanke
- Brainstorming.
Svrha interne suradnje jest promicanje transparentnosti, pomaganje članovima pri informiranosti o koracima, ciljevima i ishodima projekata. Osim samih zaposlenika u suradnji, i sama organizacija može uspostaviti razičite osobne ili virtualne prostore za promicanje ovih aktivnosti.
Primjer jedne od takvih intervencija od strane same organizacije su forumi i interne web stranice na kojima čelnici objavljuju vijesti.
Važnost eksterne suradnje
Vanjska suradnja podrazumijeva dijeljenje znanja i rada s pojedincima izvan primarne radne organizacije.
Takva kategorija može uključivati kupce, dobavljače, druge organizacije, kao i konkurente. Vanjska je suradnja obično korištena za:
- Prikupljanje povratnih informacija o projektima
- Lansiranje novog proizvoda
- Pokretanja inicijative.
Poduzetnici unutar vanjske suradnje veoma često mogu ponuditi ono što unutarnjoj suradnji nedostaje kako bi posao bio cjelovit.
Postoje mnogi oblici vanjske suradnje.
- Društveni mediji
- Web stranice tvrtke ili organizacije
- E – pošta.
Primjer uporabe vanjske suradnje kupnja je proizvoda. Nakon kupnje proizvoda, tvrtka kupcu šalje e-poruku kojom kupac izražava svoje iskustvo kupnje. Na takav način tvrtka identificira mjesta u svom poslovanju koja treba nagodraditi i dobiva direktan uvid u kvalitetu rada tvrtke zahvaljujući korisničkim iskustvima.
Međuresorna suradnja
Međuresorna suradnja bitna je vrsta interne suradnje.
Takva kategorija podrazumijeva suradnju gdje pojedinac ili tim jednog odjela surađuje s pojedincem ili timom drugog odjela.
Resursi kojima raspolažu u takvoj suradnji osigurani su najčešće od strane jednog od partnera. Do ovakve suradnje dolazi kada je potrebno upariti znanje koje posjeduju različiti odjeli kako bi na svjetlo dana iznijeli uspješan projekt.
Takvo ujedinjavanje različitih znanja i vještina, suradnja je koja povezuje stručnosti i takvim dijeljenjem učinkovitije dolaze do cilja.
Primjer uporabe međuresorne suradnje jest suradnja tima za razvoj proizvoda i marketinški tim koji zajedno mogu sudjelovati u lansiranju proizvoda. Na tom primjeru je zamjetno da razvojni tim predstavlja proizvod i njegove značajke dok marketinški tim vodi kampanje za privlačenje kupca.
Suradnju, evidentno jednu od najvažnijih stavki poslovanja, treba njegovati i poticati. Kako pospješiti suradnju Vašeg tima?
- Uskladite veličinu tima s veličinom projekta
- Odredite ulogu svakog člana tima
- Brainstormajte ideje svakog člana tima
- Slavite postignuća.
Veličina tima mora odgovarati veličini projekta kako bi rad bio uspješan. Manji su timovi obično sjajan izbor za kratkoročne projekte, dok veće timove rezervirajte za složenije projekte i zadatke.
Svaki od članova tima mora biti pomno upoznat sa svojom ulogom kako bi dobro preuzeo incijativu nad svojim dijelom posla. Budite obazrivi i pažljivo osluškujte ideje i prijedloge svakog od članova tima na Vašem projektu – te ih ukomponirajte u smislenu cjelinu.
Naposljetku, slavite sav trud i finalno postignuće. Najveće postignuće, uz sam uspješno lansiran projekt ili proizvod, sklapanje je sjajnog komunikacijskog kanala kolega i poslodavaca.
Tražite li posao gdje je suradnja misao vodilja? Registrirajte se na Zaposlise.hr , pronađite posao i dopustite da Vaše ideje blistaju, a projekti se nižu!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->