Dino Oreški: Za svaki problem postoji rješenje

Dino Oreški: Za svaki problem postoji rješenje

Reading Time: 6 minute

Dino Oreški je danas konzultant za digitalni marketing i poslovanje. Suosnivač je i, također konzultant, u Udruzi eCommerce Hrvatska te urednik i voditelj podcasta Digital Economy 101.

Karijeru je počeo u Neckermannu davne 2005. godine, a prvi radni zadatak poslije diplome mu je bio – preseliti katalog proizvoda na webshop.

Nakon toga, postaje voditelj eCommerce odjela u Quelleu gdje je zadužen za vođenje tima i u to vrijeme najvećeg webshopa u Hrvatskoj.

Potom prelazi u KG Mediju, agenciju specijaliziranu za promociju hrvatske turističke ponude gdje provodi online oglašivačke kampanje.

One su bazirane na online bookinzima, za sve vodeće hrvatske hotelijerske kuće.

Iduća postaja je Inventa, na poziciji Web & eCommerce managera gdje je bio project manager web shopova.

Vraća se u turizam, u Dubrovačke Vrtove Sunca te nakon četiri godine odlazi u IT svijet – u Span, gdje pokreće odjel digitalnog marketinga.

Nakon toga kreće ploviti samostalnim vodama, opisanim u prvoj rečenici teksta.

Intervju, Upping, Dino Oreški

Izvor; upping.guru; Tema: Intervju, Upping, Dino Oreški

Dino i podcast Digital Economy 101

Za tebe se više ne može reći da si novo lice podcast scene. Već si izbacio stvarno puno relevantnih podcasta iz poslovnog svijeta. Koliko si ih već napravio i od koje godine radiš podcaste?

Nešto manje od 50 epizoda je vani, a prvih pet pušteno je live prvog dana ljeta, 21.6.2023. godine.

Podcast Digital Economy 101 bavi se primarno temama, a koje su vezane uz digitalnu ekonomiju i njihov utjecaj na naše živote.

U zadnjih smo se nekoliko epizoda fokusirali na kibernetičku i informacijsku sigurnost, prodaju putem Amazona, budućnosti dizajna i developmenta digitalnih produkata, itd.

Danas gotovo da i nema poslovanja koje se barem ne okrzne sa digitalnom ekonomijom. Tako da ti mogu doći kolege iz gotovo svih industrija u goste. Možeš li nam reći nešto više o digitalnoj ekonomiji. Kako možemo pomoću nje unaprijediti poslovanje.

Upravo je to glavni postulat podcasta i baš u svakoj epizodi govornici daju slušateljima praktične savjete i konkretne primjere.

Digital Economy podcast, digitalna ekonomija

Izvor: shows.acast.com/dino-oreskis-podcast-digital-economy-101; Tema: Digital Economy podcast, digitalna ekonomija

Digitalna ekonomija zadire danas u sve pore poslovanja, a povijest nas uči da organizacije koje prigrle promjene (primjerice, nove tehnologije) postaju konkurentnije.

S druge strane, pojedinci koji su opremljeni digitalnim vještinama postaju poželjniji kandidati na tržištu rada. Stoga, podcast pomaže i fizičkim i pravnim osobama.

Teme podcasta

Iako znam da kod tebe na razgovor dolaze samo oni koji su najbolji u igri, no možeš li istaknuti neka od zanimanja, tvrtki i iskustava pojedinaca s kojima si imao priliku razgovarati. Oni koji su poslali posebno zanimljivu i važnu poruku za poslovni svijet.

Otprilike 30% epizoda snimljeno je na engleskom, a ostatak na hrvatskom jeziku – tendencija je da u budućnosti sve snimamo na engleskom jeziku.

Pogledao sam statistike i tri najslušanije epizode na engleskom jeziku su:

  • Digital mental health u kojoj smo ugostili izvanrednog mladog poduzetnika Georgija Natcheva iz Austrije,
  • The importance of data in digital marketing čiji gost je statističar i znanstvenik Pouya Zagrar iz Irana i
  • Ticket to innovation u kojoj nam Kyle Blache iz Miamija otkriva mogućnosti kod prodaje ulaznica.

S druge strane, tri najslušanije epizode na hrvatskom jeziku su:

  • O hotelijerima i online bookinzima u kojoj nam Vlaho Šoletić daje konkretne savjete za sve iznajmljivače,
  • Employer branding – epizoda u kojoj Ivna Juranić vodi razgovor s kolegicama iz Arsfuture (jedne od najbrže rastućih tehnoloških kompanija u Hrvatskoj) i
  • Zašto vam FinOps u kojoj nas FinOps stručnja Dean Mišić vodi kroz svijet troškova u cloud svijetu.
Fuckup Zagreb, konferencija, neuspjeh u poslovanju

Izvor: en.fuckupnights.com/city/zagreb; Tema: Fuckup Zagreb, konferencija, neuspjeh u poslovanju

Neuspjeh u poslovanju

Imaš puno podcasta o uspjehu u poslovanju. No, možeš li s nama podijeliti neke priče o neuspjehu.

Na Zaposlise.hr nam dolaze čitatelji svih kategorija.

Mnogi uspješni poslovni ljudi traže dodatni posao. Također, sa strane poslodavaca dolaze oni koji traže kvalitetnu radnu snagu.

No, naravno da svi koji se trude imaju ups and downs situacije. Možeš li podijeliti neka iskustva o neuspjehu u poslovanju?

Kako dalje nakon neuspješne epizode? Bilo to traženje posla, neuspješan projekt ili neki moment u poslovanju?

Ovo je tema o kojoj otvoreno pričam zadnjih nekoliko godina, a zagovaram priče o neuspjehu, jer su iste potpuno normalne u poslovnom svijetu.

Zajedno s dvije kolegice, Irenom Petrović (content strategist) i Kristinom Matić (eCommerce i branding konzultant) sam uzeo globalnu licencu – Fuckup nights Zagreb.

Svaka dva mjeseca organiziramo FuN u klubu Metropolis u Novom Zagrebu, a na eventu dolaze ljudi iz svijeta biznisa, kulture, sporta, itd. i otvoreno pričaju o svojem neuspjehu!

FuckUp tim, priča o neuspjehu

Izvor: en.fuckupnights.com/city/zagreb; Tema: Fuckup Zagreb, konferencija, tim, priča o neupsjehu

Idući je event 30. siječnja 2025. godine, a prva tri čitatelja koja mi se jave putem bilo koje od društvenih mreža dobit će gratis ulaz (inače je 25€).

Moji osobni neuspjesi uključuju propadanje agencije, negativni poslovni rezultati, prekomjerna potrošnja budžeta klijenta kod oglašavanja i sl.

Bilo je toga, bit će još više toga, siguran sam. Jedino što je važno jest da iz neuspjeha naučimo nešto novo i onda to primijenimo u budućnim poslovnim aktivnostima!

Od faksa do posla

Kako je izgledao tvoj put s faksa na posao?

Imao sam puno sreće, da budem iskren. Nakon završetka studija i obavljene civilne vojske (koja je tad bila obavezna) dobio sam posao u Neckermannu na poziciji Web marketing specijalista.

Prvi mi je posao bio preseliti katalog na web i eto, već sam skoro dva desetljeća u svijetu eCommercea i digitalnog marketinga. Iako ovo izgleda dosta linearno, u stvarnosti nije tako.

Ovaj posao zahtjeva puno učenja i prilagodbe – primjernice, u svijetu oglašavanja doslovno su stvari koje smo radili prije godinu i pol danas u potpunosti maknute (znači, niti ne postoje kao mogućnosti kod nekih medija).

Nakon retaila otišao sam u hotelijerstvo, potom u agencijski biznis i na kraju u IT.

Danas sam konzultant za digitalni marketing i eCommerce, a područje specijalizacije, ako se može tako nazvati jest izrada digitalnih strategija za klijente.

eCommerce Hrvatska, webshop

Izvor: eCommerce.hr; eCommerce Hrvatska, webshop

Koje sve projekte i poslove vodiš? Vjerujem da tu imaš što nabrojati.

Moj core biznis je, dakle, konzalting, međutim, ima još projekata. Trenutačni mi je fokus na razvoju kooperativa Upping.zone s ranije spomenutim kolegicama Irenom i Kristinom.

Uz to, tajnik sam i jedan od suosnivača Udruge eCommerce Hrvatska čiji cilj je edukacija svih aktera svijeta eCommercea (web trgovaca, nuditelja usluga i kupaca) gdje također radimo puno edukativnih evenata (eCommerce akademija, meetupovi, konferencije i sl.) i plasiramo puno edukativnog sadržaja.

Također je tu i već spomenuti Fuckup nights Zagreb, podcast, a uskoro kreće i blog koji će biti više fokusiran na biznis-lifestyle teme.

Savjet: slušajte sebe

Koja bi bila tvoja poruka i savjet onima koji žele započeti nešto novo? Bilo da se radilo o dodatnom honorarnom poslu, mijenjanju postojećeg posla, ili odlasku u privatne vode?

Prvi savjet koji dajem svima jest da ne slušaju druge. Ljudi ne vole promjene, boje se istih i savjetuju drugima neka žive na taj način – i to u najboljoj namjeri.

Dobra poslovna ideja

Dobra poslovna ideja

Ako postoji ideja ili potreba, istražite, educirajte se i onda sami donesite odluku. Također moramo uzeti u obzir dva vrlo važna konteksta vremena u kojem živimo (ima ih puno, ali ova dva su najvažnija)

  • U našem je društvu ostala ostavština socijalizma koja nas uči da isti posao radimo cijeli život. Kad pogledate način na koji svijet funkcionira, složit ćete se da je to zapravo utopija. Evo, upravo je ovih dana Donald Trump najavio da će „pročistiti“ državne službenike u SAD-u. Jednostavno ih ne treba toliko, a vjerujte mi, to će se „preliti“ u EU i posljedično u Hrvatsku.
  • S druge strane, u kapitalističkom sustavu ljudi rade do krajnjih granica. Sasvim druga krajnost koja dovodi od raznih bolesti i nebrige za sebe (možda je zato i najslušanija epizoda mojeg podcasta „Digital mental health“).

Ključ je pronaći sredinu koja je za svakog od nas različita. Prilikom traženja iste, sigurno ćete napraviti pokoju pogrešku – i to je sasvim u redu!

Dino, hvala ti što si podijelio svoje bogato iskustvo. Veselimo se slušati i dalje tvoje podcaste!

Hvala lijepa na pozivu 🙂 ne zaboravite prijave za Fuckup night – prva tri čitatelja dobivaju gratis ulaz na event 30. siječnja 2025.!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju