Rad od kuće: pravila za državne službenike
Rad od kuće: pravila za državne službenike
Rad od kuće je definiran novim pravilima rada za državne službenike.
Nakon što je država odlučila povećati plaće za dužnosnike i državne službenike, krenula je uvoditi nove regulative za radnike koji rade od kuće.
Uz to, pročitajte koje su osnovna pravila za rad od kuće. Najvažnija stavka u takvom radu i poslovnom odnosu je transparentnost.
Svi radnici zaposleni u državnim službama će sada imati mogućnosti raditi i od kuće. Važno je da se ne radi o pravu radnika, već o mogućnosti.
Najmanje dva dana tjedno će morati raditi u uredu. Propisano je da će ta dva dana biti ponedjeljak i petak, kako radnici ne bi spajali slobodne dane s vikendom.
Za vrijeme provedeno u uredu, pročitajte kako organizirati svoj prostor za rad.
Takvu mogućnost će imati uglavnom radnici koje rade uredske poslove. Pritom im poslodavac osigurava opremu za rad i programske alate.
No, važno je napomenuti da nije svejedno koji se softveri koriste kod rada od kuće.
Sadržaj
Kibernetički rizici kod rada od kuće
Poslodavac mora procijeniti potencijalne rizike i poduzeti mjere prevencije. Jer dok radite iz ureda, netko drugi vodi računa o kibernetičkoj sigurnosti.
No, kod rada od kuće radnici moraju sami pripaziti na potencijalne probleme i opasnosti. Takve opasnosti posebno dolaze kod korištenja vlastitog računala.
Pripazite na sljedeće situacije kako biste ostali sigurni u virtualnom svijetu. Ali također imajte u vidu najčešće izazove pri radu od kuće.
- Antivirusni softver
Vjerojatno imate pokrivnu ovu osnovu za rad na računalu. Nemojte zanemariti antivirusni softver.
Važno je da ga imate na osobnom računalu. No, još je puno važnije ako osobno računalo koristite za posao. Preko vašeg računala zlonamjerni softver može uništiti sustave vašeg poslodavca.
- Operativni sustav i programi moraju biti ažurirani
Mnogi odlažu ažuriranje programa za kasnije. No, čim dobijete ponudu za ažuriranjem programa, ne čekajte. Ne dajte kibernetičkim kriminalcima da iskoriste slabosti.
Provjerite je li vaš operativni sustav ažuriran. Omogućite automatska ažuriranja kako biste bili sigurni da su vaši sustavi sigurni.
- Kućna mreža mora imati lozinku
Mnogo kućnih mreža nema zaštitu. Ljudi se osjećaju sigurnima u svom domu i zaborave staviti lozinku za one nevidljive kriminalce.
Otiđite na postavke rutera i postavite lozinku za WiFi.
Još o sigurnosnim postavkama
- Privatnost možete osigurati pomoću VPN-a
Računala poslodavaca su obično osigurana VPN-om. No, ako koristite privatno računalo, obavezno nabavite VPN.
Njime štitite vezu i šifrirate podatke.
Korištenje vpn mreže ima mnoge prednosti, a povećana sigurnost i privatnost su samo neke od njih.
Vpn mreža omogućuje korisnicima da se povežu na internet putem sigurne veze, što znači da su njihovi podaci zaštićeni od neovlaštenog pristupa.
Također, vpn mreža omogućuje korisnicima da zaobiđu geografske blokade i pristupe sadržajima koji su inače nedostupni.
Korištenje VPN-a ima mnogo prednosti, sam rad od kuće ima i prednosti i mane. Pročitajte koje su to prednosti i nedostaci rada od kuće.
- Osobni podaci se ne smiju dijeliti niti porukama, a posebno ne na društvenim mrežama
Dijeljenjem osobnih podataka povećavate šansu za krađom identiteta. Obvezno se uvjerite u identitet osobe koja zatraži vaše osobne podatke.
Nije dobra ideja niti dijeliti fotografije kućnog ureda po društvenim mrežama. Radije pogledajte kod nas kako izgleda kvalitetan kućni ured.
Mogli biste slučajno podijeliti previše detalja o svom domu ili obitelji. Nikad ne znate tko sve gleda vaše osobne fotografije.
Ostali rizici rada od kuće
Ovdje ćemo nabrojati rizike rada od kuće koji nisu virtualni. A procjena rizika i poduzimanje mjere prevencije i zaštite znače mnogo.
Pričamo o nastanku ozljeda, profesionalnih i drugih bolesti. Promicanje zdravlja i sigurnosti je ključno kako bismo imali zdraviji i produktivniji radni odnos.
Moguće da bi se u ovaj zdraviji dio rada ubrojio i radni tjedan od četiri dana. Sigurno bi smanjio stres kod radnika.
Primjeri drugih zemalja pokazuju kako je moguće, ali i potrebno djelovati na razvijanje i promicanje kulture prevencije nesreća na radu i profesionalnih bolesti.
Time se stavlja fokus na misiju i na tri glavne osi: identificirati, analizirati, širiti i promovirati, putem četiri komplementarna načina djelovanja
Zatim na Studije i istraživanja; Pružanje pomoći; Treninge te Informiranje.
Rad od kuće se vrlo često povezuje s neodgovarajućim ergonomskim uređenjem radnog mjesta u kućnom okruženju.
Tako se povećava rizik od razvoja mišićno-koštanih poremećaja povezanih s radom.
K tome, ako radnik radi poslodavcu na nepoznatom mjestu, rad može biti još rizičniji za sigurnost, a posebno za zdravlje. Takve situacije se definitivno ne smiju ignorirati.
Poslodavac mora definirati poslovni model
Poslovanje mora biti održivo jednako koliko je važno paziti na dobrobit zaposlenika. Poslovni model treba sustavno promišljati.
Važno je prikupljati i analizirati podatke o učinku rada od kuće i tek onda će se moći donositi optimalne odluke za sve.
Pravila rada su izuzetno važna kod rada od kuće. Neki podaci su jasno pokazali da je kod nekih radnika došlo do ozbiljnih nuspojava radi ovakve organizacije rada.
Neke od njih su slabljenje tkiva organizacije, psihičke tegobe kod zaposlenika kojima je bila potrebna ozbiljna psihološka podrška.
U definiranju svog poslovnog modela poslodavac se treba odmaknuti od klasičnog roditelj – dijete pristupa.
U njemu dijete moli roditelja – poslodavca za neke “benefite” koje već imaju sva druga “djeca” iz njihovog društva.
Ako roditelj – poslodavac ne pristane, proglasit će ga staromodnim i neempatičnim te reagirati quiet quittingom ili great resignationom.
Ispravno bi bilo kada si poslodavac u ovakvim situacijama djelovao kao svjetionik. Trebao bi stalno imati na umu zašto postoji i koji mu je poslovni cilj.
Neopisivo je važno odrediti vrijednosti i slijediti ih bez odstupanja. Kada poslodavac prezentira zaposlenicima svoj optimalni model poslovanja i objasni ga zaposlenicima, preduvjet je da ga prihvate.
Uspješnost modela se tada pravi i, po potrebi korigira. S takvim načinom rada je lakše organizirati rad od kuće i zadržati zdravu komunikaciju.
Poslodavac može uočiti već u molbi za posao ima li tražitelj posla potrebne vještine. Pročitajte koje su još važne meke vještine
Zašto ured?
Rad u uredu i dalje ima svojih prednosti koje su potpuno neostvarive dok radite od kuće. Pregled posla je učinkovitiji, imate mogućnost coachinga i mentorstva.
Teško je doći do profesionalnog razvoja dok radite od kuće. Komunikacija s ljudima u uredu je ipak nemjerljivo važna.
Rad od kuće pruža fleksibilnost. Nitko ne može umanjiti tu važnost. Važna je za dobrobit radnika, što je opet povezano sa cjelokupnim imunitetom organizacije.
Čime zapravo dolazimo do zaključka. Kao i u svim drugim sferama života, ključ je u ravnoteži.
Uravnoteženi pristup koji se bazira na optimalnom poslovnom modelu, na kulturi same tvrtke i već spomenutih vrijednostima je rješenje.
A takvo rješenje kombinira prednosti uredskog rada s onim prednostima rada od kuće i rada na daljinu.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->