Traženje posla na LinkedInu
Traženje posla na LinkedInu
Traženje posla se nastavlja. Da bi potraga bila uspješnija, bilo bi odlično da otvorite svoj LinkedIn profil. Većina tražitelja posla zna da je važno dodati noviju fotografiju na profil.
No, jeste li znali da često vlasnici profila ne stave fotografiju na vidljivo (public)? Pogledajte kako izgleda vaš profil drugim korisnicima. Možda uopće niste primijetili da vam fotografija nije vidljiva.
U tom slučaju stručnjaci za zapošljavanje preskaču vaš profil. Također, algoritam LinkedIn-a vas ne rangira optimalno.
Sadržaj
Traženje posla na LinkedInu
LinkedIn je nedvojbeno društvena mreža za stručnjake koji traže posao – ili čak i ako ga trenutno ne tražite. Osamdeset i sedam posto regruta smatra LinkedIn najučinkovitijim načinom provjere kandidata za posao.
Pa ipak, mnogi tražitelji posla ne maksimiziraju LinkedIn kako bi im pomogao pronaći posao. Umjesto toga, kopiraju i zalijepe svoj životopis i nadaju se da će ih pronaći pravi poslodavac.
Dodatni problem je kada profesionalci u srednjim četrdesetim godinama i stariji možda nisu toliko upućeni u društvene mreže kao mlađi kolege i ne znaju kako iskoristiti LinkedIn.
Evo neke LinkedIn strategije, alata i savjeta za koje možda niste znali, od kojih vas svaki može dovesti korak bliže novom poslu—ili novoj karijeri.
Zašto je LinkedIn bitan
Barbara Slade je stručnjakinja za marketing i na svojoj stranici kaže da je LinkedIn bitan jer:
8 ljudi zaposli se preko LinkedIna svake minute
52 milijuna ljudi traži posao preko LinkedIna (što znači da tamo možete pronaći zaposlenike koje trebate)
Oko 80% svih social media leadova za B2B tvrtke dolazi upravo putem Linkedina!
LinkedIn dovodi većinu prometa prema B2B blogovima i web stranicama. Čak 90% prometa B2B blogova dolazi putem društvenih kanala, a za 50% toga zaslužan je LinkedIn.
Oko 72% recruitera koristi LinkedIn za zapošljavanje novog kadra.
Istaknite se zanimljivim objavama
Stručnjaci za zapošljavanje su kao i svi drugi – reagiraju na priče, a ne na zatupljujuće popise činjenica. Osim toga, istraživanja pokazuju da priče mogu pomoći u pamćenju. Danas su popularne storytelling objave.
Dakle, pričanjem dobre priče na vašem LinkedIn profilu biste se istaknuli u gomili raznih suhoparnih objava.
Primjer: Za svaki posao koji objavite na svom profilu, nemojte samo navesti svoje odgovornosti.
Što je najvažnije, objasnite probleme i kako ste ih riješili, osobito ako ste došli do kreativnih rješenja za važne izazove.
Neka vam objava bude jasna i sažeta. Duge priče znaju odbiti stručnjake za zapošljavanje.
Usredotočite se na svoje ciljeve
Profesionalci na svojim Linkedin profilima opisuju gdje ih je poslovni put odveo. No, dobro je usredotočiti se na to kamo želite otići.
Pronađite svoje idealne poslove, a zatim izgradite svoj profil oko njih.
Na primjer, iako je primamljivo navesti gomilu vještina iz svih vaših godina iskustva, zadržite fokus na onome što je relevantno za posao koji tražite.
I svakako uklonite vještine koje više ne želite koristiti u poslu.
Podaci na profilu moraju biti aktualni
LinkedIn profil trebao bi biti “živi dokument koji diše” i jasno predstavlja ono što vas čini jedinstvenim i vrijednim angažiranja.
Jedan od načina da održite svoj profil na životu: redovito dijelite teme koje se odnose na vaše područje. Slično kako dijelite privatni sadržaj na Facebooku.
Objave moraju uključivati vizuale
U ovom dobu Instagrama, svi dobro reagiraju na vizualni sadržaj. Neka i vaš LinkedIn profil sadrži što više vizuala, grafika, infografika.
Jeste li osvojili neke nagrade ili imate impresivne diplome ili certifikate? Sjajno—objavite njihove fotografije na svom profilu, umjesto da ih jednostavno navodite u tekstu.
Ako ste održali kvalitetnu prezentaciju, stavite isječak videa na svoj profil.
Budite dostupni
Jedna uobičajena pogreška na LinkedInu je nedostupnost. Ostavite e-mail ili broj telefona, da drugi mogu doći do vas.
LinkedIn ograničava broj InMail-ova koje njegovi plaćeni korisnici mogu slati. Svoj kontakt ostavite u kratkom opisu u profilu.
Izravno kontaktirajte stručnjake za zapošljavanje
LinkedIn je najbolji prijatelj tražitelja posla jer izbjegava vratare – pse čuvare važnih rukovoditelja.
To su riječi Gorana, stručnjaka za zapošljavanje iz Splita. Još dodaje, iz iskustva:
U stvari, LinkedIn je vjerojatno jedino mjesto gdje možete poslati poruku izravno osobi koja zapošljava.
Goran ima nekoliko savjeta za tražitelje posla:
Preporučam slanje LinkedIn poruke u nedjelju. Rukovoditelji na razini C obično provode nedjelju navečer pripremajući se za sljedeći tjedan, a jedna stvar koju čine je provjeravati svoju LinkedIn stranicu.
Bit će impresionirani činjenicom da radite nedjeljom. Važno je da vas vaša početna poruka samo predstavi i da ne bude pretjerano napadna. Želite da rukovoditelj vidi vaše radno iskustvo na LinkedInu i da zapamti tko ste.
Pokušajte pronaći zajednički jezik u svojoj poruci. Spomenite ljude koje ste već upoznali u procesu intervjua ili provjere i pohvalite njihovu osobnost i profesionalnost. Ovo nije vrijeme za prijavu za posao. To će doći kasnije na red.
Zamislite LinkedIn kao tražilicu
LinkedIn je tražilica isto koliko i Google, ona je usmjerena na pronalaženje stručnjaka, regrutera, tvrtki i poslova. Koristite ga za traženje stručnjaka za zapošljavanje u svojoj djelatnosti.
Primjer: ako se bavite oglašavanjem, mogli biste pretražiti regrute za oglašavanje.
S druge strane, stručnjaci za zapošljavanje traže kandidate pomoću ključnih riječi. Zato je važno da se predstavite relevantnim ključnim riječima u svom opisu profila.
Stručnjaci za zapošljavanje i regruti koriste LinkedIn Recruiter, premium plan dizajniran za regrute, za traženje mogućih kandidata za posao.
A korisnici LinkedIna koji ispune svoj odjeljak o vještinama i preporukama s ključnim riječima koje interni i vanjski regruti koriste za pronalaženje ljudi poput njih imaju mnogo veću vjerojatnost da će biti istaknuti u rezultatima.
Nemojte napisati da tražite nove prilike
Većina stručnjaka slaže se da ne biste trebali spominjati traženje posla u svom profilu na LinkedInu. Pogotovo ako ste zaposleni.
Stručnjaci za zapošljavanje ne koriste izraze poput – traženje posla u svojim pretragama. Zapravo, oni zapravo mogu izbjegavati profile koji sadrže taj izraz ili sličan pojam.
Uz to, moguće da isticanjem traženja posla u profilu ispadate pomalo očajni.
Uredite i ostale profile na društvenim mrežama
Iako je LinkedIn daleko najvažnija društvena mreža koju koriste stručnjaci za zapošljavanje, nipošto nije jedina. Facebook je druga najposjećenija društvena mreža među stručnjacima (55 posto, naspram 87 posto za LinkedIn).
Ako im se ne svidi ono što o vama saznaju na drugoj društvenoj mreži, drastično vam se smanjuju šanse za zapošljavanje.
Objavite profesionalnu fotografiju
Počeli smo tekst s isticanjem važnosti fotografije, pa njome i završavamo. Ako je ne stavite, vaš LinkedIn profil izgleda nepotpuno. Tako vas algoritam ruši u pretragama.
Štoviše, članovi LinkedIna koji dodaju fotografiju profila dobivaju do 21 puta više pregleda profila. Nikako nemojte stavljati fotografiju staru nekoliko godina. Iznimno je važni da je aktualna.
Sve ostalo je neprofesionalno. Ako vas pozovu na razgovor, razlika u godinama će odmah biti vidljiva. A vaš bi se ispitivač mogao zapitati što još skrivate.
Ako ništa drugo, zastarjela fotografija je neautentična. A biti autentičan uvijek je dobra strategija na društvenim mrežama—kao i na razgovorima za posao.
Posjetite nas na Zaposlise.hr!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->