Emocionalna inteligencija kao preduvjet uspješnog poslovanja
Emocionalna inteligencija kao preduvjet uspješnog poslovanja
Sadržaj
Visok stupanj emocionalne inteligencije sve je više cijenjen i potraživan od strane poslodavaca i pojedinaca u poslovnom svijetu. Kao način razmišljanja i djelovanja koji utječe na inovativnost i produktivnost, emocionalna inteligencija zaista mijenja perspektive.
Nevezano za područje poslovanja, razinu formalne obrazovanosti ili poslovne stručnosti, emocionalna inteligencija čini razliku. Za sve pojedince koji na različitim pozicijama žele ostaviti dobar utisak i promjenu, emocionalna će inteligencija biti ključ pokretač. Svega 58% poslovnog uspjeha moguće je zahvaliti upravo EI. Također ističe EI kao jednu od 10 najkvalitetnijih vještina potrebnih do 2020, dok 50% tvrtki s liste “Fortune” implementira obuku i testiranje emocionalne inteligencije.
Emocionalna inteligencija ili emocionalni koeficijent (EQ) sposobnost je kontrole i upravljanja, kao i razumijevanja vlastitih emocija u svrhu razumijevanja drugih. Prihvaćanje vlastitih i tuđih pogrešaka i spremnost na promjene znakovi su, kako privatnog, tako i poslovnog rasta i razvitka.
Kako emocionalna inteligencija djeluje na razvitak tržišta donose sljedeći podaci:
- Predviđa se da će tržište emocionalne inteligencije, koje je 2021. procijenjeno na 868 milijuna dolara, rasti po stopi od 25,2% CAGR između 2022. i 2030.
- Potražnja vještina EQ porasti će za 6x u sljedećih 3-5- godina.
- Zaposlenici s vođama naglašenog EQ-a prijavljuju povećanje angažmana (76%) i kreativnosti (61%).
- Ugostiteljskim objektima kojima upravljaju ljudi s visokim EQ-om raste profit za 22%
- 95% ljudi vjeruje da su svjesni sebe, dok je realna brojka tek 10-15%
Strategija emocionalne inteligencije i kako ju rabiti?
Trenutno najveći proizvođači EQ-a u svijetu:
- Amazon
- Microsoft Talent
- Smart
Postoji šest glavnih točaka emocionalne inteligencije.
- empatija
- samosvijest
- samomotivacija
- socijalne vještine
- samoregulacija
- upravljanje odnosima
Empatija na radnom mjestu
Prakticirati empatiju na radnom mjestu znači zamisliti sebe u cipelama zaposlenih, svoje osjećaje i odgovore na različite impulse i razumijeti svoj utjecaj na drugu osobu. Stavljanje emocionalnih potreba drugih ispred svojih karakteristika je koja čini karizmatičnog vođu s jedne te sjajnog kolegu s druge strane.
Uloga samosvijesti u svijetu biznisa
Kako bismo izbjegli odsutnost duhom i monotonost pri kreiranju novih vizija, samosvijest pomaže shvatiti zašto se osjećamo frustrirano ili neproduktivno. Znanstvenici predlažu posvećenost vježbanju “mindfulnessa” kao načina koji smanjuje stopu pogrešaka na radnom mjestu i pripomaže produktivnosti.
Samomotivacija kao pokazatelj emocionalne inteligencije
Ono što je moguće u umu, primjenom samomotivacije postaje ostvarivo i u svakodnevnom životu. Postavljanjem jasnih ciljeva i smjernica, započinjanjem tjedna točnim i preciznim rasporedom obaveza i potreba već ste na pola puta ka uspjehu. U negativnim situacijama, okruženjima i izazovima prisjećanjem pozitivnih osobina i striktne organizacije stvara se ravnoteža koja vodi ka ostvarenju zacrtanog.
Socijalne vještine i emocionalna inteligencija
Socijalne su vještine one igraju vitalnu ulogu u prepoznavanju emocionalnog stanja drugih – ali na koji način? Neke od strategija socijalnih vještina su: obraćanje pažnje na detalje pri govoru, efektna komunikacija, odgovaranje na tuđe impulse i vježbe logičkog zaključivanja.
Samoregulacija
Vještinom samoregulacije moguće je izbjeći negativne emocije koje, ukoliko se ne kontroliraju, prelaze u stanja anksioznosti, depresije i ispade bijesa. Nije moguće kontrolirati baš svaki tok događaja, no moguće je kontrolirati kako na njega reagiramo. Negativne emocije često mogu služiti i kao kanaliziranje pozitivnih stavova – negativne nas situacije mogu potaknuti da se trudimo više.
Upravljanje odnosima
72% zaposlenika složilo se da se zadovoljstvo poslom pripisuje poštivanju na radnom mjestu. Upravljanje poslovnim odnosima način je posjedovanja kontrole nad poslovnom situacijom, sukobima i utjecajem na pobošljanje maksimalne produktivnosti djelatnika. Upravljanje odnosa koncept je EQ-a koji pretpostavlja objektivnost pri saslušavanju zaposlenih i podizanje morala izoliranih i povučenih pojedinaca.
Poslovni se planovi diljem svijeta razvijaju u svakom trenutku i u veoma ubrzanom tempu. Sadržani od pomno osmišljenih planova i praksi, poslovima različitih područja inteligentno je rabiti emocionalnu marketinšku strategiju. Potreba za takvog strategijom zamjetna je već pri samom zapošljavanju djelatnika – svako poslovanje mora oformiti tim podjednakih vrijednosti i talenata kako bi se pokazao konkurentnim.
Dok je cilj zaposlenika samoorijentiranost, motiviranost i čvrsta kontrola nad emocijama, na rukovoditelju je da podići takve jedinke i pravovremeno prepoznati njihove talente i potrebe.
Jesi li u potrazi za više savjeta kako održati kvalitetno radno okruženje?
Isprobaj Zaposlise.hr aplikaciju i pronađi informacije koje te zanimaju!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->