Zapošljavanje generacije Z

Zapošljavanje generacije Z

Reading Time: 2 minute

Kako se uopće definira generacija?

Prema nekim sociološkim istraživanja, ljudi rođeni u istom vremenskom periodu razvijaju slične osobnosti, političke i kulturne preferencije.

Kad na to dodate svjetske događaje koji su se odvili u tom konkretnom vremenu, generacija postaje zauvijek obilježena nekim zajedničkim događajima – poput izvanrednih političkih i ekonomskih situacija, ratova, pandemija i sl.

Tko su pripadnici generacije Z?

Na početku je važno istaknuti da ove generacijske podjele nisu „zapisane u kamenu“. Zapravo svako zasebno istraživanje malo drugačije definira generacije, ali ovo bi bile okvirne podjele:

Baby boomeri: 1955 -1964
Generacija X: 1965 – 1980
Milenijalci (ili generacija Y): 1981 – 1996
Generacija Z: 1997 – 2012

Ili ukratko, generaciju Z čine svi oni koji danas imaju između 10 i 25 godina i njezini najstariji članovi upravo zauzimaju svoje pozicije na tržištu rada.

Poslovni afiniteti generacije Z

1. Generaciji Z važan je razvoj karijere

Prema jednom istraživanju, generacija Z će kao prvi afinitet kod potrage za poslom odabrati mogućnost razvoja karijere, a odmah nakon toga i visinu plaće.
S druge strane, milenijalci i generacija Z cijeni povratne informacije o svoj radu i svakako pohvale.

Njihova motivacija je želja da se razvijaju prema rukovodećim pozicijama, umjesto da predstavljaju samo kotačić u nekom velikom sustavu.

Kako se ti afiniteti odražavaju kod privlačenja i zadržavanja zaposlenika generacije Z?Neke tvrtke već sad su razradile skale kompetencija i planove učenja i napredovanja za sve nove kandidate.

Mentorski programi koji se razvijaju unutar tvrtke, predstavljaju i dugoročnu uštedu jer pomažu upravo pri zadržavanju zaposlenika generacije Z.

2. Generacija Z smatra promjene mjesta zaposlenja nužnim

Prema jednom istraživanju, a za razliku od boomera, generacija Z očekuje da će u svom radnom vijeku promijeniti barem 4 tvrtke.

Ovome nije razlog nelojalnost već njihova pretpostavka da neće pronaći ono što su smatraju idealnim poslom odmah nakon završetka fakulteta.

Što to znači tvrtkama?

Utrku u privlačenju i zadržavanju kandidata generacije Z dobit će ona koja otkrije najbolji način za zadržati lojalnost ove generacije. Važno je imati na umu i da se značajan udio ove generacije vidi na rukovodećoj poziciji i to unutar prvih pet godina karijere.

Dakle, jednom kad pronađu tvrtku koja ima odgovara, cilj im je rasti unutar te tvrtke.

3. Kvalitetna radna okolina

Iako je remote rad najveći trend posljednjih godina, pripadnici generacije Z odabrat će rad u manjim timovima i to u uredima.

Kako bi se vaša tvrtka trebala postaviti prema ovom trendu? Komunicirajte kandidatima koliko je vašoj tvrtki važan i koliko cijenite timski rad i suradnju. Pokažite koje su vaše vrijednosti koje uključuju ovakve vrste suradnje.

Kako se generacija Z sve više pridružuje radnoj populaciji, za očekivati je da ćemo u sljedećem desetljeću gledati i poslodavce koji se prilagođavaju kako bi privukli ove nove tražitelje posla.

Ova generacija već sad prepoznaje top tvrtke i zna koja je njihova željena tvrtka. Generalno, to znači i da će se mnogo njih prijavljivati na iste poslove, što će samo povećati pritisak na tvrtke van tog kruga.

Saznaj više trendova na Zaposlise.hr blogu.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju