Generacija Z odbija oglase za posao bez navedene plaće

Generacija Z odbija oglase za posao bez navedene plaće

Reading Time: 3 minute

Oglasi za posao koji imaju prikazanu razinu plaće, postaju norma na tržištu rada.

Upravo zato je Adobe napravio istraživanje Future Workforce Study na tek diplomiranim posloprimcima. Radi se o pripadnicima generacije Z na američkom tržištu rada.

Future Workforce Study je otkrio da se čak 85% pripadnika generacije Z neće prijaviti na oglas koji ne sadrži rang plaće.

Poslodavcima prijeti gubitak talenata u slučaju manjka transparentnosti u plaćama.

Razlika među generacijama radnika

Mladi pripadnici generacije Z strastveno se zalažu za poboljšanje mentalnog zdravlja radnika, a to nije samo još jedan trend. Za razliku od prethodnih generacija, oni su spremni poduzeti konkretnije korake kako bi osigurali skladan odnos između privatnog i poslovnog života.

Ne ograničavaju se samo na izgovorene riječi, već svoja uvjerenja žive u svakodnevnom životu.

Smatraju da je mentalno zdravlje radnika jednako važno kao i fizičko zdravlje te su spremni uložiti dodatni trud u ostvarenju tog cilja.

Generacija Z cijeni transparentnost i generalno su zainteresiraniji za rasprave o plaćama nego prijašnje generacije.

16% gen Z-ovaca kaže kako bi radili u start-up ili manjim tvrtkama, dok 52% ispitanika ističe kako se osjećaju sigurnije u etabliranim, većim tvrtkama.

Naime, generacija koja je odrasla u doba krize preferira velike kompanije za koje vjeruju da će preživjeti potencijalne krize.

Osim toga, tek diplomirani posloprimci smatraju da su za lakši pronalazak radnog mjesta važnije komunikacijske vještine nego praktično znanje i vještine.

Procjenjuje se da će generacija Z vjerojatno promijeniti poslove 10 puta u razdoblju između 18 i 34 godina.

Transparentost plaća podiže moral posloprimaca

Zaključak je da mlađe generacije cijene transparentnost i otvoreniji su za diskusije o plaćama. Čak i su i skloniji dijeliti informacije o svojim plaćama među vršnjacima.

To štedi vrijeme jer se posloprimci neće prijaviti u tvrtke koje ne ispunjavaju njihova očekivanja u vezi plaće. Nadalje, istraživanje ističe da transparentna objava plaće smanjuje diskriminaciju u plaćama među spolu, rasi i podrijetlu. Zbog toga što nudi jednaku plaću svima i to je javno iskazano.

Skoro 40% ispitanika je zainteresirano za hibridni način rada.

Osim toga, ispitanici generacije Z žele znati razinu plaće prije nego što se prijave na poziciju. Čak 85% ispitanika je izjavilo da se ne bi prijavilo na oglas koji nema objavljenu razinu plaće.

Traži li generacija Z previše?

Popularna percepcija je da generacija Z traži previše od poslodavaca. Od transparentne plaće do fleksibilnog načina rada, ova generacija je uvela mnoge promjene na tržištu rada.

Ova generacija je odrasla u svijetu koji se rapidno mijenja te su svjesni prilika, ali i prioriteta. Traže radna mjesta koja imaju cilj i vrijednost.

generacija z

Važno je znati da potrebe generacije Z nisu nerazumne, nego reflektiraju potrebe modernog tržišta rada. Time su mnoge tvrtke ubrzale svoj tehnološki razvoj te ponudile hibridne načine rada.

Najmlađa generacija današnje radne snage, naglašava transparentnost plaća kao primaran faktor za zadovoljstvo na radnom mjestu.

Danas, generacija Z čini sve veći dio radne snage, tvrtke se moraju prilagoditi novim zahtjevima koje ove generacije postavljaju.

5 stvari koje generacija Z treba kod procesa zapošljavanja:

1. Autentičnost. Žele znati pravu kulturu i vrijednosti tvrtke za koju se prijavljuju te očekuju iskrenost i otvorenost prema zaposlenicima.

2. Tehnologija. Očekuju da je tehnologija integrirana u cijelom procesu zapošljavanja. Žele brzu i jednostavnu prijavu na oglas te transparentan odgovor.

3. Različitost. Ova generacija cijeni raznolikost na radnom mjestu te to očekuje od poslodavaca.

4. Transparentnu plaću. Već u oglasu žele vidjeti istaknutu razinu plaće za radno mjesto.

Kao generacija koja je odrasla u digitalnom dobu, imaju pristup informacijama u realnom vremenu, zbog čega je važno da tvrtke budu transparentne i pravedne u pogledu plaća kako bi zadovoljile ove nove zahtjeve.

Tvrtke koje žele privući i zadržati najbolje talente moraju se prilagoditi novim zahtjevima. Pružanje transparentnosti u plaćama ključno je za izgradnju povjerenja i lojalnosti među zaposlenicima.

Konačni rezultat?

Sretniji zaposlenici, uspješnije i održivije tvrtke u budućnosti. Dakle, važno je shvatiti da transparentnost u plaćama nije samo još jedan zahtjev posloprimaca, već i ključan faktor za uspjeh tvrtke i zaposlenika.

Za više novosti zaprati Zaposlise.hr blog.

Registriraj se na Zaposlise.hr, ispuni svoj profil i svajpaj kroz transparentne oglase.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju