Obvezni iznos plaće u oglasima za posao
Obvezni iznos plaće u oglasima za posao
Nedavne vijesti u Americi su potaknule brojne rasprave o transparentnosti oglasa za radno mjesto. Vlasti u New Yorku su zakonski obvezale poslodavce da javno objave iznose plaća u svojim oglasima za radna mjesta.
New York nije jedini. Početkom 2023. godine, države Kalifornija i Washington uvode zakon kojim sva veća poduzeća moraju javno objaviti iznos plaće u oglasima. Jedini izuzetak će biti tvrtke koje imaju manje od 15 zaposlenika.
Ne samo to, nego će morati državi slati godišnji izvještaj koji će prikazati kako plaćaju radnike ovisno o rasi, etničkoj pripadnosti i spolu kako bi smanjili nepravednost u zapošljavanju.
Europa prati Ameriku u stopu. Naime, EU već ima pripremljen prijedlog da poduzeća s 50 i više zaposlenika mora javno objaviti raspone iznosa plaća. Prijedlog ističe da se potpuno ukine tajnost plaća. To znači da bi zaposlenici mogli slobodno raspravljati i iznositi svoju plaću u javnost.
Sadržaj
Trend transparentnih iznosa plaća
Dok na tržištu rada još uvijek hara trend Velike ostavke, mnogi poslodavci pronalaze načine kako privući posloprimce te zadržati one postojeće. Zastarjeli načini regrutiranja, punih tajnih informacija i možda čak ‘lažnih’ obećanja, odlaze u prošlost te poduzeća koja se još koriste ovom praksom trpe velike gubitke vezane uz regrutaciju radne snage.
Zakonodavstvo u New York-u je poprilično striktno oko iznošenja plaća u oglasima. Naime, u oglasima ne smije biti raspon plaće ili približan iznos – iznos plaće po satu mora biti precizno definiran.
Za 61% osoba je veća vjerojatnost da će se prijaviti na oglas za posao koji ima objavljen iznos plaće za to radno mjesto.
72% anketiranih poslodavaca vjeruje da je otkrivanje plaće dobro za kulturu rada u poduzeću. Tako se može povećati povjerenje, smanjiti dezinformacije i pomoći zaposlenicima da donose informirane odluke.
Osim toga, tvrtka koja otvoreno komunicira uvjete rada može privući kandidate koji cijene tu vrstu iskrenosti te značajno ojačati svoju organizacijsku kulturu i brand.
Stanje transparentnih plaća u Hrvatskoj
Iako se stanje na hrvatskom tržištu rada polako mijenja, poslodavci su još uvijek ‘škrti’ u opisima radnih mjesta. Šačica tvrtki objavljuje raspone plaća za otvorena radna mjesta, a oni su većinom iz IT industrije.
Još uvijek traje najveća muka posloprimaca da moraju polaziti par krugova razgovora za posao kako bi saznali okvirnu plaću za jedno radno mjesto. To je, naravno, frustrirajuće i uzalud troši vrijeme posloprimaca, a i poslodavaca.
Posloprimci žele donositi informirane odluke, bez straha što ih čeka na budućem poslu. Transparentnost plaća ne samo da pomaže poboljšati razumijevanje načina na koji se određuju plaće, već povećava povjerenje zaposlenika.
Ako je tvrtka otvorena i poštena o temi plaća, svaki zaposlenik može biti siguran da je njegova plaća u skladu s njegovim vještinama, iskustvom i rezultatima.
Zaposlise.hr i obvezan iznos plaća u oglasima
Zaposlise.hr se temelji na transparentnosti i fer komunikaciji prema posloprimcima. Zato smo osmislili objave oglasa za posao koji obavezno moraju objaviti raspon plaća za ponuđeno radno mjesto. Otvorena komunikacija o pogodnostima i iznosu plaće pruža kandidatima maksimalne informacije kako bi mogli odabrati svoji pravi match (poslodavca).
Obvezan iznos plaće u oglasima, live chat s poslodavcima te objava i prijava na oglas u video formatu su samo neke od inovacija koje uvodi Zaposlise.hr.
Transparentnost u zapošljavanju nam je zaista važna kako bi tržište rada bilo što ugodnije iskustvo za posloprimce, a i poslodavce. Želimo promijeniti mindset i način komunikacije vezane uz proces zapošljavanja, kojemu je prijeko potrebna jednostavnija i (pogotovo) brža praksa zapošljavanja.
Iznos plaće ne bi više trebala biti tabu tema, pogotovo kada je to najvažniji faktor kod posloprimaca u procesu zapošljavanja.
Isprobaj Zaposlise.hr i pregledaj transparentne oglase za posao.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->