Možete li biti prijatelj sa svojim šefom?

Možete li biti prijatelj sa svojim šefom?

Reading Time: 2 minute

Mnogi od nas su se susreli s ovom situacijom tijekom svog radnog vijeka, a ako se još nije dogodila, velika je vjerojatnost da će se dogoditi u budućnosti: uspostavljanje prijateljstva sa svojim nadređenim.

Možda ste i sami u poziciji menadžera razvijate prijateljstva s članovima vlastitog tima.

Kao menadžer, prirodno je zapošljavati ljude sličnih stavova, a kao zaposlenik, privlači vas rad s nadređenima koje poštujete.

Normalno je željeti biti voljen, a u idealnom slučaju vođa je i voljen i poštovan. Ove dvije karakteristike svakako nisu međusobno isključive.

S obzirom na značajan dio života koji provodimo na poslu, važno je izgraditi jake profesionalne odnose. Ti odnosi pomažu u maksimizaciji radnog dana i učinkovitom radu. Nitko ne može poreći niti činjenicu da je razvijanje pozitivnih odnosa sa svim članovima tima od suštinske je važnosti za dobrobit tvrtke za koju radite.

Međutim, postavlja se pitanje: koliko bi daleko trebali ići ti odnosi?

Gdje se nalazi ta tanka linija koja čini razliku između nekoga tko je prijateljski nastrojen i tko je uistinu prijatelj?

Treba li šef biti prijatelj s zaposlenicima?

U odnosima među kolegama, radna prijateljstva obično su jednostavna. Radno mjesto je prirodno mjesto gdje se stvaraju dugotrajna prijateljstva i poznanstva. Biti kolega znači jednostavno osigurati da se oboje ponašate profesionalno kad ste zajedno na radnom mjestu.

Biti prijatelj s vašim nadređenim predstavlja sasvim drugačiji izazov.

Stvari mogu postati komplicirane ako upravljate osobom koju smatrate prijateljem, ili ako razvijate bliski odnos sa svojim šefom. Iako je moguće da šef bude prijateljski nastrojen i srdačan prema članovima tima, važno je imati na umu profesionalne granice.

Neovisno o tome jeste li menadžer ili zaposlenik, vaša je odgovornost osigurati da osobni odnos ne utječe na vaš radni odnos.

Koji su prioriteti na radnom mjestu?

  • Vaša odgovornost treba biti usmjerena prema tvrtci
  • Poslovne poteze činiti stalno imajući na umu najbolji interes tvrtke
  • Ako se pojavi bilo kakav problem, adresirajte ga odmah
  • S poštovanjem se odnosite prema drugoj osobi i u prijateljskom i poslovnom odnosu
  • Favoriziranje je loša praksa i pripazite da ju ne primjenjujete na prijatelje s posla

 

Konfuzija između prijatelja i menadžera postaje još složenija kada shvatite da trebate uzeti u obzir percepciju šireg tima. Može li se primjerice vaše prijateljstvo protumačiti kao pristranost – ovo može značajno utjecati dinamiku tima.

Prijateljstva između menadžera i zaposlenika najuspješnija su kada obje strane:

  • Razumiju razliku između svojeg prijateljstva i radnog odnosa
  • Transparentni su i iskreni jedno prema drugome
  • Osjećaju se ugodno kada kažu ‘ne’ jedno drugome
  • Znaju kako se s poštovanjem i profesionalno ne složiti
  • Znaju postaviti jasne granice između ‘radnog vremena’ i ‘vremena za prijatelje’
  • Ne dopuštaju da radna prijateljstva naruše dinamiku tima

Koji je odgovor na pitanje iz naslova?

Odgovor je da nema jednostavnog ili definitivnog odgovora.

Svaka osoba, svako prijateljstvo i svaka organizacija su različiti.

Ključno pravilo koje nikada ne smijete izgubiti iz vida je da, iako je vaše prijateljstvo možda započelo na poslu, odnos između menadžera i zaposlenika na radnom mjestu i unutar radnog vremena treba biti prioritetan. Prijateljstvo – za njega ima vremena i kad posao završi.

Za više savjeta zaprati Zaposlise.hr blog.

Jesi li isprobao/la Zaposlise.hr aplikaciju?

Svajpom pretražuj oglase s definiranim plaćama, prijavljuj se u par sekundi i čavrljaj uživo s poslodavcima.

Preuzmi aplikaciju i zaposli se!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju