Kućni ured: Koja su pravila za rad od kuće?

Kućni ured: Koja su pravila za rad od kuće?

Reading Time: 6 minute

Rad od kuće nova je normala za mnoge radnike, a nakon (već pomalo zaboravljene) pandemije postaje poprilično uobičajen dio naših života.

U ovom članku analiziramo sve što trebate znati o politikama, propisima i pomoći svojim zaposlenicima da taj stil rada iskoriste na najbolji mogući način.

Što je rad od kuće?

Koncept rada od kuće uključuje fleksibilan način rada, gdje zaposlenik može raditi iz svog prebivališta. Dom je ovdje pomalo relativan pojam — jer ne mora uvijek biti primarno prebivalište zaposlenika.

Zaposlenik može raditi u domu člana obitelji, ili na drugoj lokaciji. Općenito bilo kojoj lokaciji koja nije ured.

Poslovni čovjek sjedi na stolici na plaži, viče u slušalicu, noge su mu na stolu

Izvor: Freepik; Tema: Poslovnjak radi na daljinu, na plaži

Također poznat kao “rad na daljinu”, rad od kuće može imati tri jedinstvena načina rada:

  • Puno radno vrijeme – Zaposlenik radi isključivo od kuće.
  • Naizmjenično/hibridno – Zaposlenik radi i na radnom mjestu i od kuće.
  • Mobilno – Zaposlenik radi na putu kao dio aktivnosti putovanja

Rad od kuće, u ovom smislu, opisuje sveobuhvatni organizacijski pristup kako bi rad bio fleksibilniji.

Prednosti i mane rada od kuće

Kao što je slučaj s većinom stvari u životu, rad od kuće također ima dobrih i loših strana. Definitivno ima mnogo prednosti, no rad od kuće nije uvijek savršen model organizacije rada.

U nastavku navodimo neke od najčešćih prednosti i nedostataka koje vrijedi imati na umu pri donošenju takve odluke.

Prednosti rada od kuće

  • Ušteda vremena jer ne morate putovati na posao
  • Fleksibilnost u organizaciji radnog dana/koordinacija (privatnih) obaveza
  • Niži troškovi (zaposlenici štede na troškovima prijevoza, poslodavci štede na uredskim troškovima)
  • Produktivniji rad u skladu s vlastitim bioritmom
  • Manje ometanja od strane kolega
  • Zaštita okoliša eliminacijom potrebe za putovanjem na posao automobilom (emisija CO2)
  • Poslodavci imaju dodatni benefit za ponuditi sadašnjim i budućim zaposlenicima
Ilustracija, prekrižen auto, na listu

Izvor: Freepik; Tema: Prekrižen auto, bez emisije CO2

Nedostaci rada od kuće

  • Nedostatak društvene interakcije s kolegama
  • Poteškoće pri motivaciji za rad
  • Produktivan rad moguć jedino uz samodisciplinu
  • Otežan protok informacija i komunikacija
  • Miješanje privatnog i poslovnog života
  • Više distrakcije zbog obitelji, djece, kućanskih poslova
  • Nedostatak kontakta uživo može smanjiti potencijalne prilike za napredovanje

Pravila rada od kuće: često postavljana pitanja

Kada je riječ o pravilima koja se tiču ​​rada od kuće, postoje neka uobičajena pitanja na koja vam želimo odgovoriti u ovom članku. Ona su sljedeći…

Imaju li zaposlenici pravo raditi od kuće?

U Hrvatskoj rad od kuće nije pravo, već benefit koji nude tvrtke koje imaju želju i uvjete za tim modelom rada. Možete zatražiti mogućnost fleksibiln0og rada, koji se može organizirati na razne načine.

Tko financira troškove zaposlenika koji radi od kuće?

Treba li zaposleniku više ergonomskog namještaja, možda bolja internetska veza ili nešto treće? Često se isprva ne razmišlja o troškovima rada od kuće, ali je važno da postoji dogovor o tome tko će pokriti te troškove kada nastanu. U tom slučaju, poslodavci bi mogli razmotriti naknadu za rad od kuće.

Kako se raspoređuju pauze kada radite od kuće?

Jednako kao u uredu! Najčešće zaposlenici imaju pravo na stanku od 30 minuta u radnom danu. No, ako je radni dan duži od 9 sati, onda imaju pravo na stanku od 45 minuta.

Zaposlenici imaju pravo na stanku od 30 minuta od radnog vremena od šest sati.

Poslodavac je dužan osigurati da se to vrijeme poštuje, ali u određenim slučajevima to je teško provjeriti. Iz tog bi razloga poslodavci svojim ugovorom o radu od kuće trebali vratiti dio odgovornosti zaposlenicima.

Linkedin screenshot, flowers and text about home office

Koja su pravila o radu od kuće oko dostupnosti zaposlenika?

Kada rade od kuće, zaposlenici mogu osjećati pritisak da moraju biti “stalno uključeni” i stalno dostupni svojim suradnicima. Poslodavci bi trebali raditi na tome da osiguraju zaposlenicima uspostavu snažne ravnoteže između poslovnog i privatnog života.

Važno je da zaposlenici odrade sate koji su dogovoreni ugovorom. Uz to, da ostanu produktivni i izbjegavaju sagorijevanje.

Što obuhvaća kvalitetna politika rada od kuće?

Kako bi rad od kuće dobro funkcionirao i za tvrtku i za zaposlenika, moraju se dogovoriti jasna pravila rada od kuće. Važno je utvrditi nedvosmislenu politiku rada.

Evo nekih od najčešćih propisa o radu od kuće:

Paušalna naknada: Koji je najveći iznos koji će poslodavac isplatiti? (Oprez: ako to nije jasno regulirano, poslodavac teoretski snosi sve troškove kućnog ureda).

Tehnička opremljenost: Tehničku opremu za rad od kuće osigurava poslodavac sukladno svom pravilniku. Osim toga, Zakon o zaštiti na radu vrijedi i za rad od kuće!

Dodatni sporazum o radnom vremenu: Radno vrijeme i ostale točke u ugovoru o radu razjasnite mogućim dopunskim ugovorima – pisanim ili digitalnim putem. Važno je da radno vrijeme bude formulirano na način da zaposlenici i tvrtka imaju koristi od njega.

Zaštita podataka i kibernetička sigurnost: Kod rada od kuće zaposlenici moraju dobiti jasna pravila o zaštiti podataka i sigurnosti podataka, koja su obično identična onima za rad u uredu.

Dostupnost: Koje je temeljno radno vrijeme kada svi moraju biti dostupni?

Opremljenost alatima za rad: Koja je oprema za rad osigurana i kako zaposlenici moraju s njom postupati? Je li dopuštena upotreba opreme u privatne svrhe?

Pravo pristupa: Poslodavac može dobiti pristup radnom mjestu zaposlenika.

Bilo koja od ovih ugovornih klauzula o radu od kuće može osigurati da zaposlenici znaju što se od njih očekuje, što pruža organizacija i sve druge relevantne pojedinosti koje svatko treba da bude uspješan u svom radu od kuće.

Muškarac sjedi u kuhinji i čita papir, kod laptopa

Izvor: Freepik; Muškarac radi u kuhinji, rad od kuće

Naša pravila za rad od kuće i savjeti za produktivnost

Nije sve u pravilima i propisima o radu od kuće, već u tome kako vaši zaposlenici mogu biti najproduktivniji. Uostalom, fleksibilno radno okruženje može osigurati da ljudi rade kada im to najbolje odgovara, a ti uvjeti često mogu dovesti do veće produktivnosti i ukupnih prihoda.

Evo što bismo preporučili svima koji žele raditi od kuće:

Izradite idealan radni prostor

Dnevno svjetlo, redovito udisanje svježeg zraka, ugodna sobna temperatura, dovoljno velik radni stol i mjesto gdje nitko nikoga ne smeta – to su najvažniji uvjeti za dobro radno mjesto. Iako isprva ne zvuči kao nešto posebno, može napraviti veliku razliku.

Uspostavite rutine

Ljudi najbolje funkcioniraju kada se mogu držati ustaljenih rutina. Zato bi zaposlenici  trebali uspostaviti rutinu za svoj rad od kuće. Uvijek ustajte u isto vrijeme, skuhajte kavu, počnite s radom u točno određeno vrijeme i također završite posao u točno određeno vrijeme. Možete postaviti blokatore u svoj kalendar. Primjer: Prvih 15 minuta svakog radnog dana rezervirajte za odgovaranje na e-mailove.

Nemojte zaboraviti na pauze

Pauze povisuju kvalitetu rada – ali treba ih razumno odabrati. Svatko bi trebao saznati koji mu je interval pauze najbolji. To može biti pet minuta nakon svakih pola sata ili deset minuta nakon svakog sata. Razmaci ne bi smjeli biti prekratki jer će u protivnom pauza prekinuti fazu koncentracije. Ako napravite pauzu prekasno, ne činite ništa dobro ni sebi, jer se možete fokusirati na posao relativno kratko. U pauzi možete preuzeti našu aplikaciju, kako biste bili u toku s novim ponudama na tržištu rada.

Razmislite o ovim pravilima za rad od kuće

Za inovativne pristupe potrebne su smjernice. Ako vaša tvrtka ima odjel ljudskih potencijala, najbolje bi bilo da sastave pravila za rad od kuće. Ako taj odjel ne postoji, dogovorite se o jednoznačnim pravilima. Imamo primjere zadovoljnih zaposlenika kojima pravila olakšavaju svakodnevni rad od kuće.

Stručnjak sam za marketing i radim hibridno – većinu od kuće, no ponekad sam u uredu. Neizmjerno mi je važna dobra organizacija rada i jasna pravila, kako ne bi bilo preklapanja ili praznog hoda. U interesu mi je što kvalitetnije napraviti posao.

Mapa rada

Pravilo 1: Uspostavite kulturu rada od kuće

Zaposlenici bi se trebali biti ohrabreni za odluku rada od kuće. Nadređeni u tome imaju aktivnu ulogu – u poticanju takvog rada i pronalasku ravnoteže koja svima odgovara (eksperimentiranje je dozvoljeno).

Pravilo 2: Pratite razvoj situacije

Razvoj digitalnih alata nam omogućuje potpun pregled nad obavljenim poslom, gdje god se nalazili (naravno, ako je posao takve prirode). Zato se ne morate ustručavati započeti s modelom rada od kuće. Vrlo moguće da će benefiti nadmašiti nedostatke.

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju