Natječaj za posao i storytelling

Natječaj za posao i storytelling

Reading Time: 6 minute

Natječaj za posao je svojevrsno pričanje priče. I za prijavu na natječaj možemo iskoristiti poslovni storytelling. No, prvo moramo saznati što storytelling zapravo jest.

Možemo ga nazvati vještinom pripovijedanja, odnosno, pričanja priča. Priče se pričaju oduvijek. Još otkad su naši preci sjedili oko vatre i prepričavali razna znanja i iskustva. Pa sve do pričanja priča za djecu, poput Pepeljuge.

Stručnjaci iz StoryLaba kažu:

Šalu na stranu – primjer bakice uz kamin na svoj način dokazuje da smo odmalena povezani pričama i redovito ih vežemo uz pozitivno iskustvo, u ovom slučaju druženje s bakom (ili nekom drugom osobom koja nam je pripovijedala). No, griješimo kad smatramo da smo priče prerasli i zauvijek ih ostavili u bezbrižnome djetinjstvu.

Mnogi profesionalci svakodnevno koriste pripovijedanje kako bi educirali, informirali, izazvali emocije i motivirali. Taj način komuniciranja je važan dio povezivanja s kupcima i drugim članovima ciljane publike.

Neki od njih su investitori, dobavljači, menadžeri, kolege. Naravno, tu su i oni koji traže posao i poslodavci.

U ovom članku objašnjavamo što je to pripovijedanje/storytelling, zašto je važno, koji su elementi dobrog pripovijedanja i kako razviti proces pripovijedanja.

Natječaj za posao i storytelling

Što je storytelling?

Storytelling/pripovijedanje je komuniciranje naše priče da bismo izazvali željenu reakciju, bilo da je to emocija ili radnja.

Pripovijedanje pomaže razviti maštu publike kako bi mogli upiti vašu priču i osjećati se kao dio nje. Koriste se činjenice na kreativan način i tako se komunicira s ciljanom publikom. Na taj način se objašnjava vlastita vrijednost.

Natječaj za posao i storytelling

Natječaj za posao ne mora biti suhoparan tekst koji izgleda kao svaki drugi. Imamo primjer tvrtke Husqvarna čiji je oglas za posao pogledan preko 24 000 puta s nevjerojatno puno prijava za posao.

Važno je da se obratite svojoj publici, dođete do nje. Pogođena komunikacija znači da se gađali na prave vrijednosti. Rezultat tog pristupa je prodaja. Kroz priču se stvaraju odnosi s publikom.

Iz Storylaba dodaju ovoj temi:

Najvažnija stvar u storytellingu upravo je to stvaranje odnosa, veza i međusobno povezivanje storytellera i publike. I to do mjere da se publika, ako to želi, može integrirati u priču i intervenirati u nju. To je moguće jer je storytelling iznimno interaktivan proces u kojem vješto nestaje granica između storytellera, publike i priče – njegova priča postaje naša, a svi mi aktivan i neodvojiv dio nje. Jednostavno, mi postajemo priča!

Zašto je storytelling važan?

Pripovijedanje (storytelling) je važno jer stvara zajednicu s ciljanom publikom. Možete uvjeriti svoje klijente da kupe proizvod ili uslugu ili jednostavno da vjeruju u vaš brend.

Također je važno jer se uz pripovijedanje možete više povezati sa svojom publikom, pružajući im vrijedne informacije na odličan način.

Pripovijedanje može okupiti ljude iz različitih sredina kako bi iskusili zajedničku emociju ili zauzeli zajednički pristup priči. Na taj način možete motivirati i biti inspiracija drugima.

Kada ste u stanju razumjeti nečije emocije i povezati se s njima na toj razini, možete uspostaviti lojalnost brendu, humanizirati sebe ili svoju tvrtku i potaknuti publiku na akciju.

Ukratko, pripovijedanje je marketinški alat koji može prodati vaš brend drugima.

Natječaj za posao i inspiracija

Izvor: Unsplash: Tema: Natječaj za posao i inspiracija

Elementi dobrog storytellinga

Predlažemo da sljedeći natječaj za posao napišete u formi storytellinga. Mi ćemo napisati nekoliko elemenata dobrog pripovijedanja

  • Budite interaktivni. Čak i kada je priča jednostrana, jer publika nije izravno ispred vas, emocije koje izazivate postaju interakcija između pripovjedača i slušatelja.
  • Koristite snagu riječi. Bilo verbalno, vizualno ili zvučno, pripovijedanje koristi snagu riječi za dijeljenje poruke. Priče mogu imati i grafičke elemente, ali srž pripovijedanja su riječi koje koristite.
  • Uključite emocije. Uvjerljive priče zaokupljaju emocije publike i proizvode energiju koja potiče slušatelja na akciju.
  • Uvedite likove. Lik u priči trebao bi se povezati s publikom tako da slušatelj može sebe zamisliti kao da je on lik ili da je u interakciji s glavnim likom. Što više vaš lik može uspostaviti vezu sa slušateljem, veća je vjerojatnost da će vaš slušatelj izvršiti određenu radnju.
  • Uvesti sukob. Neke od najboljih priča imaju neku vrstu sukoba. To bi mogla biti teška odluka koju je glavni lik morao donijeti ili situacija života ili smrti, ali važno je pokazati neku vrstu izazova.
  • Navedite rješenje. Razrješenje priče je važno, tako publika zna što se dogodilo. Međutim, ne moraju sve odluke biti pozitivne. Ishod ovisi o emociji koju pokušavate izazvati. Na primjer, ako je vaš poziv na radnju navesti klijenta da kupi vaš proizvod, rješenje vaše priče moglo bi biti ono što se dogodilo liku kada nije koristio proizvod.
Proces storytellinga

Izvor: Unsplash; Tema: Proces storytellinga

Kako razviti proces storytellinga

Važno je uspostaviti proces pripovijedanja tako da možete biti sigurni da ćete prenijeti sve ono što želite i da pišete priču za osobu ili grupu kojoj je namijenjena za maksimalan učinak.

Razmotrite ove korake kada razvijate vlastiti proces storytellinga:

1) Definirajte svoju publiku

Jedan od važnijih dijelova svake marketinške kampanje, prezentacije kolegama, slanja poruka tvrtke ili kreiranja proizvoda je znati tko je vaša publika. Ako već niste, razmislite tko je vaša publika namijenjena vašoj priči.

Provedite dovoljno istraživanja o svojoj ciljanoj publici kako biste u potpunosti razumjeli njihove motivacije, raspoloženje, želje, bolne točke i potrebe.

Stvorite osobe (persone, likovi za vježbu) koje predstavljaju različite skupine publike kako biste mogli stvoriti sadržaj koji se sviđa svima.

Ovisno o svrsi vaše priče, možda ćete otkriti da pokušavate privući ciljaniji i specifičniji dio vaše trenutne publike, i to je u redu.

Važno je razviti temelj tako da znate tko će čitati ili slušati vašu priču i kako bi ona trebala i mogla utjecati na njih.

Možete saznati više o svojoj publici kroz ankete, analizirajući protok korisnika vaše web stranice i komunikaciju na vašim društvenim mrežama.

Ove informacije pomoći će vam da razvijete priču koja izaziva emocije kod ciljane publike.

2) Odlučite koja je svrha vašeg storytellinga

Morate imati na umu konkretnu svrhu dok pišete priču. Usmjerite se na primatelja priče (u ovom kontekstu vašeg idealnog zaposlenika). Ovi uobičajeni ciljevi priče mogu vam pomoći da započnete:

  • Potaknite akciju. Priča koja ima za cilj potaknuti akciju trebala bi biti prikladna i realistična kako bi se vaš kupac mogao smjestiti u samu priču i osjećati se ponukanim poduzeti sljedeći korak. Ova se priča može fokusirati na sličnu situaciju u kojoj se klijent može nalaziti i kako je poduzimanje radnji promijenilo stvari na bolje.
Natječaj za posao, potaknite akciju

Izvor: Unsplash; Tema: Natječaj za posao, potaknite akciju

  • Obrazujte svoju publiku. Pojedinci su obično vrlo angažirani u pričama koje ih educiraju, posebno ako se radi o temi koja ih zanima. Ova priča može govoriti o situaciji u kojoj je protagonist riješio svoj problem pomoću novih informacija, kao što je novi proces ili alat.
  • Navedite informacije o tvrtki. Ako je cilj vaše priče reći publici više o vama kao osobi ili vašoj organizaciji, onda biste trebali razmisliti o priči koja je autentična, povezana i ide u detalje. Također bi mogla biti dobra ideja podijeliti s vama probleme koje je vaša tvrtka imala, jer klijenti razumiju da nije svaki uspjeh lak. Oni bi zapravo mogli cijeniti priču koja im daje do znanja da je posao stvoren napornim radom, izazovima i, naposljetku, ustrajnošću.
  • Prikaz vrijednosti. Korisnicima je važno da se mogu povezati s misijom i vrijednostima tvrtke kako bi se osjećali ugodno i uzbuđeno kupovati proizvode ili se prijaviti za usluge. Priča s ovim ciljem može se usredotočiti na izazivanje emocija koje potiču kupca da sebe zamisli u priči. Isto vrijedi i za nove zaposlenike — ako razumiju vrijednosti tvrtke kroz priču, možda će više vjerovati tvrtki koju predstavljaju.
  • Surađujte s drugima. Ako želite izgraditi zajednicu ili surađivati ​​s drugima, vaša priča može potaknuti vašu publiku na međusobnu komunikaciju. S ovim ciljem imate potencijal privući širok raspon članova publike, jer svatko dolazi na raspravu s jedinstvenim iskustvom.

3) Pišite

Dio procesa pripovijedanja je pisanje vaše priče nakon što ste identificirali svoju publiku, cilj i pripremili sve detalje.

Pisanje je više od pukog stavljanja vaše priče u odabrani medij. Daje vam priliku da identificirate sve dijelove koji vam nedostaju i poboljšate svoju priču prema potrebi.

Želimo dobre priče, a to su one koje pamtimo, slušamo, želimo ih čuti, doživjeti i podijeliti!

Rado bismo vaš natječaj za posao vidjeli na Zapolise.hr!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju