Karijera: savjetovanje za sve koji pokreću posao
Karijera: savjetovanje za sve koji pokreću posao

Karijera vam je na prekretnici? Nudimo vam mogućnost savjetovanja oko pokretanja novog posla.
Pročitajte više o izazovima traženja posla nakon pedesete godine života.
Donosimo intervju s konzultanticom za poslovanje, Marijom Pocedić. Marija je osnovala brend Moja karijera, moj biznis.
Pomaže poduzetnicima početnicima da s lakoćom zakorače u svijet poduzetništva.
Sadržaj
Usluge za poduzetnike početnike
Marija, koje usluge nudi Moja karijera, moj biznis?
Nudim slijedeće usluge: izradu plana za samozapošljavanje, izradu zahtjeva za HAMAG-BICRO zajmove i za ERSTE STARTER kredit te za županijske i gradske natječaje.

Erste starter, poduzetnici, start; Izvor: Erstebank.hr
Također, pružam knjigovodstvene usluge i poslovno savjetovanje poduzetnicima početnicima kako bi se lakše snašli na početku poslovanja.
S obzirom na to da se većinom otvaraju paušalni obrti, moje savjetovanje prilagođeno je upravo tim potrebama.
Nudim širok raspon tema savjetovanja kao što je upoznavanje s obvezama u obrtu, koje su razlike između ponude, računa i računa za predujam.
Te kada se koji dokument izdaje budući da mnogi griješe i izdaju račun prije nego što obave uslugu, a račun za predujam ne izdaju.
Zatim imam savjetovanje o ishođenju PDV ID broja i kada je potrebno predati PDV, PDV-S i ZP obrazaca, koji su obvezni elementi računa, što je KPR i kako se popunjava…
Pročitajte kako pokrenuti novi posao i otvoriti obrt!
Izrada plana poslovanja
Marija dodaje:
Za one koji žele pokrenuti poslovanje bez potpora, kredita i natječaja, tu je moja usluga izrade internog plana.

Usluge tvrtke, karijerno savjetovanje; Izvor: mojakarijeramojbiznis.eu
Njime definiramo ključne vrijednosti, ciljanu skupinu, kanale prodaje te strukturu prihoda i troškova.
Interni plan je odličan izbor i za one koji već posluju, ali ne vide željene rezultate, jer ćemo njime odrediti jasnu strategiju razvoja kako bi njihovo poslovanje postalo održivo i konkurentno.
Pročitajte zašto je CRM važan za izradu strategije poslovanja!
Više o samozapošljavanju!
Pomažeš osobama pri samozapošljavanju. Koje su prednosti, a koje mane tog tipa zaposlenja?
Ako osoba želi krenuti u poduzetništvo, onda je ova potpora za samozapošljavanje odličan vjetar u leđa.
Naravno postoje određeni uvjeti pod kojom ju se može dobiti. Ona je tu da olakša sami start i prvih par mjeseci poslovanja, kao i da se nabavi oprema neophodna za obavljanje djelatnosti.
Mana je možda malo pregruba riječ, jer smatram da uvjete ove potpore može ostvariti svatko tko ju uzme s namjerom da radi.

Moja karijera moj biznis, Instagram, samozapošljavanje
Znači 2 godine se mora biti zaposlen u svom poslovnom subjektu, kupiti opremu iz varijabilnog dijela potpore u prvoj godini ugovornog razdoblja.
U te 2 godine koliko poslovni subjekt mora poslovati treba se ostvariti ukupan promet u iznosu od najmanje 50% dodijeljenog iznosa potpore.
Konkretno to znači ako netko dobije 7.000,00 eura potpore u 2 godine treba uprihoditi 3.500,00 eura.
Ako je dobio 10.000,00 eura u 2 godine treba uprihoditi 5.000,00 eura, ako je dobio 15.000,00 eura treba uprihoditi 7.500,00 eura.
Ako je dobio 20.000,00 eura treba uprihoditi 10.000,00 eura u 2 godine. Smatram da se radi zaista o ostvarivim brojkama.
Ohrabrite se pokrenuti vlastiti posao!
Što poručuješ onima koji bi željeli pokrenuti vlastiti posao, ali se ne usude?
Poduzetništvo je zahtjevno, traži predanost i upornost. S druge strane ja nisam nikad za sebe očekivala da ću biti poduzetnica.
Jednostavno, spletom okolnosti, odlučila sam da je vrijeme da nešto promijenim jer nisam bila zadovoljna onime što su poslodavci nudili.

Marija Pocedić, savjetnica za poslovanje; Izvor: Privatna arhiva
Pritom ne mislim isključivo na plaću, nego više na neke osnovne vrijednosti, međuljudske odnose… Znala sam da mogu više i da zaslužujem više. Prvih godinu dana sam bila u totalnom grču.
Uz uhodavanje vlastitog biznisa, uhodavala sam i biznise mojih klijenata.
Učiš usput i ne daš se! Sada je lakše. Iza sebe imam prepoznatljiv brend. Tako da htjela bih im poručiti neka se odvaže.
Neka jednostavno krenu, jer ima jako puno odličnih ljudi, koji su odlični u onome što rade, ali ih koče uvjerenja koja su sami sebi nametnuli, sramežljivost, povučenost i sl.
Ja sam sebi na početku stalno govorila: “ Marija ti to možeš! Sve ti je isto samo sad radiš za sebe, a ne za nekog drugog.” I evo, funkcionira.
Pročitajte intervju s Nikolinom Peršom o njenoj “Smočnici”. Nikolina nam je ispričala svoje iskustvo o samozapošljavanju.
Odgovornost i sloboda poduzetnika
Malo se o tome priča jer je nekako tabu tema, ali zaista se većina ljudi (barem moji klijenti) odlučuju na poduzetništvo.
Više ne vide smisao raditi za nekoga tko ih plaća 800,00 – 1.000,00 eura, tko im ne plaća prekovremene, tko im ne da slobodno kad im treba …prošla su ta vremena.

Samozapošljavanje; Izvor: Unsplash.com
Poduzetništvo uz odgovornosti nosi i određenu slobodu, lakše se diše jer ti ne visi nitko nad glavom.
Moja poruka onima koji se ne usude je slijedeća: Iskoristi potporu dok još možeš.
Ona neće biti vječna. Ako si spremna/spreman raditi, radi za sebe. Razvijaj svoj biznis, uloži vrijeme i trud u nešto svoje! Zaista je moguće!
Koje su prednosti dodatnog rada uz redovni posao? Također, koji oblik rada (honorarno, uz obrt,..) je najprikladniji?
Kao prednosti bih izdvojila rad na poslovima i projektima na kojima inače ne bi imali prilike raditi, razvijanje novih vještina i stjecanje novih iskustava.
Ako pričamo o dodatnom radu uz redovan posao onda se s drugim poslodavcem potpisuje ugovor o dodatnom radu koji može biti maksimalno na 8 sati tjedno.
Ugovor o djelu nije moguće sklopiti u svrhu kontinuiranih potreba poslodavca za odrađivanjem nekog posla jer je jedna od njegovih značajki da se ugovara radi obavljanja jednokratnih poslova.
Ugovor o autorskom djelu ugovara se za originalne intelektualne tvorevine iz književnog, znanstvenog i umjetničkog područja koje imaju individualni karakter.
I to, bez obzira na način i oblik izražavanja, vrstu, vrijednost ili namjenu.

Dodatni posao; Izvor: Unsplash.com
Koja djela su autorska djela?
Autorskim djelom, prema Zakonu o autorskom pravu i srodnim pravima, osobito se smatraju:
- jezična djela, kao što su pisana djela, govorna djela te računalni programi, koji obuhvaćaju izražaj računalnog programa u bilo kojem obliku, uključujući i pripremni dizajnerski materijal.
- glazbena djela, s riječima ili bez riječi.
- dramska i dramsko-glazbena djela.
- koreografska i pantomimska djela.
- djela vizualnih umjetnosti s područja slikarstva, kiparstva i grafike, bez obzira na materijal od kojega su načinjena, te ostala djela vizualnih umjetnosti.
- djela arhitekture, kao što su skice, studije, plastični i drugi prikazi, nacrti, idejna rješenja, idejni projekti, glavni projekti, izvedbeni projekti, planovi te izvedene građevine.
Zatim, zahvati u prostoru iz područja arhitekture, urbanizma i krajobrazne arhitekture.

Arhitekt, nacrti, ugovor; Izvor: Unsplash.com
- djela primijenjenih umjetnosti i industrijskog dizajna.
- fotografska djela i djela proizvedena postupkom koji je sličan fotografskom.
- audiovizualna djela, kao što su kinematografski, televizijski, dokumentarni, crtani, reklamni ili drugi filmovi te druga audiovizualna djela izražena slikama, sa zvukom ili bez zvuka.
U vremenski organiziranom slijedu promjena, bez obzira na vrstu podloge na koju su fiksirana.
- novinarska djela, kao što su članci, fotografije i audiovizualni prilozi.
- videoigre i druga multimedijalna djela.
- kartografska djela.
- prikazi znanstvene ili tehničke prirode kao što su crteži, planovi, skice, tablice.
- druge vrste originalnih intelektualnih tvorevina koje imaju individualni karakter.
Također, ako niti jedan od spomenutih oblika ne odgovara tvojim potrebama, možeš otvoriti trgovačko društvo ili obrt, te za odrađeni posao ispostaviti račun.

Poslovno savjetovanje; Izvor: mojakarijeramojbiznis.eu
Dodatni posao, uz redovni
Pod kojim okolnostima nije moguće raditi dodatni posao, uz onaj redovni posao?
Uz pridržavanje zakonskih propisa uvijek je moguće dodatno raditi, samo ovisi u kojem obliku.
Hoće li to biti dodatan rad uz redovan posao, ili otvaranjem paušalnog obrta ili trgovačkog društva pa će se ispostaviti račun…
Potpora za zapošljavanje
Osoba želi otvoriti obrt uz redovni posao. Može li dobiti potporu za samozapošljavanje?
Potpora za samozapošljavanje je namijenjena nezaposlenim osobama, to je osnovni uvjet. Ako se planira otvoriti obrt uz redovan posao onda nije moguće dobiti ovu potporu.
Zašto je životopis važan?
Molim te, reci nam više o važnosti životopisa za prijavu za posao/projekt? I kako izgleda dobar životopis?
Životopis je prvi korak prema ostvarenju profesionalnih ciljeva, jer njime se u svega nekoliko minuta predstavljaš novom poslodavcu.

Pokretanje vlastitog biznisa, životopis; Izvor: mojakarijeramojbiznis.eu
Na temelju životopisa poslodavci formiraju svoje početno mišljenje o tebi i taj prvi dojam nije moguće ispraviti. Ako zezneš s životopisom nećeš dobiti poziv na razgovor za posao.
Važno je da životopis daje informacije o tvojim vještinama i iskustvima. Osim toga, on treba biti besprijekorno napisan, bez gramatičkih grešaka.
Kontakt podaci uvijek moraju biti ažurirani i točni, kako bi poslodavac lako mogao stupiti u kontakt s tobom.
Također, ne zaboravi na ključne riječi koje mogu pomoći da se tvoj životopis istakne, osobito u digitalnom okruženju gdje se često koristi automatizirani sustav za pretraživanje prijava.
Pročitajte kako napisati životopis (uz primjere i savjete).
Plan samozapošljavanja
Kroz svoj rad govoriš o važnosti pisanja plana za samozapošljavanje. Zašto je važno imati plan i kako on izgleda?
Plan za samozapošljavanje je obrazac koji se popunjava online na stranicama mjere.hr.
Unose se podaci o podnositelju zahtjeva, opći podaci o budućem poslovnom subjektu, dok se u samom poslovnu planu obrađuju teme poduzetničke ideje.

Samozapošljavanje, obrt, tvrtka; Izvor: Unsplash.com
Navodi se radno iskustvo podnositelja zahtjeva i povezuje ga se s poslovnom idejom, objašnjavaju se proizvodi ili usluge koje će se ponuditi tržištu.
Objašnjava se u što će se uložiti varijabilni dio potpore, procjenjuje se tržište i konkurencija, te inovativnost poslovne ideje. Na kraju je potrebno to sve potkrijepiti brojkama.
Navode se prihodi, rashodi i očekivana dobit.
Uz plan je potrebno priložiti i određenu dokumentaciju: potvrdu o blokadi računa i novčanih sredstava ovršenika na osobno ime podnositelja zahtjeva.
Može se skinuti preko e-građani ili zatražiti na šalteru FINE). Ponude koje se upisuju u troškovnik, ponude ili skrinovi opreme koju će podnositelj sam financirati.
Zatim, dokaze o radnom iskustvu, pisma namjere, porfolio (kod određenih djelatnosti)…
Svaka situacija je specifična, ali ovo je neki minimum koji se treba priložiti uz plan kako bi se zadovoljio kriterij jasnoće poslovne ideje i popunjenosti poslovnog plana.
Pismo namjere
što je pismo namjere i kada je potrebno?

Pismo namjere; Izvor: Plaviured.hr
Pisma namjere kao što i sam njihov naziv govori iskazuje namjeru suradnje s podnositeljem zahtjeva/budućim poduzetnikom.
Preporučam da ih se barem 3 priloži uz poslovni plan, a ako osoba nema radno iskustvo za djelatnost za koju želi dobiti potporu onda i više.
Svakako želim naglasiti da ta pisma namjere nisu obvezujuća niti za potpisnika niti za budućeg poduzetnika.
Niti jedna strana ne mora brinuti oko toga hoće li suradnje na kraju i zaista biti realizirane.
Strategija SMART i SWOT analiza
Spominjali smo važnost strategije SMART. Saznajte više o SMART-u i ciljevima u karijeri.
No, možeš li nam ti objasniti što je SWOT analiza i zašto je važna?
SWOT analizom se određuju snage, slabosti, prilike i prijetnje poslovanja. Koristi se u svim vrstama poslovanja, od malih obrta do velikih korporacija.
Nužna je izradu svakog poslovnog plana bilo da se radi o natječaju iz EU fondova, županijskoj potpori.

SWOT analiza; Izvor: Unsplash.com
Zatim, potpori za samozapošljavanje ili o internom planu za potrebe određivanja budućeg smjera poslovanja.
Osim na početku poduzetništva i/ili radi prijave na neku potporu, poželjno ju je napraviti i onda kada imamo malo veće promjene u poslovanju ili nam ne ide baš sve po planu.
Dobro je planove redefinirati segmentima SWOT analize. Konkretno to znači da moraš znati koje su tvoje snage, koje vrijednosti te pokreću, u čemu si najjača/najjači.
Slabosti su upravo suprotno od toga. To su ograničenja ili nedostaci unutar tvrtke koji mogu otežati poslovanje i vrlo je bitno da ih je poduzetnik svjestan.
Za razliku od snaga i slabosti, prilike i prijetnje definiraju vanjske čimbenike koji proizlaze iz okruženja u kojem tvrtka posluje, poput tržišnih trendova, konkurencije ili ekonomskih promjena.
SWOT analiza pomaže kod donošenja odluka što treba ojačati, na čemu raditi i kako iskoristiti prilike dok se izbjegavaju prijetnje.
Bruto i neto plaća
Molim te, možeš li objasniti razliku između bruto i neto plaće?

Bruto plaća, neto plaća, euro; Izvor: Unsplash.com
Laički rečeno, neto plaća je ono što zaposleniku “sjedne” na račun nakon što se bruto plaća umanji za sva davanja.
Ugovor o radu se ugovara u bruto iznosu koji se umanjuje za doprinose za mirovinsko osiguranje (MIO 1 = 15% i MIO 2= 5%) i za porez.
Taj bruto se zove bruto 1, a postoji i bruto 2 koji je zapravo ukupan trošak plaće. Bruto 2 računa se tako da se bruto 1 uveća za 16,50% što predstavlja iznos doprinosa za zdravstveno osiguranje.
Minimalna bruto plaća u 2025. godini iznosi 970 eura. To je bruto 1 na koji treba dodati doprinos za zdravstveno osiguranje od 16,5%.
On iznosi dodatnih 160,05 eura tako da je ukupni trošak minimalne plaće 1.130,05 eura. Određeni sektori mogu imati kolektivno ugovorene minimalne bruto plaće.
To je na primjer kolektivni ugovor za zaposlene u graditeljstvu, gdje je minimalna plaća za određene poslove viša od zakonom propisane.
U iznos minimalne plaće ne ubrajaju se povećanja plaće s osnove prekovremenog rada, otežanih uvjeta rada, noćnog rada i rada nedjeljom, blagdanom.

Noćna smjena, rad vikendom, blagdanom; Izvor: Unsplash.com
Ili nekim drugim danom za koji je zakonom određeno da se ne radi. U navedeni iznos minimalne plaće ne ulaze neoporezivi primici radnika koje poslodavac može isplatiti.
To su: božićnice ili nagrade za radni rezultat, dar za dijete, naknada za troškove prijevoza, dnevnice, trošak prehrane i smještaja, otpremnine i drugi propisani neoporezivi primici.
Oni koji se odluče na samozapošljavanje i odluče otvoriti trgovačko društvo trebaju znati da je za zaposlenog člana uprave – direktora propisana minimalna plaća 1.168,70 eura bruto.
Ukupan trošak direktorske plaće (bruto 2) je 1.361,54 eura.
Pročitajte više o isplati plaće na Revolut.
Vrijeme za odlazak sa starog posla
Za kraj, molim te reci kako se možemo odlučiti je li vrijeme za otići s trenutnog posla ili to možda nije tako dobra ideja.
Mislim da svak’ za sebe najbolje zna kada želi promjenu. Nikad to nije odluka preko noći. Neko razmišlja o tome tjednima, netko mjesecima, netko godinama.

Novi posao, odlazak sa starog posla; Izvor: Unsplash.com
Zaposlenici ne mijenjaju posao kada su zadovoljni, nego kada stagniraju, kada ne mogu naučiti nešto novo, ili kada ih se “iskorištava” preko svake mjere, zbog male plaće i sl.
Prvu skupinu ljudi poslodavac će teško zadržati, čak i uz jako dobre benefite jer su to osobe koje teže izazovima i rutina nije za njih. Naravno da će svakih par godina promijeniti posao.
S druge strane ljudi koji su nezadovoljni zbog količine posla, odnosa nadređenih, međuljudskih odnosa, plaće i sl., otići će jer žele za sebe bolje i više.
Ako osjećaš već neko vrijeme da želiš promjenu, onda je svakako vrijeme da promijeniš posao.
Idealnog trenutka nema. A, ako se želiš samozaposliti, jer ti je već dosta raditi za druge javi se na Moja karijera, moj biznis!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->