Poslovno umrežavanje (uključeni savjeti i primjeri)
Poslovno umrežavanje (uključeni savjeti i primjeri)

Poslovno umrežavanje (eng. business networking) jedno je od najvažnijih aktivnosti danas u poslovnom svijetu. Radi se o učinkovitom načinu povezivanja u industriji i razvoju profesionalnih odnosa.
Na tržištu treba znati kako opstati i preći sve poslovne izazove. Zato je potrebno međusobno pomaganje, razmjena zajedničkih resursa, znanja, informacija, iskustva.
Da bi izvukli sve benefite poslovnog umrežavanja, važno je definirati ciljeve i predstavljanje svojeg poslovanja.
Glavni cilj umrežavanja je upoznavanje publike s vašim poslom. Uz malo sreće te osobe mogu postati vaši stalni klijenti.
Umrežavanje vam također pomaže da upoznate svoje tržište, a to je prvi korak ka uspješnom marketinškom planu.
U ovom članku ćete saznati kako možete podići svoje samopouzdanje i krenuti prema poslovnom umrežavanju. Unaprijedite svoju karijeru na efikasan način.

Poslovno umrežavanje, komunikacija
Sadržaj
Važnost poslovnog umrežavanja
Poslovno umrežavanje je djelotvoran alat za poslovnu uspješnost.
Povezano – pročitajte važnost pisanja poslovnog plana.
Uspostavljanje važnih i vitalnih veza događa se kroz umrežavanje. Pravilno izvedeno poslovno umrežavanje može pokrenuti karijeru prema naprijed.
Potrebno je graditi i njegovati odnose s drugim poslovnim stručnjacima, potencijalnim klijentima ili trenutnim kupcima.
Umrežavanje se može prakticirati na mnogim mjestima. Idealne su konferencije, seminari, radionice. Naravno, ovdje mogu poslužiti i društvene mreže, posebno poslovne.
Pročitajte kako možete sagraditi stabilan i profesionalan LinkedIn profil.

Komunikacija, profesionalne vještine, suradnja, izvor: ahaslides.com/hr/blog/business-networking
No, kako početi? S kim razgovarati u sobi punoj stranaca? Kako uopće započeti razgovor?
Umrežavanje nikako nije sastanak s poduzetnicima, obrtnicima, vlasnicima tvrtki na kojem se svi nađu i nude međusobno svoje usluge i proizvode.
Nemojte ići na takve događaje s mišlju: “Što ova osoba može učiniti za moj posao”, nego – “kako ja mogu pomoći drugome”.
Nikako ne biste smjeli umanjivati snagu povjerljivog i stalno rastućeg umrežavanja.
Prednosti umrežavanja
Poslovno umrežavanje koristi svima. Kako budete povećavali svoj popis kontakata, upoznavat ćete se sa sve više ljudi koji vam mogu pomoći u napredovanju u karijeri.
Navodimo neke posebne prednosti umrežavanja:
- Dokazujete svoje znanje o industriji. Kako uspostavljate nove kontakte u svojoj djelatnosti, ljudi će prepoznati vašu razinu stručnosti i mogu vam ponuditi prilike za napredovanje u karijeri.
- Povećava svijest o vašem proizvodu ili poslovanju. Svaka osoba koju upoznate je još jedan potencijalni klijent ili kupac ili netko tko bi vam mogao poslati preporuke.
Prisustvovanjem događajima umrežavanja proširujete svoj javni profil.

Konferencije, sastanci, radionice
- Veze imaju dugoročni potencijal. Poslovni kontakti koje upoznate danas mogli bi sutra biti budući poslodavci ili preporuke.
Svaka veza koju uspostavite je vrijedna, a izgradnja dugoročnih veza pametno je ulaganje u vašu karijeru.
Zamislite ovu situaciju: upoznajete Martinu, stručnjakinju u branši u koju se pokušavate probiti. Ispostavilo se da ona traži nekoga poput tebe za partnericu. Oboje ste na dobitku!
Odredite svoje ciljeve
Prije samog odlaska na neki događaj koji bi mogao rezultirati umrežavanjem, jasno si odredite vrstu događaja i poslovnih kontakata koji će najviše koristiti vašoj karijeri.
Započnite određivanjem svojih ciljeva i onoga što se nadate naučiti od svakog kontakta.
Pri određivanju ciljeva u karijeri, možete se voditi vrlo efikasnom SMART metodom.
Želite li pridobiti potencijalne klijente, unaprijediti svoje znanje o industriji ili izgraditi svijest o vlastitoj tvrtki?
Ako znate što želite dobiti od svakog događaja, imat ćete više uspjeha u svojim radnjama.

Poslovno umrežavanje, ciljevi, suradnja
Mjesta za poslovno umrežavanje
Postoji mnogo različitih vrsta mogućnosti umrežavanja za profesional
Kako biste maksimalno iskoristili bilo koji događaj, budite sigurni da fokus događaja umrežavanja usko odgovara vašim ciljevima i putu u karijeri.
Ovo su neka uobičajena mjesta na kojima ćete imati prilike upoznati relevantne stručnjake:
- Stručni skupovi
- Seminari
- Strukovne organizacije
- Nastava i radionice
- Online/društvene mrežne zajednice
Ta se poznanstva produbljuju u suradnike i savjetnike. Zajedno možete postići više nego što biste mogli sami – otključavanje novih visina za vaš posao i karijeru kroz snagu vaših ujedinjenih mreža.
Kako pronaći prikladne događaje?
Nakon što ste definirali svoje idealne prilike za umrežavanje, možete početi tražiti određene događaje. Koraci u nastavku će vas voditi kroz pronalaženje korisnog događaja umrežavanja.
Potražite konferencije na internetu. Na primjer, ako prodajete softver koji koristi tvrtkama u lancu opskrbe, unesite “konferencije u lancu opskrbe” u tražilicu.
Mogli bi postojati predvodnici mišljenja koji bi mogli imati koristi od vašeg proizvoda.

Konferencija, sastanak
Ne samo da možete izgraditi svijest o sebi i svom proizvodu, već se možete susresti s drugima kako biste stekli više znanja o industriji i njezinim trendovima.
Pronađite nadolazeće događaje na društvenim mrežama. Nakon što sastavite svoj popis potencijalnih klijenata za umrežavanje, pratite ih na društvenim mrežama.
Često će dijeliti nadolazeće događaje kojima će prisustvovati, što može dovesti do toga da i drugi vodeći ljudi u industriji prisustvuju tom događaju.
Posjetite s prijateljima, kolegama ili suradnicima. Možda već imate ljude na svojim društvenim i poslovnim mrežama koji redovito posjećuju događanja.
Pitajte svoje prijatelje, obitelj i suradnike postoje li mogućnosti umrežavanja koje oni preporučuju.
Što više ljudi upoznate, veća je vaša mreža – i pruža više utjecaja, resursa i mogućnosti.
Što kada dođete na događaj/event?
Nakon što ste pronašli događaje kojima biste željeli prisustvovati, možete se početi sastajati s potencijalnim klijentima i graditi svoju poslovnu mrežu.
Slijedite ove korake i saznajte više:
1. “Pitchajte”, predstavljajte se
Započnite razgovor o sebi i proizvodima i uslugama koje nudite. Budite sigurni u sebe i svoj rad.

Pitchanje, predstavljanje svog poslovanja
Održavajte kontakt očima, dobro se držite i govorite pozitivnim tonom o vrijednostima koje povezujete sa svojim radom.
Te bi prezentacije trebale trajati otprilike 20 sekundi i uključivati snažne prodajne točke.
Primjer uspješnog “pitcha”: “Bok, ja sam Petra. Drago mi je što smo se upoznali! Vodim prodaju u [naziv tvrtke]. Već sam punih deset godina u prodaji. No, zadnjih sedam radim u IT industriji.
Uglavnom tvrtkama pružam platformu koja pohranjuje sve podatke i uklanja pogreške. Benefit klijentima je stvarno velika. Ako vas zanima više, samo recite, rado ću demonstrirati rezultate”.
2. Postavljajte otvorena pitanja
Nemojte samo ćaskati. Razgovarajte otvoreno i iskreno. Steknite bolje razumijevanje osobe s kojom razgovarate. Posvetite se ciljevima te osobe.
Ovisno o reakciji i interesu osobe s kojom razgovarate, vaša pitanja mogu biti:
- Zašto prisustvujete ovom događaju?
- Što se nadate dobiti ovim događajem?
- Kako biste željeli poboljšati svoje poslovanje?

Postavljanje otvorenih pitanja
3. Pokušajte naučiti više
Dok postavljate pitanja, pažljivo slušajte odgovore. Saznajte koji su njihovi izazovi, ciljevi i potrebe kako biste vi i vaša organizacija mogli razviti plan za postizanje tih ciljeva.
Upamtite da umrežavanje nije samo prilika za izgradnju vlastite svijesti. To je također prilika da pomognete drugima kroz komunikaciju i edukaciju o tome kako vaš proizvod može pružiti vrijednost.
Komunikacija nakon susreta
Nakon što ste uspostavili nekoliko novih poslovnih poznanstava, važno je ostati s njima u kontaktu kako biste ojačali poslovni odnos.
Pošaljite “follow up” e-mail
Javite se svom kontaktu i ponovno se predstavite tako što ćete ga podsjetiti o kojim temama ste razgovarali tijekom događaja.
Ako su vas obavijestili o izazovu na čijem su rješavanju radili, dajte im izvor, rješenje za njihov problem ili profesionalnog kolegu koji im može dodatno pomoći.
Ponudite susret i nastavite raspravu. Pozovite ih u kafić ili kafić na ručak. Redoviti sastanci s njima pomoći će u jačanju vaše veze.

Pisanje follow up e-maila
Donosimo primjer “follow up” e-maila:
Poštovani Kristijan,
drago mi je što smo se upoznali na bankarskoj konferenciji. Nadam se da ste uživali u ostatku konferencije.
Zbog naše rasprave o porastu tehnologije u hipotekarnoj industriji, priložio sam članak o ovoj temi za koji sam mislio da bi Vam mogao biti zanimljiv.
Volio bih više razgovarati s vama o tehnološkom napretku u našoj industriji. . Molim vas, javite mi ako ste slobodni za kavu ili ručak ovaj ili sljedeći tjedan.
Veselimo se skorom povezivanju s vama.
Srdačan pozdrav,
Branimir Mislić
XYZ Company, LLC
091-091-0091
Važnost komunikacije
Pročitajte više o važnosti komunikacije i kako tu vještinu uklopiti u formu životopisa.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->