Upravljanje vremenom je važna vještina

Upravljanje vremenom je važna vještina

Reading Time: 6 minute

Upravljanje vremenom je način na koji ljudi koriste svoje vrijeme. Odnosi se na obavljanje aktivnosti koje su usmjerene na dostizanje određenih ciljeva.

Svaki zaposlenik, neovisno na kojem radnom mjestu radi, trebao bi naučiti upravljati svojim vremenom. Radi se o klasičnom podizanju produktivnosti.

Učinkovito upravljanje vremenom omogućuje maksimiziranje radne učinkovitosti, pripremu za nadolazeće projekte i ispunjavanje rokova na vrijeme ili ranije.

Zauzvrat, to vas čini sretnijim i usredotočenijim zaposlenikom.

U ovom članku objašnjavamo prednosti učinkovitog upravljanja vremenom.

Nudimo korisne savjete kako poboljšati kako biti dobar u upravljanju vremenom. Također, možete saznati kako tu vještinu prezentirati u svom životopisu.

Životopis, posjetnica

Životopis, posjetnica

Vještine upravljanja vremenom

Upravljanje vremenom je čin organiziranja i učinkovitog rasporeda vaših aktivnosti. Učinkovito planiranje ove vrste zahtijeva korištenje sljedećih vještina upravljanja vremenom:

  • Izrada i održavanje rasporeda nadolazećih zadataka i događaja.
  • Planiranje dana kako biste bili sigurni da svakoj aktivnosti posvetite pravu količinu vremena.
Vrijeme, sat, upravljanje vremenom

Vrijeme, sat, upravljanje vremenom; Izvor: Unsplash.com

  • Komunicirajte sa svojim nadređenim kako biste bili sigurni da ste upoznati sa svojim rokovima.
  • Davanje prioriteta visoko važnim zadacima u odnosu na manje važne.

Je li bolje raditi naporno ili raditi pametno? Pročitajte više u članku na linku i saznajte koji stil (ili kombinacija) je bolja za vašu karijeru

Vještine upravljanja vremenom moraju se strpljivo učiti i redovito vježbati kako bi bile učinkovite.

Bez obzira na vašu trenutnu razinu znanja o upravljanju vremenom, poboljšanje vaših vještina vrijedan je cilj za svakoga tko želi napredovati osobno ili profesionalno.

Veoma je važno postaviti kratkoročne i dugoročne ciljeve, bilježiti vrijeme, prioritizirati zadatke, praviti liste onoga što trebate uraditi, te organizirati radni prostor.

Unaprijedite vještine upravljanja vremenom

Poboljšanje vaših vještina upravljanja vremenom vjerojatno će uključivati ​​usvajanje nekih novih navika. Evo nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste učinkovitije upravljali svojim vremenom:

Potreba za učinkovitim upravljanjem vremena, burnout, izgaranje, previše svega

Potreba za učinkovitim upravljanjem vremena, burnout, izgaranje, previše svega; Izvor: Unsplash.com

  • Koristite planer.
  • Postavite mjerač vremena.
  • Efikasno rasporedite svoje radne sate.
  • Postavite kratkoročne i dugoročne ciljeve.
  • Mudro koristite svoju energiju.

Kada radite od kuće i na daljinu, morate znati kako dobro upravljati svojim vremenom. Saznajte kako si možete složiti učinkovit raspored rada za rad od kuće.

1) Koristite planer

Počnite voditi evidenciju o tome kako provodite svoje vrijeme. Fizički ili digitalni planer neophodan je za svakoga tko želi pratiti nadolazeće zadatke i događaje.

Planer veličine knjige koji stane u vašu torbu ili digitalni rokovnik koji možete provjeriti telefonom. Imajte podsjetnike na važne događaje i sastanke.

Planer, kalendar, notes

Planer, kalendar, notes; Izvor: Unsplash.com

2) Postavite mjerač vremena

Nemojte potrošiti previše vremena na zadatke niskog prioriteta ili nevažne stvari. Postavite si vremenski cilj na početku rada.

Budite sigurni da se možete usredotočiti i izbjegavati smetnje dok ne postignete svoj cilj.

Svoje ciljeve u karijeri možete odrediti na samom početku poslovnog puta. Pročitajte kako postaviti ciljeve već pri javljanju na natječaj za posao.

3) Efikasno rasporedite svoje radne sate

Dobro i svjesno rasporedite svoje radne sate. Odvojite vrijeme za pregled svojih završenih zadataka, procjenu trenutne uspješnosti i planiranje nadolazećih obaveza.

4) Kratkoročni i dugoročni ciljevi

Svaki zadatak koji preuzmete trebao bi pridonijeti nekom cilju. Neki od vaših zadataka bit će vezani uz karijeru, dok će drugi pridonijeti vašem osobnom razvoju, mentalnom zdravlju ili privatnim odnosima.

Sva ta područja treba pažljivo izvagati i uravnotežiti.

Poslovni ciljevi, cilj, u sridu, postignuće

Poslovni ciljevi, cilj, u sridu, postignuće; Izvor: Unsplash.com

Na primjer, ispunjavanje kratkoročnog cilja dovršetka projekta na poslu ne bi trebalo odvratiti previše vašeg vremena od rada.

No, dugoročni cilj može biti poboljšanje kvalitete zdravlja. Ako razmišljate o tome koji će zadaci pomoći u postizanju kojih ciljeva, možete donositi bolje i informiranije odluke o svom vremenu.

Možda ste si dali cilj da postane slastičar? Pročitajte više o karijeri slastičara i odlučite radi li se o vašem životnom pozivu. 

5) Mudro koristite svoju energiju

Svaki dan imate samo 24 sata, tako da je očuvanje vaše energije ključno.

Ako ujutro posvetite veliku količinu vremena i energije projektu, možda nećete moći dovršiti neočekivani zadatak koji morate završiti poslijepodne. Važno je uvijek biti svjestan vlastitih granica.

Kratke pauze tijekom dana pomažu vam da ostanete fokusirani i smanjite stres, a vrijeme nakon posla nikako nemojte provoditi razmišljajući o poslu.

Vrlo je važno sačuvati svoju energiju, jer kada se približite burnoutu, neće biti lako. Saznajte više o burnoutu (izgaranju) iz članka  koji se nalazi na linku. 

Burnout

Burnout, izgaranje, previše posla, nemir; Izvor: Unsplash.com

Zašto pričamo o ovoj temi?

Poboljšanje vaših vještina upravljanja vremenom može imati značajan utjecaj i na kvalitetu vašeg rada i na vaše zadovoljstvo poslom. Neki konkretni primjeri prednosti boljeg upravljanja vremenom su:

  • Ublažavanje stresa
  • Povećana produktivnost
  • Mogućnosti vodstva

1) Ublažavanje stresa

Oslobađanje od stresa jedna je od primarnih motivacija za poboljšanje vaših vještina upravljanja vremenom. Svakome je lijepo vidjeti fino popunjen poslovni kalendar.

Posebno su sretni privatnici kada imaju dovoljno posla. No, posao se mora raspodijeliti i energija također. Moguće je funkcionirati i u najzatrpanijim rasporedima, ako se sve lijepo posloži.

Bolje upravljanje vremenom također vam pomaže da svoj poslovni život odvojite od privatnog života. Ako učinkovito upravljate svojim dnevnim zadacima, moći ćete brže završiti i izbjeći kasno ostajanje na poslu.

Stres radi rada od kuće

Stres radi rada od kuće

Također ćete imati više mira dok ste kod kuće ako ne brinete o sutrašnjem rasporedu. Dobro upravljanje vremenom omogućit će vam da se opustite i date prioritet obvezama i odnosima koji vam najviše znače.

Svakako je opuštanje kvalitetnije uz meditaciju. Stručnjakinja Vedrana Bečić nam je objasnila osnove meditacije u našem intervjuu. Pročitajte članak na linku.

2) Povećana produktivnost

Ljudi koji dobro upravljaju svojim vremenom mogu obaviti više zadataka u manje sati. Ako imate vremena za pravilnu pripremu prije početka projekta, povećat ćete tempo i kvalitetu svog rada.

Ako možete birati koji će zadaci imati prioritet, moći ćete mudro rasporediti svoju energiju između različitih projekata.

Također, ako dobro upravljate svojim vremenom, možete pozitivno utjecati i na produktivnost svojih suradnika. Složite si raspored aktivnosti i smanjit ćete curenje vremena.

Podijelite posao po danima i fazama. Tako možete sačuvati svoju energiju i ubrzati tempo postizanja svojih ciljeva.

U potpunosti se usredotočite na svoj trenutni zadatak umjesto da brinete hoćete li odvojiti vrijeme za sljedeći sastanak ili obvezu.

Sastanak, ured, dogovor, konflikt, debata

Sastanak, ured, dogovor, konflikt, debata; Izvor: Unsplash.com

3) Mogućnost vodstva

Vještine upravljanja vremenom jedna su od najvrjednijih osobina vođe tima. Ako održavate izvrsnu organizaciju vremena na poslu, to će biti vidljivo drugima.

Netko tko dobro upravlja svojim vremenom ne kasni na sastanke, brzo daje rezultate i ima vremena ponuditi pomoć ili savjet svojim suradnicima.

Ako steknete reputaciju pouzdanog, brzog i produktivnog, bit ćete viši na šefovom popisu potencijalnih vođa.

U gotovo svakom poslu su voditeljske vještine važne. Saznajte zašto!

Nemojte zaboraviti na životopis

Vještine upravljanja vremenom općenito se smatraju podskupom organizacijskih vještina. Ako znate da će pozicija zahtijevati posebne vještine upravljanja vremenom, navedite ih zasebno.

Popis vještina upravljanja vremenom mogao bi izgledati otprilike ovako:

  • Izrada i poštivanje rokova
Rokovi, deadline, određivanje rokova, datumi

Rokovi, deadline, određivanje rokova, datumi; Izvor: Unsplash.com

  • Postavljanje i postizanje ciljeva
  • Planiranje obveza
  • Koordiniranje događaja
  • Upravljanje timom
  • Multi-tasking
  • Strateško planiranje
  • Određivanje prioriteta zadataka

Vještine upravljanja vremenom trebale bi biti navedene uz ili u kombinaciji s drugim vještinama povezanim s upravljanjem.

Kada opisujete svoje dužnosti na prethodnom poslu ili poziciji, svakako razgovarajte o tome kako ste se nosili s pretrpanim rasporedom.

Zatim, kako se ponašate u situacijama kada morate obavljati više zadataka i što ste učinili kako biste bili sigurni da ste ispunili rokove na vrijeme.

Pronađite sve informacije kako napisati potpun i učinkovit životopis

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju