Razgovor za posao – Čitajte između redaka
Razgovor za posao – Čitajte između redaka
Sadržaj
Čitanje između redaka važna je stavka svakog razgovora za posao.
Čitanje između redaka znači razumijeti pozadinu postavljenog pitanja i pretpostavlja Vašu spremnost na pravi odgovor. Vještina ovakvog čitanja može pomoći u shvaćanju i prihvaćanju onoga što poslodavac od Vas očekuje. Takva sposobnost u konačnosti rezultira novim prilikama i perspektivama za obje strane.
Uspješni razgovori za posao pretpostavljaju da je poslodavac taj koji govori u manjini, dok budući zaposlenik preuzima vodstvo u komunikaciji. Postoji mogućnost da će poslodavac postaviti mnoga pitanja kako bi saznao podatke relevantne za poslovanje.
Jednako tako, postoji mogućnost da mnoga pitanja neće biti postavljena – kako onda prepoznati poruku iza onog neizrečenog?
Čitanje između redaka – “Hoćete li moći izvršiti posao? “
Ovim pitanjem poslodavac želi da ga uvjerite da ste baš Vi osoba koja će doprinijeti timu. Zanima ga imate li vještine potrebne za obavljanje posla, fizičke sposobnosti i volju za učenjem koju posao zahtijeva.
Pri ovakvim pitanjima budući se zaposlenik često oslanja na prethodna poslovna iskustva. Ovako formulirano pitanje prilika je kandidata da se pokaže u pozitivnom svjetlu, samopouzdan i uspješan.
Ispričajte priče o svojim prethodnim iskustvima i naglasite svoj angažman u ranijim projektima kako bi poslodavac dobio uvid u Vaš trud i kvalitetu rada.
Skriveno značenje – “Hoćete li surađivati s timom? “
Dobre komunikacijske vještine i suradnja s timom jednako su važne stavke poslovanja kao prethodno iskustvo i prikupljene vještine.
Postoji nekoliko načina na koje možete uvjeriti poslodavca u Vašu kolegijalnost.
- Naglasite učinkovitost komunikacijskog pristupa
- Ponudite poslodavcu prijašnje iskustvo u timskom radu
- Istaknite sposobnost rješavanja problema.
Kvalitetna, transparentna i dvosmjerna komunikacija od izrazite je važnosti za pravi team building. Potrudite se s poslodavcem komunicirati što jasnije, time prakticirajući pred njegovim očima timske komunikacijske vještine.
Iako poslodavac ne može sa sigurnošću provjeriti sva Vaša prijašnja iskustva, ponudite mu situaciju na prethodnom radnom mjestu u kojoj je trebalo pokazati timski duh. Nerijetko se događa da prethodna iskustva pišu nova iskustva.
Sposobnost efikasnog rješavanja problema na poslu bitan je dio rada u timu. Vaša brzina, sposobnost i volja za slušanjem i uvažavanjem kolega elementi su koji stoje visoko na ljestvici svakog poslodavca.
Razina vještina – “Hoćete li trebati dodatnu obuku? “
Postavljanjem ovog pitanja poslodavac želi saznati razinu vaših vještina. Želi znati jeste li sigurni u svoje jače strane i koliko ste samopouzdani o istima govoriti. Jednako tako, svaki zaposlenik ima i slabosti na kojima treba raditi i kojih treba biti svjestan.
Ovako formuliranim pitanjem poslodavac od Vas zahtijeva dokaz da ste kompetentni, samosvjesni i voljni nadograđivati svoje nedostatke – i slaviti snažne strane.
Držeći na umu da je svaki razgovor za posao stresan događaj u životu pojedinca, bitno je dobro se pripremiti za potencijalna pitanja, kao i za ona koja je potrebno dekodirati. Smiren ton, otvoreno držanje tijela i eye-contact gotovo uvijek ulijevaju osjećaj povjerenja te olakšavaju i najstresnije situacije.
Dopustite poslodavcu i samima sebi donošenje odluka koje su u skladu s Vašim profesionalnim težnjama i vrijednostima.
Niste sigurni kako prepoznati skrivene poruke iza pitanja poslodavca? Registrirajte se na Zaposlise.hr i s nama osnažite samopouzdanje za svako (ne)postavljeno pitanje!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->