Guerilla Marketing u 4 koraka (uz primjere)
Guerilla Marketing u 4 koraka (uz primjere)

Guerilla marketing (gerilski marketing) je netradicionalna strategija koja obično uključuje niske troškove i neobične taktike za dosezanje ciljane publike.
U marketingu su dobrodošle razne kreativne strategije za promicanje proizvoda, usluga i marki. Važno je da su učinkovite.
Kad imaš para (budžet) u marketingu – sve je lakše. Međutim, znači li to da zbog toga – pojedinci, obrti i male tvrtke nemaju šansu za uspjeh? Naravno da ne!
Zato je tu guerilla marketing – moćna marketinška taktika koja se temelji na kreativnim i neočekivanim idejama te pametnim trikovima za izdvajanje iz mase.
Sam naziv dolazi iz vojne strategije “gerilsko ratovanje”. Radi se o borbi pomoću manjih taktika. Neke od njih su sabotaža, kratki brzi napadi, zasjede i slično.
Pritom, saznajte što je zeleni marketing i koje su prednosti tog tipa rada.
U nastavku teksta možete pročitati više o guerilla marketingu. Također, kako možete napraviti kampanju u četiri koraka.

Guerrila marketing, naljepnice, pizza, Izvor: Unsplash.com
Sadržaj
Više o guerilla marketingu
Guerilla marketing odnosi se na jeftine, kreativne marketinške tehnike koje tvrtke koriste za stvaranje svijesti o robnoj marki među potencijalnim klijentima.
Koristi se taktikama poput iznenađenja i šoka kako bi skrenuo pozornost javnosti na robne marke tvrtke. Tvrtka može htjeti primijeniti gerilski marketing kako bi uštedjela novac ili ostavila trajan dojam.
Na primjer, male i srednje tvrtke možda nemaju raspoloživa sredstva za skupe marketinške kampanje.
Ako je gerilska marketinška kampanja male tvrtke uspješna u iznenađenju potencijalnih klijenata, oni bi se mogli osjećati motiviranima ispričati poznanicima, prijateljima i obitelji o proizvodu ili marki.

Naljepnice po stupovima, barkod, Izvor: Unsplash.com
Znači da je tvrtka učinkovito kreirala stalnu marketinšku kampanju koja zahtijeva malo ulaganja i truda.
Pročitajte više o brendiranju tvrtke i uspješnoj strategiji employer brandinga.
Kako radi strategija?
Kako biste bili sigurni da je vaša gerilska marketinška kampanja uspješna, slijedite nekoliko koraka:
1) Koristite faktor iznenađenja
Jedna od najvažnijih taktika gerilskog marketinga je element iznenađenja. Razlika između normalne reklame na jumbo plakatu i gerilske marketinške kampanje je upravo taj faktor iznenađenja.
Za uspješnu kampanju morate razmišljati originalno i kreativno. Kada iznenadite potrošača, možete se osloniti na nezaboravan dojam koji će se povezivati s brendom tvrtke.
Gerila marketing se fokusira na stvaranje nevjerojatnih iskustava, viralnih kampanja i kreativnih taktika koje izazivaju pažnju i stvaraju lavinu među potrošačima.
2) Provedite istraživanje
Iako se guerilla marketing čini spontana i nasumična, ključno je provesti mnogo istraživanja i pažljivo planirati prije pokretanja kampanje.

Istraživanje, kolege, ured, marketing, Izvor: Unsplash.com
Da bi gerilski marketing bio učinkovit, poruka i izvedba kampanje moraju biti izvedeni pametno i originalno.
Ovakve kampanje rijetko imaju veliki budžet, stoga zahtijevaju kreativnost i dubinsko razumijevanje percepcije javnosti i ciljane publike.
Interaktivne i iznenađujuće kampanje stvaraju pozitivne asocijacije i mogu dovesti do dugoročne lojalnosti potrošača.
U kontekstu guerilla marketinga, s fokusom na inovaciju i kreativnost, otvoren je alternativni put za brendove koji žele ostaviti dojam i bolje se pozicionirati na tržištu.
3) Uključite publiku
Guerrilla marketing nastoji privući i zabaviti potrošače na način koji stvara trajan i pozitivan dojam o robnoj marki.
Jedan od najboljih načina da privučete pozornost ciljane publike i zabavite je uključiti je u kampanju.
Bilo da zamolite potrošače da izdaju vaš proizvod iz automata za prodaju ili poziraju za fotografije, daleko je vjerojatnije da će zapamtiti vaš brend ako vaša kampanja zahtijeva interakciju.
Saznajte više o trendovima ponašanja potrošača u 2024. godini.

Publika, guerrila marketing, Izvor: Unsplash.com
4) Nemojte previše pritiskati kupce
Da bi guerilla marketing funkcionirao, važno je da se publika voljno uključi u kampanju.
Najbolje je osigurati da se nitko ne osjeća pod pritiskom kod sudjelovanja u vašoj kampanji. Ne smije biti pritiska kod kupnje proizvoda.
Pokušajte biti svjesni potreba svojih potrošača i pristupajte im s poštovanjem. Ako ciljate na odabranu publiku, provođenje odgovarajućeg istraživanja može vam dati uvid u najbolje načine da joj pristupite.
Provođenje istraživanja je prikladan posao za rad od kuće, pa pročitajte više!
Primjeri guerilla marketinga
Postoje mnoge tehnike guerilla marketinga koje možete primijeniti, a sve uključuju kreativno razmišljanje. Donosimo nekoliko primjera:
1) Ambijentalni marketing
Ambijentalni marketing uključuje korištenje okoliša u svoju korist postavljanjem oglasa na javnim mjestima ili javnim objektima.
To ne znači postavljanje reklame na jumbo plakat ili šalicu – ambijentalni marketing funkcionira tako da se javna mjesta ili objekti koriste na neuobičajen način.
Takva tehnika privlači pozornost potrošača i potiče ih da razmišljaju o mjestu ili objektu na drugačiji način.

Plakat na stupu, Izvor: Unsplash.com
Trendovi u ambijentalnom marketingu uključuju postavljanje uvećane verzije nekog objekta u javni prostor ili mijenjanje javnog objekta tako da mijenja način na koji publika gleda na taj objekt.
Promoviranje proizvoda ili usluga na neobičnim lokacijama ili na ambalažama je ambijentalni marketing.
Uključuje kreativno slanje reklamnih poruka, interakciju s publikom s ciljem da se emocionalno utječe na potrošača.
2) Marketing iz zasjede (ambush)
Ambush marketing vuče korijene iz 1980-ih godina. Razne tvrtke su krenule koristiti razne strategije radi privlačenja pažnje na velikim događajima. No, naravno, nisu plaćali službena sponzorska prava.
Jedan od prvih i najpoznatijih primjera jest slučaj kompanije Nike tijekom Olimpijskih igara 1984. u Los Angelesu:
Iako nije bila službeni sponzor, Nike je uspio dominirati percepcijom publike kroz masovnu kampanju koja je uključivala ogromne reklamne ploče i proizvode s logom Olimpijskih igara.
Tme je stvorio snažnu asocijaciju sa događajem.
Ova vrsta marketinga funkcionira kroz udruživanje. Marketing iz zasjede također može uključivati tvrtku koja koristi marketinšku kampanju druge tvrtke za vlastitu dobit.

Ambush marketing, marketing iz zasjede, Unsplash.com
Na primjer, ako je tvrtka pokrenula novi reklamni pano, konkurent može u blizini postaviti billboarde koji odgovaraju izvornoj marketinškoj poruci.
Na taj način konkurent skreće pozornost javnosti s početnog brenda na novu billboard kampanju.
3) Grassroots marketing
Grassroots marketingom tvrtka pokušava stvoriti trajnu vezu i odnos s ciljanom publikom.
Umjesto dosezanja što većeg broja ljudi marketinškom kampanjom, ova vrsta oglašavanja uključuje ciljanje nišne skupine potrošača. Ne zanimaju ih široke mase ljudi.
Tvrtke mogu doprijeti do ciljane publike sudjelovanjem u relevantnim događajima koji bi mogli zainteresirati ciljanu publiku.
Oni također mogu pristupiti prostorima, bilo online ili u stvarnom životu, gdje se ciljna publika može okupiti i komunicirati s njima nudeći besplatne proizvode ili uzorke.
Primjer: Debitant šalje besplatne primjerke svog romana popisu cijenjenih recenzenata knjiga. Autor se nada da će sve objavljene recenzije izazvati interes.
Uz ove recenzije knjiga, svijest o novom autoru i njihovoj knjizi raste prije njezina objavljivanja.

guerilla marketing, plakat na ulici
4) Ulični marketing
Ulični marketing javlja se kada tvrtke koriste javne prostore na jedinstvene i nekonvencionalne načine kako bi privukle pozornost na svoje robne marke.
Iako ambijentalni marketing koristi i javne prostore, ulični marketing se odvija samo na ulicama.
Tipično, ulični marketing također uključuje izravniju interakciju s potrošačima nego druge vrste gerilskog marketinga.
Primjer je dijeljenje besplatnih uzoraka i interakcija s javnošću na ulicama.
Ova vrsta marketinga također može uključivati ”roadshow”, kioske, performanse, događaje ili prilagodbu uličnih elemenata.
Ne postoji jamstvo da će osoba slušati radio reklamu ili držati kanal uključen dovoljno dugo da gleda televizijsku reklamu.
Jedna od alternativa tome je izravan pristup koji eliminira sve filtere i donosi poruku tvrtke izravno ljudima, često kada je najmanje očekuju.
Ova vrsta marketinga, poznata kao ulični marketing, može privući pozornost i presijecati medijski nered.
Primjer: Marketinška tvrtka stvara svijest o svojim uslugama angažiranjem ljudi da skrenu pozornost na sebe u javnim prostorima kao što su podzemne željeznice, autobusi i trgovački centri.

Marketing, kampanja, autobus, Izvor: Unsplash.com
To čine dijeleći letke, držeći natpise tvrtke ili pjevajući reklamne pjesme tvrtke.
5) “Astroturfing”
Astroturfing je kontroverzna i riskantna marketinška strategija, jer uključuje lažne potvrde i preporuke.
Umjesto oslanjanja na istinski oduševljenu javnost za širenje informacija o proizvodu ili robnoj marki, ova vrsta marketinga uključuje plaćanje osobi ili ljudima da podrže proizvod.
Ovaj plaćeni zaposlenik može zatim objavljivati o proizvodu ili tvrtki na platformama društvenih mreža, blogovima ili drugim forumima.
Astroturfing je praksa prikrivanja sponzora neke poruke ili organizacije koja stoji iza te poruke.
Trebao bi se steći dojam se radi o građanskoj inicijativi, nevladinim organizacijama odnosno pokretu koji je spontano nastao.
Vjerodostojnost se na taj način poruci, odnosno cilju, daje uskraćivanjem informacija o financijama i interesima skupine koja stoji iza kampanje .
Naziv astroturfing dolazi od marke umjetnih travnjaka AstroTurf. Travnjaci dizajnirani kao da su pravi, ali su, zapravo, lažni.

Guerrila marketing, kutija u zraku, Unsplash.com
Ono što razlikuje ovu vrstu oglašavanja od angažiranja poznatog glumca za reklamiranje robne marke je to što astroturfing stvara dojam široke, široke podrške za proizvod ili marku.
Kod astroturfinga jedna osoba preuzima različite identitete za postavljanje više pozitivnih recenzija proizvoda.
Tvrtke također mogu stvarati lažne blogove ili mogu platiti zaposlenicima da objavljuju pozitivne recenzije o njihovoj marki.
Primjer: Tvrtka je stvorila pozitivnu svijest o svom brendu slanjem plaćenih predstavnika na događaje na kojima se okuplja ciljana publika.
Ideja je da ovi predstavnici neprimjetno uključe priču o tvrtki u razgovor. Predstavnici pokušavaju razgovarati o robnoj marki bez otkrivanja činjenice da ih tvrtka plaća.
Marketing i vještine
Općenito za rad u marketingu potrebno je vladati mnogim vještinama. Pročitajte više o važnosti komunikacijskih vještina u poslovnom svijetu.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->