Usklađivanje ambicija i posla

Usklađivanje poslovnih obaveza i ambicija na privatnom polju postaje pravi izazov. Usklađivanje svakodnevice na poslu s našim željama, ambicijama i […]

Usklađivanje poslovnih obaveza i ambicija na privatnom polju postaje pravi izazov.

Usklađivanje svakodnevice na poslu s našim željama, ambicijama i potrebama često u modernom svijetu predstavlja velik zalogaj.

Unatoč činjenici da se 56% radnika u svijetu smatra ambicioznima, 47% nije toliko usredotočeno na potencijalan rast u karijeri. Najnovija istraživanja provedena 2024. godine ukazuju na činjenicu da zaposlenici veću važnost pridaju balansu poslovnog i privatnog. 

Zanimljivo je da je čak 37% ispitanika naglasilo da ne bi preuzelo menadžersku ulogu na radnom mjestu.

Pojam “ambicija” dobiva posve novo značenje u današnjem svijetu poslovanja i postavlja se pitanje – kako uspostaviti usklađivanje ambicija i posla kada se od nas očekuje kompetentnost na svakom polju?

Usklađivanje poslovnog i privatnog – roditeljstvo

Čak 40% zaposlenih roditelja bori se s usklađivanjem poslovnog i privatnog života. Ovakav visoki postotak zahtijeva pronalaženje ravnoteže, pozitivan utjecaj na promicanje dobrobiti zaposlenika i potporne politike za radničke obitelji.

 

Roditeljstvo i karijera važne su stavke života svakog roditelja i radnika. Odvajanjem radnog života od poslovnog u maksimalnim mjerama osiguravate fokus na posao i Vaša će pažnja biti usmjerena na potrebne projekte. Na takav način nećete imati zaostatke u poslovnim zadacima koji će Vam oduzimati vrijeme provedeno s obitelji.

Odvajanje vremena za sebe, koliko krucijalna, toliko je i izazovna stavka. Ukoliko ste u mogućnosti izdvojiti nekoliko pauza tijekom dana, one će Vam pomoći da ponovno napunite baterije i izbjegnete burnout. Brz život i mnogo obaveza zahtijevaju ovu stavku, no bitan dio njezina ostvarenja jest potpora i privatnog i poslovnog tipa.

Ranije spomenuta poslovna potpora mora postojati na svakom radnom mjestu. Budite otvoreni pri razgovoru sa svojim poslodavcem i radite na razvoju sustava podrške koji će Vam omogućiti balans koji Vam je potreban.

Pristup fleksibilnim mogućnostima rada

Unatoč činjenici da nije svako radno mjesto otvoreno za ideju fleksibilnog rada, 71% zaposlenika u nedavnoj studiji naglasilo je da skladan spoj privatnog života i posla postiže upravo fleksibilnošću radnih sati.

Ovisno o mjestu Vašeg rada, za uspješan poslovni i privatni život svojih zaposlenika tvrtke bi trebale razmisliti o aktivnom uključivanju fleksibilnih angažmana rada.

Na takav način zaposlenici uživaju sklad posla i ambicija, dok s druge strane tvrtka profitira od produktivnog rada vjernih zaposlenika čija se stopa davanja otkaza smanjuje.

Kako započeti temu fleksibilnih radnih sati?

  • Prioritizirajte svoje potrebe.
  • Odvagnite mogućnost svojih potreba
  • Zatražite probni rok rada.

 

Stavljajte pod prioritet svoje najosnovnije potrebe. Ukoliko je to, primjera radi, rad od kuće petkom kako biste mogli biti sa svojom obitelji, na jasan i otvoren način pristupite poslodavcu s Vašim prijedlogom.

Držite na umu da se radna mjesta razlikuju po mogućnosti fleksibilnosti. Pročitajte najprije udžbenik za zaposlenike da biste bili upoznati s osnovnim pravilima kojih se morate pridržavati, ali i da biste pronašli prostor otvoren za raspravu o Vašim potrebama.

U konačnici, ukoliko poslodavac uvaži Vaš prijedlog, dajte priliku sebi i tvrtki kako bi probnim radom dokazali da ćete nastaviti biti kompetentan zaposlenik i s malenim promjenama u tvrtki – a velikim promjenama za Vas.

 

Želite uspostaviti ravnotežu između poslovnog i privatnog života? Registrirajte se na Zaposlise.hr i pronađite posao svojih snova! 

 

Preuzmi aplikaciju