Plaća: Pisanjem bloga do zarade

Plaća: Pisanjem bloga do zarade

Reading Time: 6 minute

Plaća se može zaraditi pisanjem bloga. Blogovi su se brzo profilirali kao istaknuta forma kojom se tvrtke povezuju sa svojom bazom kupaca i posjetitelja.

Što ima više posjetitelja dolazi na web stranice tvrtke, utoliko blogovi postaju unosnija marketinška strategija koja gradi povjerenje i vjerodostojnost.

Dugoročno, tvrtke rade konverziju visokokvalitetnih potencijalnih klijenata u prodaju, ali i druge oblike dobiti.

Zašto su blogovi važni za vašu web stranicu? Oni povećavaju broj posjetitelja vaše web stranice. Kako?

  • pišući blog optimizirate sadržaj za web pretraživače (SEO).
  • dijeljenjem sadržaja bloga na društvenim mrežama.

Za pisanje blogova je važna organizacija rada i postavljeni kalendari obaveza. Pročitajte više kako dobro organizirati svoje radno vrijeme

U ovom članku pokrivamo kakvi moraju biti blogovi, opisujemo kada ih koristiti i navodimo osam vrsta blogova!

Prodajni ciklus, plaća, blog

Prodajni ciklus, plaća, blog

Plaća se može zaraditi tipkanjem?

Vi ste blog i vaša tvrtka je blog. Jer na web stranici neke tvrtke se uvijek nalaze osnovne informacije, kontakt i podaci o proizvodima ili uslugama.

No, na svakoj dobroj stranici tvrtke postoji sve to, ali još i blog. Kvalitetan blog pruža relevantne podatke posjetitelju i obogaćuje imidž tvrtke.

U začetku pisanja blogova, tekstovi su podsjećali na unose u stilu pisanja dnevnika. Osobe su dijelile svoje mišljenja i znanja o raznim temama.

Međutim, danas su postovi na blogu postali izrazito raznoliki. Blog se pretvorio u vrlo učinkovit medij za reklamiranje vaših proizvoda, ali i za komunikaciju s publikom.

Budući da blogovi podržavaju višestruke formate sadržaja, uključujući fotografije, videozapise i infografike, također su postali privlačni publici iz raznih sektora.

Marketinški proračun

Marketinški proračun

Trenutačno kultura pisanje bloga brzo raste, a tvrtke ih prihvaćaju  i tako si stvaraju relevantan sadržaj. Tvrtke zapošljavaju pisce blogova iz navedenih razloga.

Načina kako zaraditi pisanjem bloga:

  • Zarada od prikazivanja reklama (eng. display ads).
  • Sponzorirani sadržaj i blog postovi.
  • Affiliate zarada od preporuke proizvoda (eng. affiliate marketing).
  • Dropshipping (posredovanje u prodaji).
  • Prodaja vlastitih fizičkih (eng. eCommerce) ili digitalnih proizvoda.
  • Prodaja online alata (eng. software as a service – SaaS).
  • Plaćene privatne grupe (eng. membership groups/sites).
  • Prodaja freelance usluga.
  • Plaćene radionice, konzultacije i podučavanje (eng. consulting and coaching).
  • Javni nastupi i predavanja na konferencijama (eng. public speaking).
  • Prikupljanje donacija.

Kada trebamo pisati blog?

Svrha posta na blogu je povezati se s vašim ciljnim tržištem. Radi se komunikacijskom alatu koji povećava vašu vidljivost i može djelovati kao sekundarni tok prihoda za vašu organizaciju.

Ako nastavite ulagati u svoj blog i objavljivati ​​privlačan sadržaj, može postati snažan alat koji podiže vaš rang u tražilici.

Interakcija tvrtka klijent

Interakcija tvrtka klijent

Kvalitetni tekstovi privlače potencijalne kupce koji će se, vrlo vjerojatno pretvoriti u stvarne kupce. Zato tvrtke pisanje blogova koriste kao integralnu marketinšku i prodajnu strategiju.

Metoda vas postavlja kao autoritativno lice u industriji. Vaša prisutnost na mreži čini vašu tvrtku vjerodostojnijom, i tako tvrtka dolazi do većeg prometa na mreži, a možda i veće prodaje.

Ako ste dobri u pisanu, možda vas zanima i posao voditelja društvenih mreža. Ako imate takvih interesa, pročitajte savjete o pisanju životopisa za taj segment rada u marketingu.

Nakon što ste napravili web stranicu, potreban vam je sadržaj.

No ako ga pišete napamet, bez da znate točno što ljudi žele čitati, možete upasti u zamku da pišete jako puno sadržaja koji u konačnici ne generira puno prometa,..

Što ako vam kažem da to tako ne mora biti? Da možete napisati blog koji će godinama biti čitan bez da ga stalno reklamirate negdje?

Prvo pravilo kako to postići jest: blogove treba pisati prema ključnim riječima koje korisnici pretražuju na Googleu.

Pet tipova blogova

Spomenuli smo da se plaća itekako može zaraditi pisanjem blogova. A vrsta bloga koju odaberete uvelike će ovisiti o interesima i misiji vašeg brenda.

Kvalitetan sadržaj, blog, marketing

Kvalitetan sadržaj, blog, marketing

Možete ga koristiti kao platformu za razmjenu istraživanja i informacija, raspravu o složenim temama pa čak i zagovaranje određenih vrijednosti.

Donosimo osam tipova blogova: 

1) Osobni blogovi

Osobni blogovi su platforma za izražavanje mišljenja o raznim temama. Budući da su osobni blogovi produžetak vaše osobnosti, možete stvoriti vlastiti jedinstveni skup pravila i smjernica za sadržaj.

Da biste izgradili uspješan osobni blog, budite otvoreni, iskreni i stručni.

Kome pišete? Razumijevanje publike važno je za pisanje bloga!

2) Poslovni blogovi

Pisci poslovnog sadržaja bloga mogu vlasnici tvrtke ili pisati za druge. Nevažno je radi li se o zaposlenoj osobi ili o vanjskom suradniku.

U potrazi ste za dodatnim prihodom? Tražite idealni natječaj za posao za vas? Pročitajte naš članak o natječajima za posao koji nude drugi prihod. 

Svrha poslovnih blogova je izlaganje, promet na web stranici i visokokvalitetni potencijalni klijenti.

Za razliku od osobnih blogova, poslovni blogovi se fokusiraju na svoje proizvode i vijesti iz industrije. Oni stvaraju sadržaj kako bi privukli kupce u interakciju s njihovim brendom.

Ciljana publika

Ciljana publika

Da bi poslovni blog bio uspješan, morate identificirati preferencije svojih klijenata. To je jedini način za stvaranje relevantnog sadržaja.

Poslovni blog bi također trebao sadržavati pozive na radnju, kao što su poveznice na stranice proizvoda, liste pretplata putem e-maila i razne obrasce za potencijalne klijente.

Na taj način možete učinkovito uhvatiti više potencijalnih klijenata.

3) Profesionalni blogovi

Piscima profesionalnih blogova je pisanje profesija. Radi se o poslu s punim radnim vremenom. Plaća se generira pomoću velike i vrlo angažirane publike.

Unovčavaju svoj sadržaj putem plaćenih partnerstava s robnim markama i prodajom prikaznih oglasa.

Mnogi se profesionalni blogeri usredotočuju na tržišnu nišu kako bi ostvarili prihod. Tako se pozicioniraju kao vjerodostojne vođe mišljenja od kojih i druge tvrtke mogu imati koristi.

Kada je riječ o pronalaženju tema za blog o kojima ćete pisati, bitno je da najprije napravite istraživanje kako biste bili sigurni da je vaš sadržaj privlačan i relevantan za vašu publiku.

4) Specijalizirani blogovi

Specijalizirani blogovi fokusiraju se na određenu temu, poput hrane, fitnessa ili ljepote. U digitalnom dobu, mnogi pisci su svoju strast pretvorili u mali posao.

Majin šminkeraj, blog; Izvor - majinsminkeraj.com

Majin šminkeraj, blog; Izvor: majinsminkeraj.com

I tako su nastali specijalizirani blogovi. Važno je da ste stručni u svom zanimanju, ali i da je sadržaj vašeg bloga autentičan. Razlikujte se od drugih.

Stručna mišljenja neminovno daju autoritet i određenu dubinu vašem sadržaju, pokazujući da vaše ideje podržavaju iskusni i stručni pojedinci.

To može biti osobito važno kada se raspravlja o složenim, jer je vjerojatnije da će čitatelji vjerovati informacijama koje dolaze od priznatih stručnjaka iz tog područja.

Donosimo neke primjere specijaliziranih blogova:

  1. Moda: Tekstovi prikazuju najnovije modne trendove i kolekcije dizajnera.

Pisci koriste svoje oko za detalje kako bi dali stilske i modne savjete. Brendovi visoke mode također mogu surađivati ​​s popularnim modnim blogerima kako bi promovirali svoju odjeću i dodatke.

  1. Zdravlje: Tekstovi dijele savjete o fitnessu i prehrani. Objavljuju se videozapisi s vježbama i receptima. Cilj je mentoriranje čitatelja s namjerom da naprave promjene u svom načinu života.

Inspiriraju druge da ulažu u svoje zdravlje i općenito zagovaraju važnost zdravlja.

  • Sport: Donose najnovije vijesti o sportskim događajima i natjecanjima. Često se ti blogovi fokusiraju na određeni sport, poput nogometa ili moto utrka.
Sportski blog; sportblog.com

Sportski blog; Izvor: sportblog.com

Popularni sportski blogeri također mogu intervjuirati ili proizvoditi zanimljiv sadržaj sa zvijezdama sportaša.

Na ovaj način, sportska tijela mogu nastaviti stvarati hype oko svojih timova i osvojiti lojalnost svojih obožavatelja.

  • Politika: Politički blogovi dolaze u dva oblika. Prva vrsta političkog bloga djeluje kao forum za povezivanje političara sa svojim sljedbenicima.

Druga vrsta djeluje kao platforma za stručnjake za raspravu o trenutnom političkom diskursu.

Unatoč njihovim razlikama, primarna svrha ovih blogova je povećati svijest javnosti o ključnim pitanjima i prikupiti podršku svojim stavovima.

  • Kuhanje: Kuharski blogovi prikazuju ukusne recepte koje domaći kuhari mogu ponoviti u svojim kućnim kuhinjama.

Ovi blogovi koriste videozapise, fotografije i tekst kako bi pružili detaljne upute koje njihovi gledatelji mogu lako slijediti.

  • Tech: Tehnološki blogovi sadrže recenzije i preporuke za mobilne telefone, prijenosna računala, igraće konzole, među ostalim digitalnim uređajima.
Tech blog, daily.dev, blog

Tech blog, Izvor: daily.dev/ blog

Ovi blogeri rastavljaju složene tehničke specifikacije u sitne informacije koje njihova publika može razumjeti.

Često se udružuju s tehnološkim tvrtkama kako bi podigli svijest oko svojih proizvoda kako bi zadržali konkurentsku prednost.

5) Affiliate/partnerski blogovi

U ovim tekstovima se preporučuju proizvodi. Cilj je edukacija i usmjeravanje potrošača na usluge i proizvode.

Mišljenje treće strane čini te blogere pouzdanim izvorom stručnosti. Popularni affiliate blogovi također mogu surađivati ​​s robnim markama kako bi predstavili njihove proizvode u zamjenu za proviziju.

Trgovci/partneru također imaju opsežne mailing liste kako bi svojim partnerima jamčili prodaju.

U slučaju da ste se zainteresirali za pisanje bloga, želimo vam sretan prelazak na novi posao!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju