Važnost neverbalne komunikacije na radnom mjestu

Važnost neverbalne komunikacije na radnom mjestu

Reading Time: 2 minute

Znate li da komunikacija u timu može povećati produktivnost rada za čak 25%?

Razumijevanje i komunikacija na radnom mjestu nerijetko predstavljaju pravi izazov, od kojih neverbalna komunikacija ponekad ostaje misterij. Istraživanja pokazuju da tek 7% komunikacije na poslu jest ona riječima – preostalih 93% čini neverbalna komunikacija.

Donosimo nekoliko karakteristika neverbalne komunikacije i njezine benefite za poslovanje tima u cijelosti.

Ton glasa kao način komunikacije

Neverbalna komunikacija vrsta je komunikacije koja uključuje ton glasa, govor tijela, kontakt očima te gestikulacije rukama. Čak 38% svakodnevne komunikacije na poslu odnosi se na komunikaciju kroz kanal ton glasa. Iako je govor čin verbalne komunikacije, način na koji govorimo neverbalni je način kojim drugome prenosimo misli i informacije. Zadržati pozitivan i motivirajuć ton glasa utječemo na energiju cjelokupnog tima i otvaramo mogućnost produktivnosti posla.

Povećanje produktivnosti na radnom mjestu komunikacijom

Jedan od najbitnijih benefita neverbalne komunikacije povećanje je produktivnosti posla. Podaci istraživanja koje je provedeno 2020. godine ukazuju na postotak ispitanika od 8,6% koji preferiraju rad na daljinu, od čega je većina tih zaposlenika osjetila snažniju povezanost s ostatkom suradnika. Redovna komunikacija koja uključuje gestikulacije rukama, jasan ton glasa i kontakt očima ključ je svake suradnje.

Govor tijela ukazuje na profesionalnost

Način na koji se predstavljamo i zastupamo sebe na radnom mjestu čini velik postotak cjelokupnog dojma kojeg ostavljamo na druge. Govor tijela predstavlja 55% komunikacije s okolinom. Dinamičan, otvoren stav i samopouzdanje odašilju signale odgovornosti i spremnosti na rad. Uspravan položaj tijela ukazuje na osobu spremnu na suradnju i kompromis, ujedno zadržavajući izraz vodstva i ozbiljnost u pristupu svakom poslovnom projektu.

Kontakt očima

Oči su ogledala duše – čak i na radnom mjestu. Održavanje kontakta očima znak je poštovanja prema nadređenom, poslovnom partneru ili kolegi. Kontakt očima pokazao se moćnom tehnikom prezentacije kojom dobivate pažnju i naklonost publike. Jednako tako, blag i usredotočen pogled motivira ljude na djelovanje i daje im na važnosti koja je potrebna za ostvarivanje zacrtanih ciljeva.

U konačnici, komunikacija je mnogo više od pukih riječi. Bilo da se radi o uspravnom stavu koji pršti sampoštovanjem, opuštenom držanju tijela kojim otvaramo prostor za tuđe ideje i perspektive ili osmijeh kojim bodrimo nove izazove, jedno je sigurno – neverbalna komunikacija otvara prostor svijesti o svemu neizrečenom i čitanju znakova između redaka potrebnih za razumijevanje ljudi, njihovih različitosti i u konačnici – ujedinjavanju i približavanju.

 

Više o detaljima kako komunicirati na radnom mjestu pronaši na   Zaposlise.hr !

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju